Wegvallend vermogen Senda x-treme 2005

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Fenderplayer
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM50 X-treme

Wegvallend vermogen Senda x-treme 2005

Ongelezen bericht door Fenderplayer »

Hallo,

Sinds een paar weken ben ik in het bezit van een mooie blauwe extreme uit 2005 :wub: .
Alleen er beginnen mij nu een paar zaken op te vallen, zoals absoluut geen vermogen
hebben op lage toeren. Misschien is dit te wijten aan de leovince v6 uitlaat die erop zit(????).
Nog irritanter is dat hij zo tijdens het rijden zijn vermogen kwijtraakt. Dit gebeurt regelmatig
op topsnelheid (+- 80km/u), maar hij doet dit ook met rustig aan rijden. Hij begint eerst raar te
klinken en dan voel je hem trekken, gevolgt door al het vermogen dat wegvalt. Wie zou mij
hiermee kunnen helpen???? Alvast bedankt.
Give me fuel, Give me fire, Give me that which i desire.
MarcovanEssen
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi senda Xtreme sm 2006/tomos quadro

Re: Wegvallend vermogen Senda x-treme 2005

Ongelezen bericht door MarcovanEssen »

ik weet niet of je er wat aan hebt maar, ik zelf heb het een beetje gehad en bij mij was de bougie gebroken, de carb vies en slecht afgesteld ( sproeiers verwisselen ) de ontstekeing niet goed afgesteld en hij was te zwaar vertand, en het luchtfilter was verstopt.

ik hoop dat je er wat aan hebt ! gr. marco :D
Afbeelding
Fenderplayer
Banden plakker

Hey bedankt voor je reactie. Ikzelf zat ook al te denken in de richting van een vieze carb. Luchtfilter ziet er netjes uit, en de bougie en dop zijn nieuw. Vertanding lijkt me niet echt echt het probleem. Ik ga straks me carb er even af halen, en eens even mooi schoon poetsen. Baat het niet dan schaadt het niet. Ik zal de uitkomst wel even posten.
Fenderplayer
Banden plakker

Zo even middagje lopen poetsen, en rijd inderdaad beter. Moet zeggen dat hij onderin nog steeds weinig power heeft,
maar heeft gelukkig geen last meer van dat hij er zomaar mee stopt. Alleen nu vroeg ik mij af of mijn hoofdsproeier niet te groot is (84). Het heeft er wel wat van weg dat hij te veel benzine krijgt, dit is ook niet weg te stellen. Weet iemand wat de beste sproeiersetup is voor een standaard senda met een leovince v6 uitlaat? Mijn hoofdsproeier is 84, de venturi?? (die lange) is 50
en er zit nog een klein sproeiertje in en die is 30. Dus 84, 50, 30.

Bvd
MarcovanEssen
Beginnende Derbi fan

fijn dat het geholpen heeft, onderin zou hij met de originele carb zoiezo weinig power houden ik erger me er bij mij ook wel aan :eerie: dus ikzelf neem een 17,5 van dellorto. je sproeier lijkt me wel redelijk eerder te klein al te groot denk ik. mijn gianelli loopt het mooiste met sproeier 92 en wat ook wel eens kon helpen is een een gasnaaldset voor een snelle uitlaat ( ik had er zelf nog nooit van gehoord ) maar de brommershop waar ik woon rade mij het aan het was 12 euries en het was een hele verbetering.
toen liep hij nog wel wat terug in toeren in de 5 en 6 maar dat was bij mij de vertanding

gr
Afbeelding
MarcovanEssen
Beginnende Derbi fan

maar heb je ook een pagina in de gallery ??

want je naam duid aan dat je net als mij gitaar speelt, en je onderschrift dat je van metallica houd net als ik

en het model senda wat ik heb is in 2005 en 2006 gemaakt dus het zou apart zijn als dat ook overeen komt haha :lol:
Afbeelding
Fenderplayer
Banden plakker

Hey Marco,

Thanks voor de reactie, dat de sproeier te klein was ben ik inmiddels zelf ook achter. Heb even een paar sproeiers opgehaald (88&90). Ik had bij nr. 90 het gevoel dat dat te veel van het goede was, dus ben nu aan het prutsen met 88. Maar omdat het mij te warm is heb ik de werkzaamheden maar even gestaakt. Van die gasnaaldset heb ik nog nooit gehoord, maar kan het proberen waard zijn. Waar zit die brommershop van jou als ik vragen mag?? En ja zoals de naam doet verluiden speel ik gitaar, inmiddels geen Fender maar ben overgestapt op Gibson. Ook ben ik groot metallica liefhebber, moet zeggen luister wel iets minder dan vroeger maar ben nog steeds groot fan.
MarcovanEssen
Beginnende Derbi fan

die brommershop van mij zit in zuidbroek (groningen) leuk om alles te horen en veel succes heh !!!
Afbeelding
Plaats reactie