Back on 2stroke! Rm125

Show hier je motor.
Gebruikersavatar
royvi
Pro tuner
Berichten: 3085
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Re: Back on 2stroke! Rm125

Ongelezen bericht door royvi »

Precies, als je er een nieuwe uitlaat op pleurt voel je je elke keer zo kut als je valt. :emo:
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
LarsG
Tuner
Berichten: 354
Lid geworden op: ma 29 nov 2010, 20:32
Vervoersmiddel: Derbi P2R Project
Golf 4 1.9 TDI 85 KW

Re: Back on 2stroke! Rm125

Ongelezen bericht door LarsG »

derbi crd schreef:
LarsG schreef:Begint weer zo erg te kriebelen als ik dit allemaal zie :emo:

Post eens wat foto´s van de crosser van je broertje.
Te kriebelen aan wat? :P

Die van m'n broertje ligt ook los. Hij is over de kop geslagen en daarbij is het subframe gebarsten, radiatoren en uitlaat op meerdere plekken gescheurd enz enz, mooie knuppel dus :emo: Inmiddels alles wel gerepareerd. Alleen nieuwe zuiger, banden en olie er nog op voor komend seizoen. Ziet er in principe nog wel hetzelfde uit:
Afbeelding

om zelf ook weer een crosser te kopen. Budget laat het meer toe dan een paar jaar geleden plus dat ik zelf met de auto naar de baan kan.
Xtreme p2r!
derbi crd
Pro tuner
Berichten: 830
Lid geworden op: di 26 okt 2010, 12:37
Locatie: Nijverdal

Re: Back on 2stroke! Rm125

Ongelezen bericht door derbi crd »

Zo, zijn we weer. Met de kerstdagen wat tijd over gehad en vandaag dan ook de hele dag bezig geweest om in januari weer te kunnen starten aan de trainingen. Zo is er vanalles vernieuwd maar dat is over het algemeen niet zichtbaar. (lagers e.d.)

Wel zijn de kroonplaten gecoat :)
Afbeelding

En toen ik vandaag de cilinder eraf trok toch wel even geschrokken..

Afbeelding

Afbeelding

Nu heb ik tijdens het dagdromen de foto van de buitenkant verwijderd.. dus die houden jullie te goed.. Ben allang blij dat de motor zich niet heeft opgeblazen in die paar uur dat ik ermee gereden heb. Cilinderpakkingen zaten ook aardig vol met zand en rotzooi, aandenken van de vorige eigenaar. Morgen even een nieuwe aanschaffen :emo:
Gebruikersavatar
royvi
Pro tuner
Berichten: 3085
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Re: Back on 2stroke! Rm125

Ongelezen bericht door royvi »

Haha mooie zuiger.
Vooral die decoratieve putjes. :emo:
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
derbi crd
Pro tuner
Berichten: 830
Lid geworden op: di 26 okt 2010, 12:37
Locatie: Nijverdal

Re: Back on 2stroke! Rm125

Ongelezen bericht door derbi crd »

Vind de scheur over de hele lengte 'mooier' :emo: Als je goed kijkt recht onder de B dan zie je dat daar het puntje waar de zuigerveer mee vast zit dwars door de zuigerkop is gekomen. Zuigerveer zat dan ook helemaal los, echt vies veel geluk gehad.

Die putjes van detonatie komen waarschijnlijk door de bougie.. Rm vraagt om speciale bougies vanwege de hoge druk en temperatuur. De goedkopere (zo'n standaard eg9) zouden detoneren.
Gebruikersavatar
royvi
Pro tuner
Berichten: 3085
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Re: Back on 2stroke! Rm125

Ongelezen bericht door royvi »

Zie het nu pas. :silent:
Echt mazzel :emo:
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
derbi crd
Pro tuner
Berichten: 830
Lid geworden op: di 26 okt 2010, 12:37
Locatie: Nijverdal

Re: Back on 2stroke! Rm125

Ongelezen bericht door derbi crd »

Here it is
Afbeelding

Wou even de wiellagers verwisselen, blijkt dat ik een afwijkende maat heb ofzo, dus opnieuw lagers kopen :eerie:
Gebruikersavatar
royvi
Pro tuner
Berichten: 3085
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Re: Back on 2stroke! Rm125

Ongelezen bericht door royvi »

Gewoon zo'n setje Pro-x wiellagers o.i.d. kopen, die komen inclusief keerringen. Ben je gelijk klaar, en kost helemaal niet zoveel meer dan wanneer je alle lagers los haalt bij de lagerboer of een lmb. Vooral niet wanneer het afwijkende maten zijn.

Die zuiger ziet er inderdaad niet zo mooi uit, heeft hij veel zand gehapt ofzo? De zuiger heeft er sowieso te lang ingezeten, vandaar die scheur, maar dat verklaart niet de slijtplekken aan de achterkant. En waarom dat slotje eraf geropt wordt?
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
derbi crd
Pro tuner
Berichten: 830
Lid geworden op: di 26 okt 2010, 12:37
Locatie: Nijverdal

Re: Back on 2stroke! Rm125

Ongelezen bericht door derbi crd »

Haalde het zand nog achter de o-ringen vandaan ja :emo: En had dus zo'n mooi standaard setje maar die blijkt dus niet te passen. Nu voor de helft van het geld maar lagers op ebay besteld, alleen weer een weekje wachten dus..
Gebruikersavatar
tom-xtreme
Beginnende tuner
Berichten: 258
Lid geworden op: wo 30 mar 2011, 17:48
Vervoersmiddel: derbi xtreme rood 2008
Locatie: landhorst

Re: Back on 2stroke! Rm125

Ongelezen bericht door tom-xtreme »

je hebt idd wel geluk gehad ja.
wat voor zuiger is dat?
ga deze winter ook de zuiger vervangen van me crosser.
zit er veel verschil in kwaliteit tussen prox, wiseco, wössner enz.?
Gebruikersavatar
royvi
Pro tuner
Berichten: 3085
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Re: Back on 2stroke! Rm125

Ongelezen bericht door royvi »

Het grootste verschil zit 'm in gesmeed of gegoten zuigers, wiseco en wössner geloof ik ook zijn gesmeed. Deze zijn duurder maar zijn van hogere kwaliteit, prox zuigers zijn gegoten en zijn daarom veel goedkoper. Maar van prima kwaliteit.
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
derbi crd
Pro tuner
Berichten: 830
Lid geworden op: di 26 okt 2010, 12:37
Locatie: Nijverdal

Re: Back on 2stroke! Rm125

Ongelezen bericht door derbi crd »

tom-xtreme schreef:je hebt idd wel geluk gehad ja.
wat voor zuiger is dat?
ga deze winter ook de zuiger vervangen van me crosser.
zit er veel verschil in kwaliteit tussen prox, wiseco, wössner enz.?
Was een prox die eruit kwam. Verhaal van Royvi klopt precies, de zuiger die erin komt is gesmeed en voorzien van een coating. Zo zou die warmte beter moeten verdelen/afvoeren en langer meegaan. Maar betwijfel of je als hobbyrijder verschil ziet.. Prox hadden ze simpelweg niet liggen op het moment :P
Gebruikersavatar
tom-xtreme
Beginnende tuner
Berichten: 258
Lid geworden op: wo 30 mar 2011, 17:48
Vervoersmiddel: derbi xtreme rood 2008
Locatie: landhorst

Re: Back on 2stroke! Rm125

Ongelezen bericht door tom-xtreme »

oke, als hobbyrijder zul je idd niet veel verschil merken denk ik. kwa prijs zijn ze allemaal ongeveer even duur. zal eerst is kijken wat er nu in zit..
Gebruikersavatar
royvi
Pro tuner
Berichten: 3085
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Re: Back on 2stroke! Rm125

Ongelezen bericht door royvi »

Prox is aanzienlijk goedkoper dan een Wisico hoor, scheelt wel €20,- denk ik.
Ik rijd zelf altijd met prox of origineel Honda, soms koopt de man waar ik alles haal voor m'n crosser een bult Honda zuigers op en die heb je dan voor een nette prijs.
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
the skullkid
Pro tuner
Berichten: 1085
Lid geworden op: za 27 nov 2010, 10:52
Vervoersmiddel: Je vriendin.

Re: Back on 2stroke! Rm125

Ongelezen bericht door the skullkid »

Nu we het over zuigers hebben. Ik heb mijn quad(ktm 505 sx) laten reviseren en de dealer heeft er een ori ktm zuiger in gezet. Van €363 euro. Jawel. Hij vertelde mij da Pro-x zuigers niet goed zijn. Dus toen dacht ik, goedkoop is duurkoop, doe maar OEM. Schijnbaar is dat niet zo dan? Verhalen op internet vertellen hetzelfde als jullie dus ik heb me goed in de zeik laten nemen dus. En nog eens €152 aan dichtingen en €438 (incl. persen) voor de big end. Zonder werkuren.

Ik ben geen gierig persoon want dan was ik wel gaan voetballen ofzo maar dit vond ik toch wat veel. Hoeveel kostte een volledige revisie bij jullie?

Ik heb in totaal €1814.5 mogen betalen wel met nog wat kleine dingen erbij. 2 uurtjes(aan €25) voor het afspuiten van een quad :emo: Op 2uur tijd poets ik mijn hele vrachtwagen.
derbi crd
Pro tuner
Berichten: 830
Lid geworden op: di 26 okt 2010, 12:37
Locatie: Nijverdal

Re: Back on 2stroke! Rm125

Ongelezen bericht door derbi crd »

Denk dat je aardig in de zeik bent genomen. Wat is er allemaal vervangen voor die 1800?

150 aan dichtingen kan kloppen, zijn nou eenmaal duur.
438 aan vervanging van big-end.. koste mij 150 (was de nieuwe ook ori ktm?)
363 voor een zuiger is de reinste afzetterij, volgende keer gewoon een prox of ander merk.
Lagers kosten de wereld ook niet, waar is de rest van het geld heen gegaan? Nieuwe kleppen? Distributie?

Om even een vergelijking te geven, ik was 300 kwijt voor een nieuwe zuiger en big-end. Incl pakkingen, olie 2x en werkuren. Gewoon bij de dealer, al heeft die me een beetje gematst omdat daar de motor wegkwam. bij jou was dit afgerond 950? :silent:
derbi crd
Pro tuner
Berichten: 830
Lid geworden op: di 26 okt 2010, 12:37
Locatie: Nijverdal

Re: Back on 2stroke! Rm125

Ongelezen bericht door derbi crd »

Afbeelding

Afbeelding

Staat weer op z'n pootjes :D Nu is het wachten op mooi weer.
DaanS
Pro tuner
Berichten: 5110
Lid geworden op: za 17 sep 2011, 20:09
Vervoersmiddel: Derbi DRD Black Edition (Sold)
Sachs SpeedJet R (Sold),
Yamaha Aerox (Sold),
Puch Maxi Sprinter (For Sale),
Yamaha YZ250F 2004 (Sold),
Derbi DRD Racing 2008 (Sold)
Yamaha Aerox 70,
Peugeot 205 CTi,
Derbi DRD Racing 2008 Project 3x
Locatie: Mierlo en Leende, Noord-Brabant

Re: Back on 2stroke! Rm125

Ongelezen bericht door DaanS »

:wub:
Joep schreef:Aaah Daan kijk eens, je bent een held!
Boeki schreef:Kleine Daan is gewoon een mooiboy, dat mag ik wel.
Gebruikersavatar
royvi
Pro tuner
Berichten: 3085
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Re: Back on 2stroke! Rm125

Ongelezen bericht door royvi »

't Blijven mooie apparaten die Suzuki's, vooral met zwarte velgen!
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
the skullkid
Pro tuner
Berichten: 1085
Lid geworden op: za 27 nov 2010, 10:52
Vervoersmiddel: Je vriendin.

Re: Back on 2stroke! Rm125

Ongelezen bericht door the skullkid »

derbi crd schreef:Denk dat je aardig in de zeik bent genomen. Wat is er allemaal vervangen voor die 1800?

150 aan dichtingen kan kloppen, zijn nou eenmaal duur.
438 aan vervanging van big-end.. koste mij 150 (was de nieuwe ook ori ktm?)
363 voor een zuiger is de reinste afzetterij, volgende keer gewoon een prox of ander merk.
Lagers kosten de wereld ook niet, waar is de rest van het geld heen gegaan? Nieuwe kleppen? Distributie?

Om even een vergelijking te geven, ik was 300 kwijt voor een nieuwe zuiger en big-end. Incl pakkingen, olie 2x en werkuren. Gewoon bij de dealer, al heeft die me een beetje gematst omdat daar de motor wegkwam. bij jou was dit afgerond 950? :silent:
Big end was €366 + €50 voor het persen.
Voor de rest is er een nieuwe stuurklem op gekomen omdat deze gebarsten was, een nieuwe gashendel omdat de mijne na een val stuk was, een nieuwe ketting en de achterbrug gelast omdat deze gescheurd was. Iets wat ik nooit gezien heb tijdens het poetsen, onderhoud. En daar let ik toch echt op.
Voor €480 werkuren.

Toen ik hem opgehaald had, belde hij mij 'savonds op. Hij was de ventilator vergeten er terug op te zetten, of ik niet eventjes met de quad kon langskomen voor die erop te zetten. Tuurlijk joh! 1 uur rijden enkel. Die is hij er toch hier op kunnen komen zetten. Als ik hem hier in de weide getest had was ik helemaal bedankt geweest. :sad:
Plaats reactie