2008 SXV 550
-
- Pro tuner
- Berichten: 1085
- Lid geworden op: za 27 nov 2010, 10:52
- Vervoersmiddel: Je vriendin.
Re: 2008 SXV 550
Zijn de nieuwere sxv's nu echt zo onbetrouwbaar als ze allemaal zeggen?
Re: 2008 SXV 550
Af fabriek: ja.
Blokken werden op de scooter productielijn in elkaar gezet heb ik gelezen op appie forum. Het ontwerp van de motor is goed. Kapot lopen doen ze bijna nooit, zolang er geen koelvloeistof bij de olie zit Bij het monteren laten ze veel steekjes vallen en daarom gaat het mis (pakkingvlakken niet goed voorbereid / niet vlak, statorboutjes niet vast, olieseals verkeerd om monteren enz )
Verder zijn de klepstoters en bigend lagers vaak zwakke onderdelen in het blok, deze worden ook altijd vervangen als een blok open ligt.
Als je dit alles door iemand laat fixen die er verstand van heeft, dan kun je normaal gesproken lang vooruit. Ligt natuurlijk ook veel aan jezelf. Bijvoorbeeld lang stationair draaien vinden ze helemaal niet leuk; hitte is de grootste vijand van de sxv..
Blokken werden op de scooter productielijn in elkaar gezet heb ik gelezen op appie forum. Het ontwerp van de motor is goed. Kapot lopen doen ze bijna nooit, zolang er geen koelvloeistof bij de olie zit Bij het monteren laten ze veel steekjes vallen en daarom gaat het mis (pakkingvlakken niet goed voorbereid / niet vlak, statorboutjes niet vast, olieseals verkeerd om monteren enz )
Verder zijn de klepstoters en bigend lagers vaak zwakke onderdelen in het blok, deze worden ook altijd vervangen als een blok open ligt.
Als je dit alles door iemand laat fixen die er verstand van heeft, dan kun je normaal gesproken lang vooruit. Ligt natuurlijk ook veel aan jezelf. Bijvoorbeeld lang stationair draaien vinden ze helemaal niet leuk; hitte is de grootste vijand van de sxv..
-
- Pro tuner
- Berichten: 528
- Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 18:03
- Vervoersmiddel: 2003 Derbi Drd (verkocht)
1991 Suzuki ls650 Caferacer (verkocht)
2002 Husqvarna TE 570
Re: 2008 SXV 550
De oudere sxv's hebben toch juist die kwaaltjes? Daarom vlogen er enkele in de fik en liepen ze vaak vast door kvs in de olie. Ik dacht dat bij de nieuwere modellen deze problemen waren opgehelderd, of heb ik het fout John?
Re: 2008 SXV 550
Bij de 07 modellen was de oranje carterpakking slecht. De nieuwe zwarte pakking (vanaf 08) is inderdaad veel beter, maar kan net zo goed gaan lekken na een tijd, zoals de mijne heeft gedaan na 3 jaar..
In de fik vliegen komt doordat de benzineslang tegen de uitlaat is gekomen. Puur onoplettendheid tijdens het laten zakken van de tank. Of omdat het beugeltje om de benzineslang tegen te houden niet gemonteerd is...
In de fik vliegen komt doordat de benzineslang tegen de uitlaat is gekomen. Puur onoplettendheid tijdens het laten zakken van de tank. Of omdat het beugeltje om de benzineslang tegen te houden niet gemonteerd is...
- HayeSM
- Pro tuner
- Berichten: 960
- Lid geworden op: do 18 nov 2010, 17:32
- Vervoersmiddel: aprilia sxv5.5
Re: 2008 SXV 550
dat gebeurd overigens alleen bij een silmoto uitlaat, die dichter langs de benzineleiding komt. (ik heb zelf de leiding ingekort, en met staal omvlochten). Zoals john zegt, laat hem bouwen door iemand die er verstand van heeft (doe je research, niet de eerste de beste die claimt wel eens een blokje te hebben gedaan dus). Tussen de cilinders, in de V gaat hij vaak lekken, hier zit bij mij dus een O-ring achtig iets in gefreesd. (zijn wel meer modificaties gedaan). Als hij klaar is gemaakt, gaat een sxv blokje zo'n 100-200uur mee (net wat je zelf aanhoud en hoe het gebruik/onderhoud is) in vergelijking, een crf elke 30u een zuiger en elke 60uur een revisie.
Re: 2008 SXV 550
Als je geluk hebt.. alle crossers en enduro's lopen kapot. Honda, ktm enz kun je op iedere hoek van de straat laten reviseren, of je doet het zelf en daardoor is het een stuk goedkoper tegenover de sxv. Daarom hoor je er niemand over klagen.
Maatje van me heeft 3 maanden terug nieuwe kleppen + zuiger in z'n crf laten zetten, 900 euro, verder alles laten checken: alles OK
Paar weken terug ging die rijden (15u nadien) rammel rammel binnenin het blok: bigend lager kapot gelopen. Doei 1500 euro
Maatje van me heeft 3 maanden terug nieuwe kleppen + zuiger in z'n crf laten zetten, 900 euro, verder alles laten checken: alles OK
Paar weken terug ging die rijden (15u nadien) rammel rammel binnenin het blok: bigend lager kapot gelopen. Doei 1500 euro
Re: 2008 SXV 550
Wil daar wel iets aan toevoegen..
Crossers zijn puur voor competitie bedoeld. Honda heeft geen crossers direct op kenteken beschikbaar, dat doen de mensen zelf. De enduro's die bv Honda wel op de markt brengen zijn een stuk tammer en vergen dus ook minder snel onderhoud.
Een sxv daarentegen is fabrieksaf een machine voor op de weg, dus is het logisch dat de onderhoudsintervallen langer duren.
Vind de sxv en de 450 crf, kxf, yzf een beetje appels en peren vergelijken.
Crossers zijn puur voor competitie bedoeld. Honda heeft geen crossers direct op kenteken beschikbaar, dat doen de mensen zelf. De enduro's die bv Honda wel op de markt brengen zijn een stuk tammer en vergen dus ook minder snel onderhoud.
Een sxv daarentegen is fabrieksaf een machine voor op de weg, dus is het logisch dat de onderhoudsintervallen langer duren.
Vind de sxv en de 450 crf, kxf, yzf een beetje appels en peren vergelijken.
- Limburger
- Moderator
- Berichten: 2116
- Lid geworden op: di 14 dec 2010, 19:31
- Vervoersmiddel: -Ford Dexta 2000 eind jaren '60'
-Ford F100 1953 V8
-KTM EXC 300 1997 - Locatie: Heibloem (limbabwe)
Re: 2008 SXV 550
In engeland zit tog zon krl die er de kop van vol heeft (die sxv blokken) die die helemaal reviceert zodat ze eigk weinig tot gin slechte punten meer hebben? Ooit iets van gehoord van iemand weet niet meer precies van wie. Vind het wel ram geile motorkes.
Re: 2008 SXV 550
Daar heeft Haye hm ook naar toegestuurd staat wel ergens in zn topic
- HayeSM
- Pro tuner
- Berichten: 960
- Lid geworden op: do 18 nov 2010, 17:32
- Vervoersmiddel: aprilia sxv5.5
Re: 2008 SXV 550
Paul, je hebt eigenlijk gelijk, ze zijn inderdaad standaard op kenteken te krijgen, maar dan zijn ze officieel ook begrenst. Daarnaast, ze zijn er eigenlijk niet voor gemaakt, het is gewoon een competitie motor (daar werden ze eerst ook voor gebruikt) en later is er eens een kenteken op gekomen (niet dat ik het erg vind, maar waarom ze dat gedaan hebben snap ik ook nog niet). De nieuwe mxv is er dan weer niet met kenteken. Jammer dat de aprilia-cup er niet meer is, kreeg je een sxv, een aprilia pak/outfit voor 6500e oid.. (zonder kenteken;))
-
- Pro tuner
- Berichten: 528
- Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 18:03
- Vervoersmiddel: 2003 Derbi Drd (verkocht)
1991 Suzuki ls650 Caferacer (verkocht)
2002 Husqvarna TE 570
Re: 2008 SXV 550
Dus HayeSM en John, jullie laten het grote onderhoud doen door de dealer? Zoals blok revisie etc. Olie en filters is niet zo lastig of wel?
- HayeSM
- Pro tuner
- Berichten: 960
- Lid geworden op: do 18 nov 2010, 17:32
- Vervoersmiddel: aprilia sxv5.5
Re: 2008 SXV 550
Het enige wat ik niet zelf heb gedaan is blok-revisie, maar dat laat ik ook niet bij de dealer doen. Mijn blokje is naar engeland geweest naar een kerel die er wel verstand van heeft (er zijn er zo'n 5 a 6 die er echt wat van weten, in de hele wereld dan )
-
- Pro tuner
- Berichten: 1085
- Lid geworden op: za 27 nov 2010, 10:52
- Vervoersmiddel: Je vriendin.
Re: 2008 SXV 550
Wie geen olie zelf kan vervangen raad ik geen supermotard aan, of je moet euromillions gewonnen hebben natuurlijk.RB schreef:Dus HayeSM en John, jullie laten het grote onderhoud doen door de dealer? Zoals blok revisie etc. Olie en filters is niet zo lastig of wel?
Re: 2008 SXV 550
Ik ook alles zelf behalve revisie. Luchtfilter is peanuts om te doen Oliewissel is al anders dan bij andere motoren, voor het aftappen moet je een ''drukregel klepje'' onder uit het blok halen. Deze moet je controleren op krassen en polijsten of vervangen. Doe je dit niet kan t klepje vast gaan zitten en dan knalt je oliepomp keerring eruit; Vastzetten op 20nm anders vernachel je veel kans je carters..RB schreef:Dus HayeSM en John, jullie laten het grote onderhoud doen door de dealer? Zoals blok revisie etc. Olie en filters is niet zo lastig of wel?
Zijn kleine dingetjes allemaal, maar je moet t wel weten
Re: 2008 SXV 550
Eindelijk na 3 maanden mn ecu kabel van Kwest binnen om onderandere zelf mappings te laden en tps af te stellen Let niet op de zooi btw
Re: 2008 SXV 550
Net even de tps sensor opnieuw afgesteld en Twinair filtert erin gedaan
- RoykeV
- Banden plakker
- Berichten: 14
- Lid geworden op: ma 09 mei 2011, 20:44
- Vervoersmiddel: Yamaha R1
- Locatie: Best
Re: 2008 SXV 550
Lol, zie deze motor gallery's nu pas
mooi he, beetje prullen zo,
vind ik ook, haast net zo leuk als het rijden zelf
mooi he, beetje prullen zo,
vind ik ook, haast net zo leuk als het rijden zelf
Re: 2008 SXV 550
Broem Broem, verveelde me gisteren. ja mn hand zit op de microfoon ;
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Mw-ZmSik-pU[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Mw-ZmSik-pU[/youtube]
- Limburger
- Moderator
- Berichten: 2116
- Lid geworden op: di 14 dec 2010, 19:31
- Vervoersmiddel: -Ford Dexta 2000 eind jaren '60'
-Ford F100 1953 V8
-KTM EXC 300 1997 - Locatie: Heibloem (limbabwe)
Re: 2008 SXV 550
AWH! wat un geluid en start verdomd goed ook! Schoon apparaat om te zien/horen!
-
- Pro tuner
- Berichten: 1744
- Lid geworden op: vr 21 jan 2011, 13:28
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD 2009 Racing
- Locatie: Ederveen
Re: 2008 SXV 550
Blijft de mooiste SXV van het forum in mijn ogen!
Geluidje is ook wel leipp
Geluidje is ook wel leipp