knal!?
- Gentjuh
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: Derbi DRD racing
knal!?
hoi allemaal, ik was net op mijn brommer aan het rijden en opeens hoorde ik een lichte knal, ik schrok me kapot maar ik wist niet waar het vandaan kwam -.-, nu keek ik naar mijn ketting en die zat heel los, veelste los naar mijn idee, zou het kunnen dat mijn ketting niet goed over een tand ging ofzo? ik ga een schakeltje uit mn ketting halen want er zit sws meer dan 3cm speling op
- Venlonaer
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Rieju KTMRX
Honda CR125 '93 - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=8349
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=10182
Re: knal!?
Is hij zó uitgerekt dat hij niet meer te spannen valt?
En smeer je 'm wel goed?
Niet meteen dat ik bevestig dat het daaraan lig maar goed...
En smeer je 'm wel goed?
Niet meteen dat ik bevestig dat het daaraan lig maar goed...
sendaDRD2012 schreef:Heeft iemand een tip hoe ik verroeste schroeven kan loskrijgen?
the skullkid schreef:Je kan ook gewoon wenen en je tranen er op laten vallen.
- derbirijder16
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 85
denk dat je ketting kadoek is beter koop je een nieuwe waarschijnlijk is een schakeltje van de ketting kapotGentjuh schreef:hoi allemaal, ik was net op mijn brommer aan het rijden en opeens hoorde ik een lichte knal, ik schrok me kapot maar ik wist niet waar het vandaan kwam -.-, nu keek ik naar mijn ketting en die zat heel los, veelste los naar mijn idee, zou het kunnen dat mijn ketting niet goed over een tand ging ofzo? ik ga een schakeltje uit mn ketting halen want er zit sws meer dan 3cm speling op
Agent : jongenman jij reed 90 waar je 50 mag
Jongen: Dat rij ik altijd :p
- Gentjuh
- Beginnende tuner
het is opgelost denk ik, ik heb net mn as eraf gehaald en achterwiel etc alles goed geolied, ik moet wel nieuwe lagers, maar de ketting was idd erg los spannen kon niet dus ik heb er een schakel eruit gehaald, er zitten 2 schroefjes van die zwarte beschermkap over mn ketting de ketting zat zo los datie daar tegenaan knalde of overheen kwam denk ik.
- derbirijder16
- Beginnende tuner
oke dan zou ik wel wat vaker spannen als ik jou wasGentjuh schreef:het is opgelost denk ik, ik heb net mn as eraf gehaald en achterwiel etc alles goed geolied, ik moet wel nieuwe lagers, maar de ketting was idd erg los spannen kon niet dus ik heb er een schakel eruit gehaald, er zitten 2 schroefjes van die zwarte beschermkap over mn ketting de ketting zat zo los datie daar tegenaan knalde of overheen kwam denk ik.
- Gentjuh
- Beginnende tuner
idd, toch bedankt voor de reacties 

-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: derbi senda xtreme puch maxi honda scoopy honda vision en de beruchte fiets :P
honda scoopy - Locatie: amstelveen
een ketting inkorten is niet erg verstandig je ketting slijt steeds meer als jij hem inkort omdat je hem niet meer kan opspannen betekend dat je een nieuwe moet kopen wand die rolletjes in je ketting zijn zo erg gesleten dat ze kunnen overslaan en dat je dus amper grip hebt op je tandwielen en kan zelfs zo erg worden dat hij breekt en denk niet dat jij met een snelheid van 75 een ketting tegen je been wilt hebben t is dan net een stalen zweep en dat kan heel verkeerd aflopen dus ik zou gewoon een nieuwe ketting kopen is denk betere optie dan voor de rest van je leven gehandicapt zijn
- Venlonaer
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Rieju KTMRX
Honda CR125 '93 - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=8349
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=10182
Weet jij wat interpunctie is? Krijg koppijn van je verhaal
..
@TS
Smeer je ketting ook, als je dat eerder niet deed.

@TS
Smeer je ketting ook, als je dat eerder niet deed.
sendaDRD2012 schreef:Heeft iemand een tip hoe ik verroeste schroeven kan loskrijgen?
the skullkid schreef:Je kan ook gewoon wenen en je tranen er op laten vallen.
- Gentjuh
- Beginnende tuner
dude -.- jij neemt het allemaal wel heel heftiggijs1993 schreef:een ketting inkorten is niet erg verstandig je ketting slijt steeds meer als jij hem inkort omdat je hem niet meer kan opspannen betekend dat je een nieuwe moet kopen wand die rolletjes in je ketting zijn zo erg gesleten dat ze kunnen overslaan en dat je dus amper grip hebt op je tandwielen en kan zelfs zo erg worden dat hij breekt en denk niet dat jij met een snelheid van 75 een ketting tegen je been wilt hebben t is dan net een stalen zweep en dat kan heel verkeerd aflopen dus ik zou gewoon een nieuwe ketting kopen is denk betere optie dan voor de rest van je leven gehandicapt zijn

- derbirijder16
- Beginnende tuner
zo erg zal het ook niet worden dat je gehandicapt wordgijs1993 schreef:een ketting inkorten is niet erg verstandig je ketting slijt steeds meer als jij hem inkort omdat je hem niet meer kan opspannen betekend dat je een nieuwe moet kopen wand die rolletjes in je ketting zijn zo erg gesleten dat ze kunnen overslaan en dat je dus amper grip hebt op je tandwielen en kan zelfs zo erg worden dat hij breekt en denk niet dat jij met een snelheid van 75 een ketting tegen je been wilt hebben t is dan net een stalen zweep en dat kan heel verkeerd aflopen dus ik zou gewoon een nieuwe ketting kopen is denk betere optie dan voor de rest van je leven gehandicapt zijn
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: derbi senda xtreme puch maxi honda scoopy honda vision en de beruchte fiets :P
honda scoopy - Locatie: amstelveen
het is meschien overdreven maar kan wel en een ketting inkorten is nooit verstandig je kan beter een nieuwe kopen je hebt een ketting al voor rond de 20 euro beter dan dat je straks ook tandwielen moet vervangen en dat is duurder
- Gentjuh
- Beginnende tuner
ketting is 50 dacht ik?
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Black Edition (Sold)
Sachs SpeedJet R (Sold),
Yamaha Aerox (Sold),
Puch Maxi Sprinter (For Sale),
Yamaha YZ250F 2004 (Sold),
Derbi DRD Racing 2008 (Sold)
Yamaha Aerox 70,
Peugeot 205 CTi,
Derbi DRD Racing 2008 Project 3x - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=8087
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=13148 - Locatie: Mierlo en Leende, Noord-Brabant
Je hebt setjes van 50. Met tandwielen en al.Gentjuh schreef:ketting is 50 dacht ik?
Kettingen heb je al vanaf 15 euro. Maar je hebt er ook van 70.
Joep schreef:Aaah Daan kijk eens, je bent een held!
Boeki schreef:Kleine Daan is gewoon een mooiboy, dat mag ik wel.