yamaha xt600e supermotard

Show hier je motor.
noudi93
Schakelrijder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 04 mar 2014, 11:04
Vervoersmiddel: rieju smx pro 2005 70cc (verkocht)
yamaha xt600e
Locatie: Denekamp

yamaha xt600e supermotard

Ongelezen bericht door noudi93 »

Hallo mensen, aangezien dit mijn eerst echte project is zal ik mij eerst even voorstellen. Ik ben Nando Oude Spraakste en ik kom uit Denekamp (vlakbij Enschede). Ik word volgende maand 22. Ik heb hiervoor een rieju smx pro met airsal 70 gehad waar ik een jaar op heb gereden maar i.v.m. politie wou ik toch wel graag motorrijden.

Dus heb ik in november a2 rijbewijs gehaald en in december deze motor gekocht. Ik heb hiernaast ook nog een kawasaki gpx600r staan maar die is gewoon vol vermogen en mag ik dus niet op rijden.

Ik heb dus een yamaha xt600e gekocht uit 1992. Hij was vrij goedkoop omdat hij wel wat werk kon gebruiken. Hij is redelijk slecht overgespoten in matzwart. Maar had al wel een aftermarket BOS demper en er waren al 17inch wielen in pasgemaakt.

gedaan
tijdelijk gedaan
moet nog

Plannen:
- ander voorspatbord
- andere kleur
- velgen laten coaten
- ander voorlicht
- ander achterlicht
- nieuwe teller (huidige teller werkt niet, zit nu fietsteller op)
- nieuwe achterremschijf (huidige schijf is ingesleten)
- misschien andere voorvork (als dat teveel werk is, dan alleen progressieve veren)
- als er ooit geld voor is dan performance werk (uitlaatsysteem, luchtfilter, jetkit, camshaft, etc)

zoiets wil ik ervan maken:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

fotos zoals ik hem gekocht had: (+ filmpje voor geluid)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=VOkOSp7QvMc[/youtube]

voorspatbordje pasmaken (zodat ik straks weet hoe het precies werkt als ik hem ga spuiten en er dus een compleet nieuw spatbord opkomt):

Afbeelding

Afbeelding

Originele demperklem is afgebroken geweest bij de vorige eigenaar, en ook dit is slecht gerepareerd. Wat ervoor zorgt dat de demper lekte. Dus ik demper eraf gehaald, kwam ik dit tegen:

Afbeelding

dus er moest een nieuwe demper komen, maar gezien ik een arme student ben moest het goedkoop zijn. Dus een stock crf450 demper uit 2004 gevonden en pasgemaakt: (+filmpje voor geluid)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=zAdREgHYzDg[/youtube]

gelijk ook maar even carbs schoongemaakt (eerst keer voor met dit soort carbs voor mij)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

jammer genoeg er vervolgens achtergekomen dat de pijp in de demper toch iets te nauw is. Nu kan ik hem wel op deze demper afstellen, maar dan zou ik iets aan vermogen verliezen en dat willen we natuurlijk niet. Dus ik rij op het moment weer tijdelijk met de oude gescheurde demper.
Laatst gewijzigd door noudi93 op vr 20 mar 2015, 19:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rikk-
Tuner
Berichten: 383
Lid geworden op: zo 03 feb 2013, 10:32
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD 85 2011 (verkocht), Husqvarna SM 125 2007 (verkocht)

Re: yamaha xt600e supermotard

Ongelezen bericht door Rikk- »

Kan wel wat aandacht gebruiken, maak d'r wat diks van 8-)
Afbeelding
noomii
Beginnende Derbi fan
Berichten: 26
Lid geworden op: do 06 feb 2014, 15:11
Vervoersmiddel: Derbi DRD Xtreme
Locatie: Enschede

Re: yamaha xt600e supermotard

Ongelezen bericht door noomii »

Ik heb er vertrouwen in! ;)
Rickjee.
Tuner
Berichten: 388
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 13:48
Locatie: Tiel

Re: yamaha xt600e supermotard

Ongelezen bericht door Rickjee. »

grappig ding man :thumbup:

ben zelf ook bezig met een yahama xt600e
Rickjee.
Tuner
Berichten: 388
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 13:48
Locatie: Tiel

Re: yamaha xt600e supermotard

Ongelezen bericht door Rickjee. »

waneer kom je update ben benieuwd man ! (A)
noudi93
Schakelrijder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 04 mar 2014, 11:04
Vervoersmiddel: rieju smx pro 2005 70cc (verkocht)
yamaha xt600e
Locatie: Denekamp

Re: yamaha xt600e supermotard

Ongelezen bericht door noudi93 »

Updatje

nadat ik een paar weken geleden onderuit ben gegaan met 90 km/h (het regende en toen begon het plotseling te hagelen, dit had ik telaat door en toen ik langzaam wou afremmen glee ik al onderuit)

Nou goed, de 2 tankkappen waren kapot, beide linkerknipperlichten kapot, koppelingshendel kapot en achterlicht kapot. Dit gaf mij de kans om toch maar eens wat dingen aan te pakken.

Let niet op de verf van de kappen, alles wordt nog overgespoten ergens eind mei begin juni ofzo.

Ten eerste heb ik een aantal slijtage delen vervangen, remblokken voor en achter, en nieuwe balhoofdlagers.

Er is ook weer een andere demper opgekomen. Dit keer een Arrow demper die ik goedkoop kon krijgen omdat het merkplaats van Arrow schaafschade heeft. Maakt voor mij niet uit omdat je dit toch niet zo heel erg ziet. En er zit een super geluid in. Ik heb hier nog niet echt opnames van, wil namelijk eerst een decibelmeter en fatsoenlijke microfoon hiervoor hebben.

Tevens zijn er nieuwe zijkappen opgekomen, die groen gewrapped zijn door de vorige eigenaar. Dit laat ik wel zo tot ze overgespoten worden.

Afbeelding

Afbeelding

tevens is er tijdelijk een chinees achterlicht met geïntegreerde knipperlichten opgekomen. (zit er nu een maand op en is nog heel, maar ik ben wel aan het kijken naar iets anders)

Afbeelding

Toen maar een tweedehandse koso teller gekocht en die aangesloten. Die had geen neutraal licht, dus heb ik er maar tijdelijk een ledje boven gezet (ik had alleen rood) die nu functioneerd als neutraal lichtje. Tevens even snel een klein afdekplaatje gemaakt voor de bekabeling naast het balhoofd.

Afbeelding

Natuurlijk zijn er ook nog nieuwe knipperlichten opgekomen voor en een nieuwe koppelingshendel

Afbeelding

voor nu was dit het wel weer, zoals ik in mijn eerste post heb gezegt wordt dit een langdurend project aangezien ik niet echt zo'n groot budget heb als full time student zijnde.
Rickjee.
Tuner
Berichten: 388
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 13:48
Locatie: Tiel

Re: yamaha xt600e supermotard

Ongelezen bericht door Rickjee. »

ziet er leuk uit man ! begint echt op iets te lijken ga zo door :thumbup:
Plaats reactie