Dacht ik maak even een leuk topic over mijn nieuwe aanwinst namelijk een: Husqvarna TE 125 uit 2014

Heb de motor op 28-10-2016 opgehaald bij Brouwer Motors, na veel gedram en telefoontjes verder toch voor een redelijke prijs de motor opgehaald, was een ritje van 100 km in totaal maar was het zeker waard

Eenmaal thuis, gelijk motor van de aanhanger af en aantrappen!

Beestje loopt hartstikke mooi en snoei hard

Gelijk even naar een stuk terrein van mn pa gegaan en even rond gecrosst!

Na dit ritje even alles schoongemaakt

Hier wat foto's van het schoonmaken en de oliewissel!
De kapjes

Olie verversen

Na de schoonmaak haar netjes in de schuur gezet naast mn DRD

De volgende dag besloten om de uitlaat eraf te halen om even door de uitlaatpoort naar de zuiger te kijken, de dealer vertelde me dat die 8 uur geleden vervangen was en nog in nette staat was. Trof was anders aan toen ik het eenmaal los had.

Zuiger is behoorlijk versleten en dit was me niet verteld..

Gelijk gebeld en na wat discussiëren toch een nieuwe zuigerset opgestuurd gekregen, is een complete originele Husqvarna zuigerset.

Even de zuiger van mn Pro vergeleken met de 125

Gister maar besloten aan de gang te gaan met de wissel, kappen, tank en de rest eraf

Bezig met demonteren van de cilinder:

Zuiger had misschien nog een paar uur gebruikt kunnen worden maar neem liever het zekere dan het onzekere

Toen bezig gegaan met de powervalve los halen en schoonmaken:

Deksel eraf:

Schoongemaakt:

Cilinder helemaal in elkaar!

Op dit moment staat ze er zo bij, moet vanavond even een nieuw zuigerclipje halen andere was beetje verbogen

Vanavond alles hopelijk weer klaar maken en even weer starten! Komt binnenkort wel een onboard!
Als jullie nog tips hebben of andere leuke argumenten laat maar weten!