Pagina 10 van 12

Re: Honda CR125R

Geplaatst: wo 06 nov 2013, 14:53
door royvi
Klopt. De CR125 uit 1997 lopen het hardst. Een vriend van mij heeft er zo een gehad, ik vond mijn CR wel beter sturen.

Re: Honda CR125R

Geplaatst: wo 06 nov 2013, 15:34
door Rat B*stard
Oke, 95/96 zijn dan ongeveer hetzelfde neem ik aan?

Re: Honda CR125R

Geplaatst: wo 06 nov 2013, 16:11
door royvi
Ja, enkele verschillen. Maar alle Honda's uit de jaren '90 zijn erg goed.

Re: Honda CR125R

Geplaatst: wo 06 nov 2013, 17:40
door Rat B*stard
Oke, maar zit daar dan zo'n groot verschil in?
Je kan zeker beter gewoon zo'n nieuw mogelijk model proberen te kopen qua onderhoud, kosten en onderdelen.
Of zijn de onderdelen voor nieuwere modellen(1998-2005) dan weer veel duurder?
Wat is een goed alternatief? RM125?

Re: Honda CR125R

Geplaatst: wo 06 nov 2013, 19:47
door Venlonaer
Koop iets tussen 93-97

Re: Honda CR125R

Geplaatst: wo 06 nov 2013, 19:52
door Rat B*stard
Zijn die onderdelen dan aardig ''goedkoop'', ''weinig'' onderhoud en zijn de kosten dan ook ''weinig''?
Is het aan te raden een standaard te kopen? Of zijn die er niet meer?
Ik bedoel dan zonder of met bv hoge druk kop, andere uitlaat enz.

Re: Honda CR125R

Geplaatst: wo 06 nov 2013, 20:14
door Venlonaer
Het is niet goedkoop, wel betaalbaar als je werk hebt wat 200 per maand in de kas brengt.
Ik hou ook altijd 500€ apart op mn spaarrekening voor t geval dat er iets kapot draait

Re: Honda CR125R

Geplaatst: do 07 nov 2013, 12:44
door royvi
Onderhoud is genoeg over te vinden, dat is gewoon veel. Andere uitlaat en een andere cilinderkop veranderen niets aan het onderhoud.
In de prijs van onderdelen van de verschillende bouwjaren zit nauwelijks verschil. Ga je voor een motor uit de jaren '90, koop dan een Honda. Ga je voor een meer recentere fiets, dus 2005+ o.i.d., dan maken de merken niet heel veel uit. Dan zou ik gewoon kijken wat de dichtstbijzijnde dealer voor merken heeft. Bij mij in de buurt is het namelijk grotendeels Honda, Kawasaki en TM.

Het belangrijkste bij een crossmotor kopen is niet het bouwjaar, maar de staat. Een motor van 1997 kan perfect gereviceerd zijn en in super staat (Zulke CR125's gaan weg voor ongeveer €1300,-), terwijl een motor van een jaar oud compleet afgeragd kan zijn. Of er zit net groot onderhoud aan te komen.

Over kosten is genoeg te vinden, het belangrijkste is dat je een verse motor koopt. Dan kun je aardig "goedkoop" lekker crossen.
Ik kan je echt aanraden om te kijken waar de dichtstbijzijnde dealer in handelt, want als bijvoorbeeld je motor voor morgen klaar moet hebben is het niet chill als je alles van het internet moet bestellen.
Een kijkje nemen bij de dealer kan ook nooit kwaad, ik heb mijn motor ook bij een crosszaak weg. Ik wist zeker dat hij goed was, met een nieuwe zuiger e.d. De cilinder scheurde iets en dat werd toen gratis voor mij verholpen. Je betaalt wat meer, maar vaak ben je goedkoper uit dan wanneer je een hok van marktplaats koopt.

Re: Honda CR125R

Geplaatst: do 07 nov 2013, 16:53
door Rat B*stard
Oke, thnx.
Ik ga er zeer waarschijnlijk alleen voor de hobby mee rijden en sleutelen doe ik dus ook zelf.
Mijn budget zal dan ongeveer 1500 euro zijn.
Zit er ook verschil in onderhoud/kosten/aanschapprijs en rijgedrag tussen 125cc en 250cc?
Met rijgedrag bedoel ik veel verschil qua snel en log sturen, gasrectie enz.
De keuze ligt dan denk ik tussen een RM125/CR125/YZ125/KX125.
Ik had ergens gelezen dat RM het snelst is, CR125 het betrouwbaarst en nieuwe modellen ''traag'' en dat de YZ125 het beste is qua rijgedrag.
Ik wil gewoon de betrouwbaarste en de gene waar de onderdelen het gemakkelijkst/goedkoopst bij zijn te krijgen.
De YZ125 wordt niet echt 2e hands aangeboden zie ik.

Hoe zit het eigenlijk met de zithoogte? Zit hier veel verschil in tussen 125/250 en de verschillende merken? Ik moet namelijk een aardig hoge hebben.

Re: Honda CR125R

Geplaatst: do 07 nov 2013, 17:31
door royvi
Die dingen die jij gehoord hebt over snelheid, gasreactie enz. is gewoon merkenfetish. Dat is echt verschillend per bouwjaar.
Met een budget van 1500 euro zou ik een Honda uit de jaren '90 kopen, je hebt een erg knappe CR125 uit 1997 voor 12 à 1300 euro. Dan kun je er ook nog bescherming en kleding bijkopen. Voor 1500 euro koop je geen motor van na 2002, dan zul je meer neigen naar de 2000 euro. Onderdelen van Honda zijn het best beschikbaar, simpelweg omdat van die Honda's er het meeste zijn.

Een 250 is echt veel sneller, en zou ik als beginner niet doen. Zithoogte is daarvan vaak juist iets lager (scheelt bijna niets).
En wat bedoel jij met flink hoog? Ik ben zelf 1,95m, ik heb wel mijn stuur flink opgehoogd. Kawasaki's van de oudere bouwjaren zijn vaak wat kleiner en compacter, dus niet ideaal als je heel lang bent.

Re: Honda CR125R

Geplaatst: zo 24 nov 2013, 09:59
door Rat B*stard
Jij bent toch naar Staphorst geweest?
Hoe was dat :oops:

Re: Honda CR125R

Geplaatst: zo 24 nov 2013, 10:17
door royvi
Nee, ik was gister in Heerde. ;)

Staphorst is overigens wel een leuke baan, lekker springen kun je daar.

Re: Honda CR125R

Geplaatst: zo 24 nov 2013, 10:35
door Rat B*stard
royvi schreef:Nee, ik was gister in Heerde. ;)

Staphorst is overigens wel een leuke baan, lekker springen kun je daar.
Ik bedoelde de offroad-rit die er dit vorige week was.
http://www.destentor.nl/regio/hardenber ... -1.4102459

Re: Honda CR125R

Geplaatst: zo 24 nov 2013, 10:56
door royvi
Dat is geen Staphorst maar Balkbrug, het dorp waar ik vandaan kom. Ja ik heb daar wel staan kijken, de motoren kwamen ook praktisch voor en achter mijn huis langs. Maar zelf mag ik niet meedoen aan off the road ritten aangezien ik geen rijbewijs heb, daarnaast heeft mijn motor geen kenteken.

Re: Honda CR125R

Geplaatst: zo 24 nov 2013, 11:33
door Venlonaer
Ga je er wel zorgen dat ie een kenteken krijgt als je iets op mp ziet?

Re: Honda CR125R

Geplaatst: zo 24 nov 2013, 14:08
door royvi
Nee.

Re: Honda CR125R

Geplaatst: ma 13 jan 2014, 16:09
door royvi
M'n motor weer in elkaar aan het zetten. Heb het volgende gedaan:
- voorwiellagers vervangen
- achterbruglagers vervangen
- balhoofdlagers vervangen
- nieuwe kettinggeleiders
- nieuwe voetsteunen
- vering af laten veren
- alles weer in het vet
- uitlaat weer blank gescheurd, die heeft heel wat meegemaakt afgelopen seizoen. Mooi maanlandschap. :emo:

Nu nog ergens een origineel zadelovertrek vandaan halen, nieuw zijn ze rond de 100 euro... En gewoon zwart o.i.d. vind ik niet mooi bij mijn kappen en stickers.

Re: Honda CR125R

Geplaatst: ma 13 jan 2014, 16:18
door Venlonaer
VMX service, neon red OEM look zadel voor mijn 1993 gekocht. Beter dan die chinese eBay rommel die ik er nu op heb
57.50 kost mijne

Re: Honda CR125R

Geplaatst: ma 13 jan 2014, 16:23
door royvi
Mijn motor is daar te jong voor, VMX service doet alleen pré 95.

Re: Honda CR125R

Geplaatst: ma 13 jan 2014, 17:12
door Venlonaer
oh oke, geen succes op eBay neem ik aan en imitatie zooi wil je niet