Nog even de regels:
-Slechts eenmaal reageren in één topic.
-Alleen reageren als je een serieus antwoord hebt. Doe je dit niet krijg je een warn.
-Geen reacties op andere en geen discussies van: ''die lijkt niet eens man!''. Ook hier is als reactie van ons een warn.
Een lastigere, bij deze moet je meerdere goeie antwoorden hebben voor allepunten te scoren!
De vragen:
Wat was het standaard pk wat deze motor had en hoeveel heeft ie er nu?
Wie heeft deze motor zo gebouwd?
Wat is het voor motor, merk+type?
Als je alles goed hebt 3 punten!
Suc6
1.16 Howly shit!
-
- Pro tuner
- Berichten: 3272
- Lid geworden op: za 16 okt 2010, 12:07
- Vervoersmiddel: Peugeot 107
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=1570
- Locatie: Meppel.
Re: 1.16 Howly shit!
Kawasaki Z900.
Iemand van Motor-forum
.....
Iemand van Motor-forum
.....
Re: 1.16 Howly shit!
Kawasaki Z1000
Van Bullfrog van het motorforum
Doet die sprintjes mee en het spuitwerk is van Frans de Weerdt uit Utrecht
Paul Ritzen heeft t een en ander aan dat ding gedaan dacht ik
Van Bullfrog van het motorforum
Doet die sprintjes mee en het spuitwerk is van Frans de Weerdt uit Utrecht
Paul Ritzen heeft t een en ander aan dat ding gedaan dacht ik
Re: 1.16 Howly shit!
plaatsen van fotos ging fout, hier wat andere
dit is er trouwens aan gedaan:
Falicon billet race krukas met 16 pins hart, Top Fuel drijfstangen en verstevigingsplaat
2. Wiseco zuigers 82 mm 1394 cc, compressie 9,9 : 1
3. Wiseco big block (cilinderblok + cilinderbussen) + Cometic koperen voetpakking
4. APE versterkte cilindertapeinden, carterbouten en kopmoeren
5. carter, cilinderblok en cilinderkop gestraald
6. geflowde cilinderkop van een Z1100 (Roelofs Racing Service), inlaatkanaal 33mm en uitlaatkanaal 26mm + aparte APE aluminium spruitstukken voor de benzine-lachgas injectie
7. 2 bougies (10mm) per cilinder
8. Kent 460 inlaatnokkenas, kleplift 0.460 inch = 11,7 mm.
9. Webcam 395 uitlaatnokkenas, kleplift 0,395 inch = 10,0 mm.
10. Kleppen: inlaat 40 mm, RVS, fabrikaat Roelofs Racing Service
uitlaat 34 mm, RVS, fabrikaat Roelofs Racing Service
11. APE titanium klepschotels, APE speciale buckets (nokvolgers) met onderliggende klepstelplaatjes en extra sterke klepveren
12. Falicon verstelbare nokkenastandwielen en conversietoren voor nokkenasketting-geleidingstandwiel
13. MRE lockup koppeling met opvulring
14. APE gelagerde koppelingsdrukschotel
15. Mikuni RS40 Flatslide 40mm carburateurs met acceleratiepomp, sproeiers:142
16. carbon inlaatkelken
17. Vance & Hines Pro Comp open uitlaat
18. Schnitz Pro-Series II programmeerbare elektronische ontsteking en lachgas-controller
19. 2 Dyna DC 9-2 dubbele bobines 0,7 Ohm (2 x 4voudige output voor 8 bougies)
20. Dyna DCT2-1 krukas trigger
21. Dyna DBTR-2P krukasrotor en ontstekingsvervroeger
22. Dyna DW-800 siliconen bougiekabels
23. NOS lachgasinstallatie, spoeiers : 28 (lachgas), 32 (benzine) = 120 pk (nominaal) met extra grote benzinepomp (BMW 320i 1984)
24. NOS purge-kit
25. MRE airshifter, luchtopslag in achtervork
26. Racimex olietemperatuurmeter
27. extra carterontluchting op koppelingsdeksel (i.v.m. hoge carterdruk)
28. Kosman chain-extensioner: uitgebouwd (5/8 inch=15,9 mm) voortandwiel met extra externe lagering (i.v.m. breed achterwiel en ontlasting van de uitgaande as van de versnellingsbak)
De cilinderkop is al 2 keer gescheurd dus voor lachgasgebruik moet ik eigenlijk een andere cilinderkop hebben. De beste keuze hiervoor is een Vortex cilinderkop, maar die maken alleen nog de versie 2, die een andere klephoek heeft. Zodat ik dan eigenlijk een volledig topend nodig heb. Met zo'n nieuw topend zou ik volgens Rick Ward zonder lachgas al een achterwielvermogen van min. 240 pk krijgen.
dit is er trouwens aan gedaan:
Falicon billet race krukas met 16 pins hart, Top Fuel drijfstangen en verstevigingsplaat
2. Wiseco zuigers 82 mm 1394 cc, compressie 9,9 : 1
3. Wiseco big block (cilinderblok + cilinderbussen) + Cometic koperen voetpakking
4. APE versterkte cilindertapeinden, carterbouten en kopmoeren
5. carter, cilinderblok en cilinderkop gestraald
6. geflowde cilinderkop van een Z1100 (Roelofs Racing Service), inlaatkanaal 33mm en uitlaatkanaal 26mm + aparte APE aluminium spruitstukken voor de benzine-lachgas injectie
7. 2 bougies (10mm) per cilinder
8. Kent 460 inlaatnokkenas, kleplift 0.460 inch = 11,7 mm.
9. Webcam 395 uitlaatnokkenas, kleplift 0,395 inch = 10,0 mm.
10. Kleppen: inlaat 40 mm, RVS, fabrikaat Roelofs Racing Service
uitlaat 34 mm, RVS, fabrikaat Roelofs Racing Service
11. APE titanium klepschotels, APE speciale buckets (nokvolgers) met onderliggende klepstelplaatjes en extra sterke klepveren
12. Falicon verstelbare nokkenastandwielen en conversietoren voor nokkenasketting-geleidingstandwiel
13. MRE lockup koppeling met opvulring
14. APE gelagerde koppelingsdrukschotel
15. Mikuni RS40 Flatslide 40mm carburateurs met acceleratiepomp, sproeiers:142
16. carbon inlaatkelken
17. Vance & Hines Pro Comp open uitlaat
18. Schnitz Pro-Series II programmeerbare elektronische ontsteking en lachgas-controller
19. 2 Dyna DC 9-2 dubbele bobines 0,7 Ohm (2 x 4voudige output voor 8 bougies)
20. Dyna DCT2-1 krukas trigger
21. Dyna DBTR-2P krukasrotor en ontstekingsvervroeger
22. Dyna DW-800 siliconen bougiekabels
23. NOS lachgasinstallatie, spoeiers : 28 (lachgas), 32 (benzine) = 120 pk (nominaal) met extra grote benzinepomp (BMW 320i 1984)
24. NOS purge-kit
25. MRE airshifter, luchtopslag in achtervork
26. Racimex olietemperatuurmeter
27. extra carterontluchting op koppelingsdeksel (i.v.m. hoge carterdruk)
28. Kosman chain-extensioner: uitgebouwd (5/8 inch=15,9 mm) voortandwiel met extra externe lagering (i.v.m. breed achterwiel en ontlasting van de uitgaande as van de versnellingsbak)
De cilinderkop is al 2 keer gescheurd dus voor lachgasgebruik moet ik eigenlijk een andere cilinderkop hebben. De beste keuze hiervoor is een Vortex cilinderkop, maar die maken alleen nog de versie 2, die een andere klephoek heeft. Zodat ik dan eigenlijk een volledig topend nodig heb. Met zo'n nieuw topend zou ik volgens Rick Ward zonder lachgas al een achterwielvermogen van min. 240 pk krijgen.
- Limburger
- Moderator
- Berichten: 2116
- Lid geworden op: di 14 dec 2010, 19:31
- Vervoersmiddel: -Ford Dexta 2000 eind jaren '60'
-Ford F100 1953 V8
-KTM EXC 300 1997 - Locatie: Heibloem (limbabwe)
Re: 1.16 Howly shit!
Godver ark, is helemaal goed thomas