Back on 2stroke! Rm125

Show hier je motor.
derbi crd
Pro tuner
Berichten: 830
Lid geworden op: di 26 okt 2010, 12:37
Locatie: Nijverdal

Re: Back on 2stroke! Rm125

Ongelezen bericht door derbi crd »

Ook origineel big-end zeker? Kan me niet voorstellen dat er zoveel verschil zit in honda aftermarket en ktm namelijk. Vind het wel een hele berg geld man, had best paar honderd vanaf gekund. Maar ach nu weet je wel zeker dat alles weer goed is.
Erg handige vent ook merk ik alweer :emo:

En godverr wanneer wordt het nou mooi(er) weer
the skullkid
Pro tuner
Berichten: 1085
Lid geworden op: za 27 nov 2010, 10:52
Vervoersmiddel: Je vriendin.

Re: Back on 2stroke! Rm125

Ongelezen bericht door the skullkid »

derbi crd schreef:Ook origineel big-end zeker? Kan me niet voorstellen dat er zoveel verschil zit in honda aftermarket en ktm namelijk. Vind het wel een hele berg geld man, had best paar honderd vanaf gekund. Maar ach nu weet je wel zeker dat alles weer goed is.
Erg handige vent ook merk ik alweer :emo:

En godverr wanneer wordt het nou mooi(er) weer
inderdaad origineel. Weet de volgende keer wel beter!

En inderdaad! Deze zondag niet gaan crossen omdat het gewoon te koud was :emo:
Gebruikersavatar
royvi
Pro tuner
Berichten: 3085
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Re: Back on 2stroke! Rm125

Ongelezen bericht door royvi »

Alles bevroren verdomme. :eerie:
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
derbi crd
Pro tuner
Berichten: 830
Lid geworden op: di 26 okt 2010, 12:37
Locatie: Nijverdal

Re: Back on 2stroke! Rm125

Ongelezen bericht door derbi crd »

Nunspeet is open.. en dat zand kan simpelweg niet bevriezen :emo: M'n handen alleen wel
Gebruikersavatar
Daan22
Pro tuner
Berichten: 3852
Lid geworden op: ma 03 okt 2011, 12:45
Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi
Locatie: België

Re: Back on 2stroke! Rm125

Ongelezen bericht door Daan22 »

mietjes :shifty:
#22
Gebruikersavatar
royvi
Pro tuner
Berichten: 3085
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Re: Back on 2stroke! Rm125

Ongelezen bericht door royvi »

derbi crd schreef:Nunspeet is open.. en dat zand kan simpelweg niet bevriezen :emo: M'n handen alleen wel
Mijn vingers ook, heb m'n vingers echt bevroren gehad een aantal jaar terug. Sindsdien kunnen m'n ze niks meer hebben. :eerie:
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Daan22
Pro tuner
Berichten: 3852
Lid geworden op: ma 03 okt 2011, 12:45
Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi
Locatie: België

Re: Back on 2stroke! Rm125

Ongelezen bericht door Daan22 »

daar bestaan van die mietjes handschoenen voor die je rond je stuur doet :lol:
#22
Gebruikersavatar
royvi
Pro tuner
Berichten: 3085
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Re: Back on 2stroke! Rm125

Ongelezen bericht door royvi »

Och, och, och wat ben jij weer een stoere bink. :emo:
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
derbi crd
Pro tuner
Berichten: 830
Lid geworden op: di 26 okt 2010, 12:37
Locatie: Nijverdal

Re: Back on 2stroke! Rm125

Ongelezen bericht door derbi crd »

Het nieuwe seizoen 'al' 4x gereden. 2x zuidwolde, 1x lichtenvoorde en 1x hellendoorn en het gaat ok.. Merk al dat de conditie nog slechter is geworden en armpomp erger.
Zou dus iets minder intensief moeten rijden en wat meer op uithoudingsvermogen, maaarja dat is geen drol aan :emo:

Ondertussen loopt de rm nog steeds, al wissel ik na elke training aan een kant lagers in het achterwiel. Er zit namelijk speling op de asblokken waardoor die er telkens uitloopt. Deze heb ik opnieuw laten frezen bij een bedrijfje en hoop dat het voor nu afgelopen is. Ook setje framebeschermers op de kop kunnen tikken.

Zaterdag rijden op Nunspeet bij de mf meeting, voorgaande jaren met een 2502t en 2504t gereden, ben benieuwd of ik er met de suuz doorkom. Volgende week zaterdag+maandag (evenement)wedstrijden.. Zal de gopro meenemen voor wat leuke beelden.

Zo, dat was het weer van mijn kant
spijker95
Pro tuner
Berichten: 1138
Lid geworden op: za 24 sep 2011, 09:38
Locatie: Zeist

Re: Back on 2stroke! Rm125

Ongelezen bericht door spijker95 »

Gopro? I like :happy:
http://www.youtube.com/user/spijker95" onclick="window.open(this.href);return false;
Joram schreef:Heerlijk strak, daar hou ik wel van.
:haai:

Airsal 80CC BLOK TEKOOP: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=60&t=13376" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
royvi
Pro tuner
Berichten: 3085
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Re: Back on 2stroke! Rm125

Ongelezen bericht door royvi »

Waarom kocht je niet gewoon een nieuw/gebruikt (aftermarket) setje afstandblokjes?
Ik wou ook naar Nunspeet komen, maar ik moet werken. :eerie: Vorige week had ik ook al vrij ivm school, dus kan nu niet weer...
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
gemonde
Schakelrijder
Berichten: 158
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:27

Re: Back on 2stroke! Rm125

Ongelezen bericht door gemonde »

Ik kom ook naar nunspeet. Ik doe het gewoon op 12mm hoge enduro banden. Geen normale otr band, geen schoep. Dat word wat :emo: maarja, zal vast wel gezellig zijn.
Gebruikersavatar
Venlonaer
Pro tuner
Berichten: 1889
Lid geworden op: vr 29 jun 2012, 20:59
Vervoersmiddel: Rieju KTMRX
Honda CR125 '93

Re: Back on 2stroke! Rm125

Ongelezen bericht door Venlonaer »

Wat zijn asblokken? Die dingen om de ketting te spannen (??)
sendaDRD2012 schreef:Heeft iemand een tip hoe ik verroeste schroeven kan loskrijgen?
the skullkid schreef:Je kan ook gewoon wenen en je tranen er op laten vallen.
derbi crd
Pro tuner
Berichten: 830
Lid geworden op: di 26 okt 2010, 12:37
Locatie: Nijverdal

Re: Back on 2stroke! Rm125

Ongelezen bericht door derbi crd »

royvi schreef:Waarom kocht je niet gewoon een nieuw/gebruikt (aftermarket) setje afstandblokjes?
Ik wou ook naar Nunspeet komen, maar ik moet werken. :eerie: Vorige week had ik ook al vrij ivm school, dus kan nu niet weer...
Jammer dat je niet komt.
Omdat mijn as blijkbaar 2mm is afgedraaid i.v.m. andere naaf/lagers in het achterwiel. (aftermarket) Asblokjes zijn dus niet verkrijgbaar in die maten. Dit was zo de beste oplossing, koste alleen wel wat..

Afbeelding
gemonde schreef:Ik kom ook naar nunspeet. Ik doe het gewoon op 12mm hoge enduro banden. Geen normale otr band, geen schoep. Dat word wat :emo: maarja, zal vast wel gezellig zijn.
:clap: is echt vet daar. Baan ligt er ook vlak in dus het zal best meevallen :happy:
Gebruikersavatar
royvi
Pro tuner
Berichten: 3085
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Re: Back on 2stroke! Rm125

Ongelezen bericht door royvi »

derbi crd schreef:
royvi schreef:Waarom kocht je niet gewoon een nieuw/gebruikt (aftermarket) setje afstandblokjes?
Ik wou ook naar Nunspeet komen, maar ik moet werken. :eerie: Vorige week had ik ook al vrij ivm school, dus kan nu niet weer...
Jammer dat je niet komt.
Omdat mijn as blijkbaar 2mm is afgedraaid i.v.m. andere naaf/lagers in het achterwiel. (aftermarket) Asblokjes zijn dus niet verkrijgbaar in die maten. Dit was zo de beste oplossing, koste alleen wel wat..
Ah, vandaar! Je weet niet wat voor naaf o.i.d. erin zit?
Ja ik baal zelf ook wel, vooral omdat Nunspeet me echt vet lijkt en al helemaal als hij ook nog vlak is. Maarja, niets aan te doen.
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
the skullkid
Pro tuner
Berichten: 1085
Lid geworden op: za 27 nov 2010, 10:52
Vervoersmiddel: Je vriendin.

Re: Back on 2stroke! Rm125

Ongelezen bericht door the skullkid »

derbi crd schreef:Het nieuwe seizoen 'al' 4x gereden. 2x zuidwolde, 1x lichtenvoorde en 1x hellendoorn en het gaat ok.. Merk al dat de conditie nog slechter is geworden en armpomp erger.
Zou dus iets minder intensief moeten rijden en wat meer op uithoudingsvermogen, maaarja dat is geen drol aan :emo:
QFT
derbi crd
Pro tuner
Berichten: 830
Lid geworden op: di 26 okt 2010, 12:37
Locatie: Nijverdal

Re: Back on 2stroke! Rm125

Ongelezen bericht door derbi crd »

Hmmm qft..?
the skullkid
Pro tuner
Berichten: 1085
Lid geworden op: za 27 nov 2010, 10:52
Vervoersmiddel: Je vriendin.

Re: Back on 2stroke! Rm125

Ongelezen bericht door the skullkid »

Quote for truth ;)

Ik bedoel dat ik juist hetzelfde heb op dit moment.
derbi crd
Pro tuner
Berichten: 830
Lid geworden op: di 26 okt 2010, 12:37
Locatie: Nijverdal

Re: Back on 2stroke! Rm125

Ongelezen bericht door derbi crd »

Ja is klote he.. enige oplossing is meer rijden en conditie opbouwen. Vandaag dan ook goed gelet op houding en voornamelijk meer staan en klemmen met de benen zodat de armen wat ontlast worden, met succes.
Vanochtend half 9 stonden we bij de hekken van nunspeet. Met een gevoelstemperatuur van -15 op de motor gestapt en maar rustig beginnen in te rijden. Na 2 ronden maar de handen aan de uitlaat opgewarmd, was niet te harden :emo: Later werd het wat dragelijker en alsnog leuk rondgekomen. Veel gopro beelden maar daar kom ik komende tijd even niet aan toe. Fotootje danmaar:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
the skullkid
Pro tuner
Berichten: 1085
Lid geworden op: za 27 nov 2010, 10:52
Vervoersmiddel: Je vriendin.

Re: Back on 2stroke! Rm125

Ongelezen bericht door the skullkid »

Ik ben vandaag ook gaan rijden en de eerste paar ronden waren inderdaad niet te doen :emo:
Plaats reactie