sorry mijn excuses het is 11-53 ja.Huug schreef:11-52
kimberly"s Xtreme sm special
- kcracy
- Pro tuner
- Berichten: 694
- Lid geworden op: wo 08 dec 2010, 09:34
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=2216
- Locatie: onder de rook van emmen
Re: kimberly"s Xtreme [VRAAGJE P23]
Er komt alleen een andere uitlaat onder ontgrenst de rest blijft origineel de mooiste snelheid om op uit te komen is ongeveer 65km per uur dus kan ik het beste 12-53 of 13-53 gaan rijden??? en de aftermarket uitlaten zoals een v6 en een thrower zit daar ook eingelijk nog een restrictie in ?????



-
- Pro tuner
- Berichten: 1744
- Lid geworden op: vr 21 jan 2011, 13:28
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD 2009 Racing
- Locatie: Ederveen
Re: kimberly"s Xtreme [VRAAGJE P23]
ik zou gewoon voor 13-53 gaan, als je dan later nog sneller wil is dit ook een goede verhouding...
en ik mk thrower en leovince v6 zit wel een prop dacht ik ja.. anders worden ze niet Europees goedgekeurd..
en ik mk thrower en leovince v6 zit wel een prop dacht ik ja.. anders worden ze niet Europees goedgekeurd..
- Reinder
- Tuner
- Berichten: 430
- Lid geworden op: vr 25 feb 2011, 12:15
- Vervoersmiddel: Derbi Xrace
- Locatie: Apeldoorn
Re: kimberly"s Xtreme [VRAAGJE P23]
Elke uitlaat met Europees keurmerk heeft een prop erin zitten, maar dit keurmerk vervalt wel wanneer je de prop eruit haalt. 

Boeki schreef:Reinder heeft gesproken..
J03P schreef: dus zo blijkt maar weer, schakelen is voor de elite. Daar kan je dus trots op zijn.
Re: kimberly"s Xtreme [VRAAGJE P23]
als je 65 wilt als top zou ik geen andere uitlaat dan origineel erop zetten.
Dat rijdt niet lekker.
Standaard uitlaat met prop eruit en 12-53 als tandwielverhouding, dan rij je netjes 65
Dat rijdt niet lekker.
Standaard uitlaat met prop eruit en 12-53 als tandwielverhouding, dan rij je netjes 65
- Nickkk18
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 39
- Lid geworden op: wo 08 jun 2011, 19:51
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Xtreme
- Locatie: Susteren
Re: kimberly"s Xtreme [VRAAGJE P23]
ik heb nog een achtervelg liggen, die is goed moet alleen ff gespoten of afgebeten worden en gespaakt,
maar zo te zien is dt voor jou geen probleem,
mooi ding
maar zo te zien is dt voor jou geen probleem,
mooi ding

4-stroke 50cc are just like tampons, every pussy has one
- Sander
- Moderator
- Berichten: 4244
- Lid geworden op: za 18 dec 2010, 14:52
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Black Edition
- Gallery: Derbi DRD Pro Bidalot 80
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=7000 - Locatie: Vught
- Contacteer:
Re: kimberly"s Xtreme [VRAAGJE P23]
het is net wat je wilt zoals hierboven gezegt origineel ontgrenzen en 12/53 kom je op 65 uit. je kunt ook 150 euro voor een leovince v6 betalen en die liep bij mij met 11/53 rondt de 55-60 dus met tandwiel 12 kom je op een leuke snelheid uit en dat trek ook nog gewoon goed omdat hij nog deels in de powerband komt. het is gewoon de keuze of je het 150 euro waard vindt?
Jasper schreef: Maar Daan is te druk met wanken denk ik.
- Reinder
- Tuner
- Berichten: 430
- Lid geworden op: vr 25 feb 2011, 12:15
- Vervoersmiddel: Derbi Xrace
- Locatie: Apeldoorn
Re: kimberly"s Xtreme [VRAAGJE P23]
Niet voor reclame ofzo, maar op opvoeren.nl is de uitlaat in de aanbieding voor 130 euro 

Boeki schreef:Reinder heeft gesproken..
J03P schreef: dus zo blijkt maar weer, schakelen is voor de elite. Daar kan je dus trots op zijn.
- royvi
- Pro tuner
- Berichten: 3085
- Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
- Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D
- Gallery: HM
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2047
CR
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=6060
Re: kimberly"s Xtreme [VRAAGJE P23]
Met een originele ontgrenste uitlaat loopt ie met 11-53 60/65 km/u. Maar dan zit je wel altijd met flinke overtoeren.
Met een originele ontgrenste uitlaat met tandwielverhouding 13-53 loopt hij 70/75 km/u tegen de 10000 toeren. Ik raad je aan om de uitlaat (deels) te ontgrenzen en dan tandwielverhouding 12-53 nemen, als je hem deels ontgrenst zit je niet met overtoeren. Maar ik weet dan niet hoe hij loopt.
Met een originele ontgrenste uitlaat met tandwielverhouding 13-53 loopt hij 70/75 km/u tegen de 10000 toeren. Ik raad je aan om de uitlaat (deels) te ontgrenzen en dan tandwielverhouding 12-53 nemen, als je hem deels ontgrenst zit je niet met overtoeren. Maar ik weet dan niet hoe hij loopt.
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
- Reinder
- Tuner
- Berichten: 430
- Lid geworden op: vr 25 feb 2011, 12:15
- Vervoersmiddel: Derbi Xrace
- Locatie: Apeldoorn
Re: kimberly"s Xtreme [VRAAGJE P23]
Ik heb de prop uit de uitlaat gehaald en de carb begrenzing eruit, dit samen met twv 13-53 geeft 65 km/h op de teller
(70 helemaal plat over het stuur
)


Boeki schreef:Reinder heeft gesproken..
J03P schreef: dus zo blijkt maar weer, schakelen is voor de elite. Daar kan je dus trots op zijn.
-
- Pro tuner
- Berichten: 3272
- Lid geworden op: za 16 okt 2010, 12:07
- Vervoersmiddel: Peugeot 107
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=1570
- Locatie: Meppel.
Re: kimberly"s Xtreme [VRAAGJE P23]
11
Ik dacht 12/53.
Zat er origineel standaard bij mij op.
En volgens mij worden er geen T11´s gemaakt voor derbi?

Ik dacht 12/53.
Zat er origineel standaard bij mij op.
En volgens mij worden er geen T11´s gemaakt voor derbi?


- kcracy
- Pro tuner
- Berichten: 694
- Lid geworden op: wo 08 dec 2010, 09:34
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=2216
- Locatie: onder de rook van emmen
Re: kimberly"s Xtreme [VRAAGJE P23]
Ja maar vind die ori uitlaat nergens naar lijken en een beetje sound is ook welkomEVO schreef:als je 65 wilt als top zou ik geen andere uitlaat dan origineel erop zetten.
Dat rijdt niet lekker.
Standaard uitlaat met prop eruit en 12-53 als tandwielverhouding, dan rij je netjes 65


- royvi
- Pro tuner
- Berichten: 3085
- Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
- Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D
- Gallery: HM
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2047
CR
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=6060
Re: kimberly"s Xtreme [VRAAGJE P23]
Dan doe jij iets verkeerdReinder schreef:Ik heb de prop uit de uitlaat gehaald en de carb begrenzing eruit, dit samen met twv 13-53 geeft 65 km/h op de teller(70 helemaal plat over het stuur
)

Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
- Reinder
- Tuner
- Berichten: 430
- Lid geworden op: vr 25 feb 2011, 12:15
- Vervoersmiddel: Derbi Xrace
- Locatie: Apeldoorn
Re: kimberly"s Xtreme [VRAAGJE P23]
Noo, piemel zit er nog op bij mij, laat ik er ook op zitten, is mij gezegd dat dit weer makkelijker verkoopt
Maar met alleen de prop en carb begrenzing eruit en twv 13-53 is toch niets verkeerd? Qua snelheid dan? of moet ik nu 70-80 gaan ofzo? 


Boeki schreef:Reinder heeft gesproken..
J03P schreef: dus zo blijkt maar weer, schakelen is voor de elite. Daar kan je dus trots op zijn.
- hendry_94
- Pro tuner
- Berichten: 515
- Lid geworden op: ma 13 dec 2010, 18:40
- Vervoersmiddel: vw polo 6n2 comfortline
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=1719
- Locatie: nijverdal / winterswijk
Re: kimberly"s Xtreme [VRAAGJE P23]
ik heb mijn ori uitlaat ook er weer onder zittenkcracy schreef:Ja maar vind die ori uitlaat nergens naar lijken en een beetje sound is ook welkomEVO schreef:als je 65 wilt als top zou ik geen andere uitlaat dan origineel erop zetten.
Dat rijdt niet lekker.
Standaard uitlaat met prop eruit en 12-53 als tandwielverhouding, dan rij je netjes 65![]()
maar heb om iets meer geluid te krijgen het volgende gedaan

demper met 1 bout vastgezet aangezien de andere moeren er af zijn...
en geen pakking er tussen

is wel een verbetering

Live To Ride, Ride To Live!!
Re: kimberly"s Xtreme [VRAAGJE P23]
gewoon zonder demper gaan rijden? hahakcracy schreef:Ja maar vind die ori uitlaat nergens naar lijken en een beetje sound is ook welkomEVO schreef:als je 65 wilt als top zou ik geen andere uitlaat dan origineel erop zetten.
Dat rijdt niet lekker.
Standaard uitlaat met prop eruit en 12-53 als tandwielverhouding, dan rij je netjes 65![]()
nee maar kunt wel een andere demper op standaard uitlaat zetten, dan heb je al lomper geluid.
Zo'n zwarte uitlaat van een Xtreme is inderdaad niet zo mooi, maar een rvs uitlaat van een drd kan er volgens mij ook gewoon op en die zien er prima uit.
- kcracy
- Pro tuner
- Berichten: 694
- Lid geworden op: wo 08 dec 2010, 09:34
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=2216
- Locatie: onder de rook van emmen
Re: kimberly"s Xtreme [VRAAGJE P23]
ja dat is ook een optie voor meer sound :mrgreen:zonder dempert maar dat zal wel niet van lange duur zijn
Maar op een standaard bocht passen daar ook andere dempers op zoals een v6 of een conti demper die hebben toch ook een 3 bouts aansluiting???? een thrower heeft volgens mij een aangelast pijpje zoals ik op internet kon vinden



Maar op een standaard bocht passen daar ook andere dempers op zoals een v6 of een conti demper die hebben toch ook een 3 bouts aansluiting???? een thrower heeft volgens mij een aangelast pijpje zoals ik op internet kon vinden


- Sander
- Moderator
- Berichten: 4244
- Lid geworden op: za 18 dec 2010, 14:52
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Black Edition
- Gallery: Derbi DRD Pro Bidalot 80
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=7000 - Locatie: Vught
- Contacteer:
Re: kimberly"s Xtreme [VRAAGJE P23]
Wat is eigenlijk de rede dat het 'maar' 65 mag lopen zon mooi beestje?
Jasper schreef: Maar Daan is te druk met wanken denk ik.
- Daan
- Beheerder
- Berichten: 4446
- Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2566
- Contacteer:
Re: kimberly"s Xtreme [VRAAGJE P23]
Een v6 heeft een 4-bouts ophanging. En Conti heeft een 3-bouts, ook SCR heeft een 3-bouts ophanging.kcracy schreef:ja dat is ook een optie voor meer sound :mrgreen:zonder dempert maar dat zal wel niet van lange duur zijn![]()
![]()
Maar op een standaard bocht passen daar ook andere dempers op zoals een v6 of een conti demper die hebben toch ook een 3 bouts aansluiting???? een thrower heeft volgens mij een aangelast pijpje zoals ik op internet kon vinden![]()
-
- Tuner
- Berichten: 436
- Lid geworden op: vr 18 mar 2011, 09:30
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 2007 E2
Re: kimberly"s Xtreme [VRAAGJE P23]
als ik voor mezelf vrij zou mogen kiezen qua geld en moeite voor een langzamere derbi dan zou ik zelf voor een originele DRD RVS uitlaat gaan waar de katalysator dan uitgehaald is/word.
Dit namelijk omdat ik zelf mn eerste winter standaard heb gereden en binnen 5k km zat mn uitlaat daar zo dichtgekoold dat hij tussen het schakelen door uitviel. Daarna uit laten peuren door fietsenmaker en toen ging hij opeens 65 i.p.v. 55 maar reedt nog steeds slechter dan voorheen dus toen maar ontgrenst. Verder rijdt een nieuwe ori uitlaat of een ontgrensde wel fijn maar ik zou hem dus liever zonder die katalysator hebben
Mijn technigas die er nu onder licht kan ik al niet aanraden na ontgrenzen laat staan met prop er in
nou kan ik me voorstellen dat een Leovinci V6 of een /Metrakit thrower beter rijdt maargoed
Dit namelijk omdat ik zelf mn eerste winter standaard heb gereden en binnen 5k km zat mn uitlaat daar zo dichtgekoold dat hij tussen het schakelen door uitviel. Daarna uit laten peuren door fietsenmaker en toen ging hij opeens 65 i.p.v. 55 maar reedt nog steeds slechter dan voorheen dus toen maar ontgrenst. Verder rijdt een nieuwe ori uitlaat of een ontgrensde wel fijn maar ik zou hem dus liever zonder die katalysator hebben

Mijn technigas die er nu onder licht kan ik al niet aanraden na ontgrenzen laat staan met prop er in
