Honda Crf250

Show hier je motor.
jurjen27
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi Xtreme 05

Re: Honda Crf250

Ongelezen bericht door jurjen27 »

the skullkid schreef:Is een brace €170 euro waard? Ik weet het veiligheid voorop maar met een harnas enz ben je toch al best veilig... Hebben jullie een brace?
Gelukkig had ik een brace, anders had ik dit niet meer getypt :lol: die van mij was 250 ofzo..
Derbi Xtreme 05 & Honda Cr 125 04 (Verkocht! http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=1187" onclick="window.open(this.href);return false;)
derbi crd
Pro tuner

Ongelezen bericht door derbi crd »

Vandaag op Staphorst gereden. Wel leuk en technisch baantje met veel tafels en schansen. Ondergrond is keihard, voor mij totaal ongebruikelijk want heb alleen nog maar op de 2 meest zachte banen van Nederland gereden. Desondanks lekker kunnen rijden en springen :D Al had ik op zoon baan net zo graag een lichte 2takt willen rijden, het hele voordeel van een 4takt verdwijnt bij zoon harde baan.
En met mn nieuwe pak
Afbeelding
royvi
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Ongelezen bericht door royvi »

Leuk baantje he :happy:
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
derbi crd
Pro tuner

Ja! Leuk om de springtechniek eens op te krikken. Maar over het algemeen net wat aan de korte kant. Maar kom zeker terug 8-) Eerst Emmen uitproberen, die is nouweer alles behalve kort
teun4
Tuner

Ongelezen bericht door teun4 »

http://www.rtvoost.nl/tv/default.aspx?uid=223038
Ook in staphorst :thumbup:
Vind dat zelf een mooi filmpje waar de mx gepromoot word, hulzebosch en brakke ook toffe gozers!
a'j bange leeft goa'j bange dood
If you ain't mixin' gas, You ain't kickin ass!
royvi
Pro tuner

Ja die heb ik ook gezien. "Moe'k ook spring'n da?" "Neuh, klien beetie maar."
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
teun4
Tuner

Ongelezen bericht door teun4 »

royvi schreef:Ja die heb ik ook gezien. "Moe'k ook spring'n da?" "Neuh, klien beetie maar."
Ja mooi he!
''Ja ut gaat goed, maar aan de techniek doe je nog alles verkeerd.
Wat doe ik verkeerd dan, je kunt toch alleen maar remmen en schakelen?
Ja, en dát is nou ook precies wat je nu doet'' :lol:
a'j bange leeft goa'j bange dood
If you ain't mixin' gas, You ain't kickin ass!
royvi
Pro tuner

Toen dat gefilmd werd zou ik naar de crossbaan gaan, had ik mijn koppakking lek. :eerie:
Net de kans om op tv te komen wordt ie afgenomen door de koppakking :eerie: Hoewel het wel geinig is op tv met een dik rook gordijn te rijden :emo:
Airsal cilinder te koop:
Dominator33
Tuner

Ongelezen bericht door Dominator33 »

Mooi pakkie :clap:
derbi crd
Pro tuner

Dankje :D

Die hendel die ik besteld heb zijn nog niet binnen.. Zal wel voor volgend seizoen worden.
Verder wel wat radiatorbeschermers op de kop kunnen tikken, kan ik weer zonder zorgen crashen :D
Zaterdag maar eens kijken of Emmen een leuk baantje is
the skullkid
Pro tuner
Vervoersmiddel: Je vriendin.

Ongelezen bericht door the skullkid »

Wat vind je eigenlijk het leukst? Harde of zachte banen? Ik ben toch meer fan van de harde banen. Tot je valt natuurlijk...
derbi crd
Pro tuner

Staphorst was de eerste harde baan waar ik op gereden heb. Verder alleen op de extreem zachte banen zoals Hellendoorn en Nunspeet. Veel ervaring heb ik dus nog niet op harde banen, maar weet al wel dat het een stuk minder zwaar is en ook harder gaat. Zachte banen is meer bochtwerk, wat minder springen en beter letten op de juiste sporen.
Denk dat Nunspeet de vetste baan blijft waar ik ooit heb gereden, dus ga voor zacht :D
Zo zie ik me de harde bochten nog niet doorgaan, klapzand blijft vet!
Afbeelding
the skullkid
Pro tuner

met de motor lijken zachte banen me gemakkelijker omdat je meer kan 'hangen' tegen de sporen aan. Klopt dat? (ik zei makkelijker, niet minder zwaar)
royvi
Pro tuner

Man ik heb zo zin in volgend seizoen :wub:
Alleen er is wat mis gegaan op Dirtbikebitz, ik heb al betaald met paypal maar ik krijg van hun niks geen bevestiging. :eerie:
Emailtje gestuurd maar dat wil ook niet, krijg steeds dat ze niet verzonden kunnen worden na een tijdje. Misschien nu ff sturen zonder bijlage(de printscreen van de transactiedata) :eerie:
Airsal cilinder te koop:
derbi crd
Pro tuner

the skullkid schreef:met de motor lijken zachte banen me gemakkelijker omdat je meer kan 'hangen' tegen de sporen aan. Klopt dat? (ik zei makkelijker, niet minder zwaar)
Hangen tegen de sporen kan in de meeste bochten van een harde baan ook wel als er even niet geschoven is.
Sporen van een zachte baan zijn veel dieper dan die van een harde, dus is het lastiger erdoor te komen.
Rechte stukken zitten ook vol met diepe sporen, probeer er maar eens een rechtuit te volgen.

En toch vind ikzelf de moeilijkheidsgraad samenhangen met de zwaarte van een baan. Als je fit bent kom je elke baan wel rond, maar 2 rondjes Staphorst is niets vergeleken met 2 rondjes Nunspeet.
Om nog maar te zwijgen over de armpomp die je krijgt van dat zware zand
the skullkid
Pro tuner

Klopt, armpomp is kut :emo: Altijd na de eerste twee rondjes van de dag moet ik er al af want dan heb ik het het ergst.
Harde banen zijn dan wel weer leuker om de springtechniek wat bij te schaven :) Ik blijf meer fan van de harde banen, het gaat toch net dat beetje harder. Het is natuurlijk minder zwaar dan een zachte baan.
royvi
Pro tuner

Armpump is echt kut :eerie:
Maar mijn manier om het niet te krijgen is echt rustig opbouwen, dat werkt nog het beste altijd vind ik.
Ik vraag mij trouwens wel af hoe het is om met een quad te rijden op de baan, heb het altijd al gewild :P
Airsal cilinder te koop:
the skullkid
Pro tuner

heerlijk en kut tegelijk. Zondag ben ik in Lommel geweest en het was druk (ongeveer de laatste zondag van het seizoen) en rond 15u lag het parcour er te zwaar bij voor een quad. Alle lijnen zijn dan voor de motoren. Zijn we maar naar het 'kleiner' parcour gegaan en daar maar eventjes sporen ingelegd. :happy:
Ik denk dat het wel 'ongeveer' hetzelfde rijd, alleen andere techniek in de bochten, zwaartepunt zo laag mogelijk houden, langs het zadel hangen.... Springen zal wel ongeveer het zelfde zijn. Zorgen dat die niet schuin gaat en knieën tegen de tank drukken.
royvi
Pro tuner

Ik heb vroeger zo'n chinese kutquad gehad, daar heb ik toch wel lol van gehad als ie niet kapot was. Inderdaad helemaal over het zadel hangen en dan mooie drifts maken. Vooral in de sneeuw vond ik het super vet :emo:
Maarja, dat is alweer 5 jaar geleden ofzo :emo:
Airsal cilinder te koop:
the skullkid
Pro tuner

Idd, ik kan al niet wachten op de eerste sneeuw, weide hier is zo'n hectare groot, ik amuseer me wel :happy: Dan is een quad leuker dan een motor lijkt me.
Plaats reactie