Pagina 1 van 2

Derbi strippen

Geplaatst: wo 22 dec 2010, 22:41
door Bob1993
Gegroet tweewielerfans,

Ik ga volgende week beginnen met het strippen van mijn derbi tot mijn frame volledig kaal is.(wegens coaten)
Nu waar moet ik op letten? Hoe laat ik mijn tank en olieresevoir leeglopen?
Welke volgorde volg ik het best? Ook voor hem terug in elkaar te steken?
Ik hoor graag wat tips van de ervaren strippers :lol:
Grt Bob

Re: Derbi strippen

Geplaatst: wo 22 dec 2010, 22:43
door Patje
Als ik jou was: Niet aan beginnen :lol:
Als je niet eens weet hoe je je olietank leeg moet laten lopen, komt het echt niet goed hoor!
Je moet niet vergeten dat je het ook nog weer IN elkaar moet flanzen!

Re: Derbi strippen

Geplaatst: wo 22 dec 2010, 22:44
door drd racing
maakt niet uit wat je eerst doen alles wijst zichzelf uit , als iets in de weg zit demonteer je dat eerst ;)
tanken moeten niet persé leeg knijp op sluit gewoon je olietank af an je vacuumkraan geeft geen benzine en anders ook gewoon afsluiten of leeggieten , allemaal zo simpel als iets ;)

Re: Derbi strippen

Geplaatst: do 23 dec 2010, 11:35
door Bob1993
Patje schreef:Als ik jou was: Niet aan beginnen :lol:
Als je niet eens weet hoe je je olietank leeg moet laten lopen, komt het echt niet goed hoor!
Je moet niet vergeten dat je het ook nog weer IN elkaar moet flanzen!
Denk je dat degene die dat wel goed kunnen vroeger ook wisten hoe je alles afsloot?
Ik dacht het niet.. Ik ben hier om iets bij te leren eh ;)
drd racing schreef:maakt niet uit wat je eerst doen alles wijst zichzelf uit , als iets in de weg zit demonteer je dat eerst ;)
tanken moeten niet persé leeg knijp op sluit gewoon je olietank af an je vacuumkraan geeft geen benzine en anders ook gewoon afsluiten of leeggieten , allemaal zo simpel als iets ;)
Dus als ik de darm van de olietank van de vacuumpomp haal geeft ie automatisch geen benzine meer?

Alvast bedankt!

Re: Derbi strippen

Geplaatst: do 23 dec 2010, 12:08
door Bob1993
Waar moet je dan allemaal op letten om hem terug in elkaar te steken?

Re: Derbi strippen

Geplaatst: do 23 dec 2010, 12:17
door Boeki
B-xtreme schreef:Waar moet je dan allemaal op letten om hem terug in elkaar te steken?
Dat je alles overzichtelijk neerlegt, met misschien een bepaalde logica erin van hoe je het er af gehaald heb.

Re: Derbi strippen

Geplaatst: do 23 dec 2010, 12:33
door Bob1993
Boeki schreef:
B-xtreme schreef:Waar moet je dan allemaal op letten om hem terug in elkaar te steken?
Dat je alles overzichtelijk neerlegt, met misschien een bepaalde logica erin van hoe je het er af gehaald heb.
Had gewoon in gedachte dat alles wat ik deed op te schrijven en als ik hem terug in elkaar steek de omgekeerde manier toepassen? Ik zal wel vragen als ik niet meer weet wat te doen :mrgreen:

Re: Derbi strippen

Geplaatst: do 23 dec 2010, 12:43
door Lex
Anders maak je foto's, pakt een schriftje, schrijf op waar het zat, hoeveel boutjes, waar. Welke kant.
Je haalt het eraf , legt op de grond.
Tadaa

Re: Derbi strippen

Geplaatst: do 23 dec 2010, 13:01
door Bob1993
AlexSenda schreef:Anders maak je foto's, pakt een schriftje, schrijf op waar het zat, hoeveel boutjes, waar. Welke kant.
Je haalt het eraf , legt op de grond.
Tadaa
Jaa, dacht het zo te doen maar dacht dat er risico's aan waren verbonden met de motorische en elecktrische delen :roll:
Zal er binnenkort aan beginen en als ik vragen heb dan zal ik ze wel stellen..

Re: Derbi strippen

Geplaatst: do 23 dec 2010, 13:26
door Lex
Belangrijkste met sleutelen is toch wel logisch nadenken.

Re: Derbi strippen

Geplaatst: do 23 dec 2010, 13:29
door Bob1993
AlexSenda schreef:Belangrijkste met sleutelen is toch wel logisch nadenken.
Daar heb je gelijk mee maar heb geen zin om iets kapot te doen als het gemakkelijk te vermijden is ;)
Zo bespaar ik ook wel wat geld uit..

Grt

Re: Derbi strippen

Geplaatst: do 23 dec 2010, 18:50
door drd racing
elektrisch is geen probleem kabelboom met veeel stekkertjes vooran , gewoon naar achter leggen , rest past maar op 1 plaats van aansluitingen

Re: Derbi strippen

Geplaatst: do 23 dec 2010, 19:19
door Bob1993
drd racing schreef:elektrisch is geen probleem kabelboom met veeel stekkertjes vooran , gewoon naar achter leggen , rest past maar op 1 plaats van aansluitingen
Hmm ok zal wel lukken denk ik :)

Re: Derbi strippen

Geplaatst: vr 24 dec 2010, 10:09
door JOnaZz
ga desnoods op easyparts kijk daar naar de derbi tekeningen en dan weet je ook altijd genoeg waar dat wat zit of zat

- eerste alle plastiek
- de tanks
- wielen
- voorvork
- blokjes
-bekabeling
- achterbrug
- ..

Re: Derbi strippen

Geplaatst: vr 24 dec 2010, 18:08
door Supermoto Rider #84
je moet er gewoon aan beginnen,

als je even iets niet snapt, maak je er een foto van en vraag je het hier weer in dit topic.

zolang je alles voor jezelf overzichtelijk uit elkaar haalt en opbergt is het niet zo moeilijk.

Re: Derbi strippen

Geplaatst: za 25 dec 2010, 12:59
door Bob1993
Supermoto Rider #84 schreef:je moet er gewoon aan beginnen,

als je even iets niet snapt, maak je er een foto van en vraag je het hier weer in dit topic.

zolang je alles voor jezelf overzichtelijk uit elkaar haalt en opbergt is het niet zo moeilijk.
Dat was ook mijn plan ;)
Ik laat wel iets weten als ek het niet snap..

Re: Derbi strippen

Geplaatst: za 25 dec 2010, 15:08
door drdwillem
goed onthouden welk boutje/schroefje waar voor is..
en qua volgorde, gewoon waar je op dat moment goed bij kunt ;)

Re: Derbi strippen

Geplaatst: za 25 dec 2010, 17:07
door the skullkid
foto's maken (beter teveel als te weinig) je kop derbij houden en niet alles als een idioot in een doos zwieren en 3/4de van de schroefjes kwijt raken! (of zoals mijn eerste x, nog enkele schroefjes over hebben)

Re: Derbi strippen

Geplaatst: zo 26 dec 2010, 02:53
door Bob1993
the skullkid schreef:foto's maken (beter teveel als te weinig) je kop derbij houden en niet alles als een idioot in een doos zwieren en 3/4de van de schroefjes kwijt raken! (of zoals mijn eerste x, nog enkele schroefjes over hebben)

:lol: Dat heb je best niet voor :mrgreen:

Re: Derbi strippen

Geplaatst: za 01 jan 2011, 18:55
door A.A.limited
ik vervang alle boutjes mischien jij ook wel dus ik doe alles wat belangrijk is en speciaale maat zoas:bouten van je prolink/achterbrug en uiteraard ja blok bij het opbergen eraanvast tapen of terug eraan schroeven.

maar van je blok boutjes (zo heb ik het gedaan) om de boutjes met childerstape erop te doen en opschrijven waar het vandaan komt of in een schrif doen wat hierboven al gezegt is.