kimberly"s Xtreme sm special

Afgeronde projecten
Huug
Pro tuner
Vervoersmiddel: DRD Racing #85

Re: kimberly"s Xtreme [VRAAGJE P23]

Ongelezen bericht door Huug »

Huug schreef:11-52
sorry mijn excuses het is 11-53 ja.
Afbeelding
kcracy
Pro tuner

Ongelezen bericht door kcracy »

Er komt alleen een andere uitlaat onder ontgrenst de rest blijft origineel de mooiste snelheid om op uit te komen is ongeveer 65km per uur dus kan ik het beste 12-53 of 13-53 gaan rijden??? en de aftermarket uitlaten zoals een v6 en een thrower zit daar ook eingelijk nog een restrictie in ????? :mrgreen: :mrgreen:
Dick
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD 2009 Racing

Ongelezen bericht door Dick »

ik zou gewoon voor 13-53 gaan, als je dan later nog sneller wil is dit ook een goede verhouding...

en ik mk thrower en leovince v6 zit wel een prop dacht ik ja.. anders worden ze niet Europees goedgekeurd..
Afbeelding

http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=3344.." onclick="window.open(this.href);return false;.
Reinder
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi Xrace

Ongelezen bericht door Reinder »

Elke uitlaat met Europees keurmerk heeft een prop erin zitten, maar dit keurmerk vervalt wel wanneer je de prop eruit haalt. ;)
Boeki schreef:Reinder heeft gesproken..
J03P schreef: dus zo blijkt maar weer, schakelen is voor de elite. Daar kan je dus trots op zijn.
EVO
Beginnende tuner

Ongelezen bericht door EVO »

als je 65 wilt als top zou ik geen andere uitlaat dan origineel erop zetten.
Dat rijdt niet lekker.
Standaard uitlaat met prop eruit en 12-53 als tandwielverhouding, dan rij je netjes 65
Nickkk18
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Xtreme

Ongelezen bericht door Nickkk18 »

ik heb nog een achtervelg liggen, die is goed moet alleen ff gespoten of afgebeten worden en gespaakt,
maar zo te zien is dt voor jou geen probleem,

mooi ding (A)
4-stroke 50cc are just like tampons, every pussy has one
Sander
Moderator
Vervoersmiddel: Derbi DRD Black Edition
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sander »

het is net wat je wilt zoals hierboven gezegt origineel ontgrenzen en 12/53 kom je op 65 uit. je kunt ook 150 euro voor een leovince v6 betalen en die liep bij mij met 11/53 rondt de 55-60 dus met tandwiel 12 kom je op een leuke snelheid uit en dat trek ook nog gewoon goed omdat hij nog deels in de powerband komt. het is gewoon de keuze of je het 150 euro waard vindt?
Jasper schreef: Maar Daan is te druk met wanken denk ik.
Reinder
Tuner

Niet voor reclame ofzo, maar op opvoeren.nl is de uitlaat in de aanbieding voor 130 euro ;)
J03P schreef: dus zo blijkt maar weer, schakelen is voor de elite. Daar kan je dus trots op zijn.
royvi
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Ongelezen bericht door royvi »

Met een originele ontgrenste uitlaat loopt ie met 11-53 60/65 km/u. Maar dan zit je wel altijd met flinke overtoeren.
Met een originele ontgrenste uitlaat met tandwielverhouding 13-53 loopt hij 70/75 km/u tegen de 10000 toeren. Ik raad je aan om de uitlaat (deels) te ontgrenzen en dan tandwielverhouding 12-53 nemen, als je hem deels ontgrenst zit je niet met overtoeren. Maar ik weet dan niet hoe hij loopt.
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Reinder
Tuner

Ik heb de prop uit de uitlaat gehaald en de carb begrenzing eruit, dit samen met twv 13-53 geeft 65 km/h op de teller ;) (70 helemaal plat over het stuur :lol:)
D-Evo
Pro tuner
Vervoersmiddel: Peugeot 107

Ongelezen bericht door D-Evo »

11 :blink:
Ik dacht 12/53.
Zat er origineel standaard bij mij op.
En volgens mij worden er geen T11´s gemaakt voor derbi? :silent:
Afbeelding
kcracy
Pro tuner

EVO schreef:als je 65 wilt als top zou ik geen andere uitlaat dan origineel erop zetten.
Dat rijdt niet lekker.
Standaard uitlaat met prop eruit en 12-53 als tandwielverhouding, dan rij je netjes 65
Ja maar vind die ori uitlaat nergens naar lijken en een beetje sound is ook welkom :mrgreen: :mrgreen:
royvi
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Ongelezen bericht door royvi »

Reinder schreef:Ik heb de prop uit de uitlaat gehaald en de carb begrenzing eruit, dit samen met twv 13-53 geeft 65 km/h op de teller ;) (70 helemaal plat over het stuur :lol:)
Dan doe jij iets verkeerd ;) Heb je de "piemel" er wel af?
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Reinder
Tuner

Noo, piemel zit er nog op bij mij, laat ik er ook op zitten, is mij gezegd dat dit weer makkelijker verkoopt :P Maar met alleen de prop en carb begrenzing eruit en twv 13-53 is toch niets verkeerd? Qua snelheid dan? of moet ik nu 70-80 gaan ofzo? :P
hendry_94
Pro tuner
Vervoersmiddel: vw polo 6n2 comfortline

Ongelezen bericht door hendry_94 »

kcracy schreef:
EVO schreef:als je 65 wilt als top zou ik geen andere uitlaat dan origineel erop zetten.
Dat rijdt niet lekker.
Ja maar vind die ori uitlaat nergens naar lijken en een beetje sound is ook welkom :mrgreen: :mrgreen:
ik heb mijn ori uitlaat ook er weer onder zitten
maar heb om iets meer geluid te krijgen het volgende gedaan :happy:
demper met 1 bout vastgezet aangezien de andere moeren er af zijn...
en geen pakking er tussen ;)
is wel een verbetering :lol:
Live To Ride, Ride To Live!!
EVO
Beginnende tuner

Ongelezen bericht door EVO »

kcracy schreef:
Dat rijdt niet lekker.
gewoon zonder demper gaan rijden? haha

nee maar kunt wel een andere demper op standaard uitlaat zetten, dan heb je al lomper geluid.
Zo'n zwarte uitlaat van een Xtreme is inderdaad niet zo mooi, maar een rvs uitlaat van een drd kan er volgens mij ook gewoon op en die zien er prima uit.
kcracy
Pro tuner

ja dat is ook een optie voor meer sound :mrgreen:zonder dempert maar dat zal wel niet van lange duur zijn :mrgreen: :mrgreen:
Maar op een standaard bocht passen daar ook andere dempers op zoals een v6 of een conti demper die hebben toch ook een 3 bouts aansluiting???? een thrower heeft volgens mij een aangelast pijpje zoals ik op internet kon vinden :mrgreen: :mrgreen:
Sander
Moderator
Vervoersmiddel: Derbi DRD Black Edition
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sander »

Wat is eigenlijk de rede dat het 'maar' 65 mag lopen zon mooi beestje?
Jasper schreef: Maar Daan is te druk met wanken denk ik.
Daan
Beheerder
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Contacteer:

Ongelezen bericht door Daan »

kcracy schreef:ja dat is ook een optie voor meer sound :mrgreen:zonder dempert maar dat zal wel niet van lange duur zijn :mrgreen: :mrgreen:
Maar op een standaard bocht passen daar ook andere dempers op zoals een v6 of een conti demper die hebben toch ook een 3 bouts aansluiting???? een thrower heeft volgens mij een aangelast pijpje zoals ik op internet kon vinden :mrgreen: :mrgreen:
Een v6 heeft een 4-bouts ophanging. En Conti heeft een 3-bouts, ook SCR heeft een 3-bouts ophanging.
JoopKarelSpank
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 2007 E2

Ongelezen bericht door JoopKarelSpank »

als ik voor mezelf vrij zou mogen kiezen qua geld en moeite voor een langzamere derbi dan zou ik zelf voor een originele DRD RVS uitlaat gaan waar de katalysator dan uitgehaald is/word.

Dit namelijk omdat ik zelf mn eerste winter standaard heb gereden en binnen 5k km zat mn uitlaat daar zo dichtgekoold dat hij tussen het schakelen door uitviel. Daarna uit laten peuren door fietsenmaker en toen ging hij opeens 65 i.p.v. 55 maar reedt nog steeds slechter dan voorheen dus toen maar ontgrenst. Verder rijdt een nieuwe ori uitlaat of een ontgrensde wel fijn maar ik zou hem dus liever zonder die katalysator hebben ;)

Mijn technigas die er nu onder licht kan ik al niet aanraden na ontgrenzen laat staan met prop er in ;) nou kan ik me voorstellen dat een Leovinci V6 of een /Metrakit thrower beter rijdt maargoed
Plaats reactie