plaatsen van fotos ging fout, hier wat andere
dit is er trouwens aan gedaan:
Falicon billet race krukas met 16 pins hart, Top Fuel drijfstangen en verstevigingsplaat
2. Wiseco zuigers 82 mm 1394 cc, compressie 9,9 : 1
3. Wiseco big block (cilinderblok + cilinderbussen) + Cometic koperen voetpakking
4. APE versterkte cilindertapeinden, carterbouten en kopmoeren
5. carter, cilinderblok en cilinderkop gestraald
6. geflowde cilinderkop van een Z1100 (Roelofs Racing Service), inlaatkanaal 33mm en uitlaatkanaal 26mm + aparte APE aluminium spruitstukken voor de benzine-lachgas injectie
7. 2 bougies (10mm) per cilinder
8. Kent 460 inlaatnokkenas, kleplift 0.460 inch = 11,7 mm.
9. Webcam 395 uitlaatnokkenas, kleplift 0,395 inch = 10,0 mm.
10. Kleppen: inlaat 40 mm, RVS, fabrikaat Roelofs Racing Service
uitlaat 34 mm, RVS, fabrikaat Roelofs Racing Service
11. APE titanium klepschotels, APE speciale buckets (nokvolgers) met onderliggende klepstelplaatjes en extra sterke klepveren
12. Falicon verstelbare nokkenastandwielen en conversietoren voor nokkenasketting-geleidingstandwiel
13. MRE lockup koppeling met opvulring
14. APE gelagerde koppelingsdrukschotel
15. Mikuni RS40 Flatslide 40mm carburateurs met acceleratiepomp, sproeiers:142
16. carbon inlaatkelken
17. Vance & Hines Pro Comp open uitlaat
18. Schnitz Pro-Series II programmeerbare elektronische ontsteking en lachgas-controller
19. 2 Dyna DC 9-2 dubbele bobines 0,7 Ohm (2 x 4voudige output voor 8 bougies)
20. Dyna DCT2-1 krukas trigger
21. Dyna DBTR-2P krukasrotor en ontstekingsvervroeger
22. Dyna DW-800 siliconen bougiekabels
23. NOS lachgasinstallatie, spoeiers : 28 (lachgas), 32 (benzine) = 120 pk (nominaal) met extra grote benzinepomp (BMW 320i 1984)
24. NOS purge-kit
25. MRE airshifter, luchtopslag in achtervork
26. Racimex olietemperatuurmeter
27. extra carterontluchting op koppelingsdeksel (i.v.m. hoge carterdruk)
28. Kosman chain-extensioner: uitgebouwd (5/8 inch=15,9 mm) voortandwiel met extra externe lagering (i.v.m. breed achterwiel en ontlasting van de uitgaande as van de versnellingsbak)
De cilinderkop is al 2 keer gescheurd dus voor lachgasgebruik moet ik eigenlijk een andere cilinderkop hebben. De beste keuze hiervoor is een Vortex cilinderkop, maar die maken alleen nog de versie 2, die een andere klephoek heeft. Zodat ik dan eigenlijk een volledig topend nodig heb. Met zo'n nieuw topend zou ik volgens Rick Ward zonder lachgas al een achterwielvermogen van min. 240 pk krijgen.