Pagina 1 van 1

derbi carters

Geplaatst: wo 24 okt 2012, 10:34
door melvin053
ik begin net met een derbi dus heb van derbi weinig verstand maar er kwamen een paar vragen in me op.
welke carters zijn er allemaal voor derbi?
ik had al iets mee gekregen over oud type en nieuw type.
maar hoe zit dat
welke bouw jaren zijn oude type en jah hoe zit dat allemaal.
iemand die mij dit kan verhelderen

Re: derbi carters

Geplaatst: wo 24 okt 2012, 10:45
door Royal-Tuning
hallo

dat klopt je heb 2 type blokken het oude en het nieuwe blok
het oude blok is tot 2006 en na 2006 krijg je het nieuwe blok
het verschil in de blokken is na 2006 (het nieuwe blok heeft carterkoeling omdat de koelvloeistof
door je carter heen loop aan de voorkant, nadeel is wel als je je carters wil tunen op je grotere cilinder,
denk aan 70/ 80/85/88/94/110 cc de ruimte die je dan heb voor het aanpassen is dan wel kleiner dan bij het oude blok.
het oude blok heeft geen carterkoeling, maar de wanden voor het aanpassen van de cilinder is wel groter dus je kan dan meer weg halen. het verschil tussen de blokken kan je zien aan 2 dingen de stand van de oliepomp bij het nieuwe blok zit die boven aan in een soort vierkant boxje en bij het oude blok zit tie aan de onderkant. 2 de waaraan je het kan zien zijn de cilinder oude blok heeft een cilinder met een koelslang aan de zijkant ,nieuwe blok niet.

Re: derbi carters

Geplaatst: wo 24 okt 2012, 14:49
door melvin053
en hoe zit dat met de ophang punten voor de uitlaat.
ik zag namelijk op een webshop dat er 3 caterogieen zijn <2000 2000-2006 en >2006
hoe zit dat precies?

Re: derbi carters

Geplaatst: wo 24 okt 2012, 14:51
door DaanS
Nee zijn allemaal hetzelfde.

Maakt niet uit.

Re: derbi carters

Geplaatst: wo 24 okt 2012, 18:05
door melvin053
okeej hardstikke bedankt.
ook zou ik graag de verschillen willen weten tussen de kappen.
ik heb namelijk gigantisch goedkoop een derbi uit 1997 op de kop kunnen tikken.
maar de kappen zijn natuurlijk al verouderd. kunnen hier ook kappen op van een 2007 model of hoe zit dat in elkaar.
want bij aerox maakte het niet uit aerox = aerox en t enigste verschil was nieuwe type en ouwe type en dit was op betrekking tot het ontstekings mechanisme