Pagina 1 van 2

Hulp afstellen (filmpje + foto)

Geplaatst: do 21 jun 2012, 15:50
door Huug
Ik ben al een tijd bezig geweest met afstellen en hij liep uiteindelijk prima alleen de luchtschroef moest nog. Helemaal onderin in toeren wilde hij nog wel eens uitvallen (/verzuipen). Als je bijvoorbeeld naast een fietser rijd en in zijn 3 of 4 heel laagtoerig rijd zodat je kunt praten valt hij zomaar uit en krijg ik hem lastig weer aan (2 a 3x kicken of aanlopen). Nou wilde ik die dus nog iets gaan afstellen en ben begonnen hem op 720 graden te zetten, maar heb nu voor de powerband weer een dipje zitten en krijg die er met de luchtschroef niet uit.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dqMXhisWPI4[/youtube]

Zoals je kunt horen is na 2x gas geven en nog een keer het dipje ineens weg :silent:

De hoofdsproeier is 98 en heb een leovince v6 met een ringetje er in dat hij ietsjes begrenst (top is 70 met 11-53 dus echt maar heel weinig op dit moment) Hoofdsproeier heb ik 82 gehad en dat liep eigenlijk wel prima maar werd heel snel heet als je aan de cilinder voelde. veel veel sneller als normaal dus ben groter gegaan. heb 90 gehad en liep eigenlijk het zelfde maar minder snel warm. dus 98 er in gedaan en dat liep nog steeds het zelfde maar temperatuur is goed (lampje brand niet en al veel mee gereden, ook op warme dagen). Ik weet dat de bougie niet alles zegt maar dit is hij na een paar km volgas en dan contact uit en koppeling in

Afbeelding

Bougie is redelijk koffiebruim maar mag iets lichter heb ik het idee. misschien sproeiermaat 1 of 2 maten kleiner of zo laten want met kouder weer mag hij weer wat groter en start wat makkelijker ?

Iemand die mij verder kan helpen ?

Re: Hulp afstellen (filmpje + foto)

Geplaatst: do 21 jun 2012, 17:21
door marvin65
denk dat je kleiner moet proberen met je sproeier.
ik zit met mijn ontgrensde V6 en 17mm carb. op sproeier 90.

Re: Hulp afstellen (filmpje + foto)

Geplaatst: vr 22 jun 2012, 03:11
door Huug
marvin65 schreef:denk dat je kleiner moet proberen met je sproeier.
ik zit met mijn ontgrensde V6 en 17mm carb. op sproeier 90.
maar op top stotterd hij niet dus waarom zou ik kleiner moeten, bougie is ook niet zwart of zo :crazy:

Re: Hulp afstellen (filmpje + foto)

Geplaatst: vr 22 jun 2012, 17:32
door marvin65
je zegt zelf toch ook dat je kleiner wilt proberen.
ik weet dat iedere brommer verschilt maar ik denk dat 98 aan de grootte kant is voor een half begrensde v6

Re: Hulp afstellen (filmpje + foto)

Geplaatst: vr 22 jun 2012, 19:33
door Huug
marvin65 schreef:je zegt zelf toch ook dat je kleiner wilt proberen.
ik weet dat iedere brommer verschilt maar ik denk dat 98 aan de grootte kant is voor een half begrensde v6
klopt maar wil wel een onderbouwing waarom hij kleiner moet. ik kan van alles proberen maar telkens moet je uitlaat er onder vandaan om te wisselen anders kan ik er net niet bij. ik heb hem er al stuk of 8 keer onder vandaan gehad dus vraag nu maar om hulp want kom er niet uit. Met een kleinere sproeier liep hij eerst ook prima maar ook een beetje een dipje. alleen heb ik hem nog nooit zo groot gekregen dat hij stotterd want op top loopt hij prima.

Re: Hulp afstellen (filmpje + foto)

Geplaatst: zo 24 jun 2012, 02:03
door Huug
niemand die mij verder kan helpen :(

Re: Hulp afstellen (filmpje + foto)

Geplaatst: zo 24 jun 2012, 10:19
door DerbiYasuni
Huug schreef:
marvin65 schreef:je zegt zelf toch ook dat je kleiner wilt proberen.
ik weet dat iedere brommer verschilt maar ik denk dat 98 aan de grootte kant is voor een half begrensde v6
klopt maar wil wel een onderbouwing waarom hij kleiner moet. ik kan van alles proberen maar telkens moet je uitlaat er onder vandaan om te wisselen anders kan ik er net niet bij. ik heb hem er al stuk of 8 keer onder vandaan gehad dus vraag nu maar om hulp want kom er niet uit. Met een kleinere sproeier liep hij eerst ook prima maar ook een beetje een dipje. alleen heb ik hem nog nooit zo groot gekregen dat hij stotterd want op top loopt hij prima.

Tja dat is niet anders, dan moet je een onderlangse kopen :emo: Als ik jou was zou ik iets kleiner proberen.
Misschien is die dan precies goed en heb je dat dipje er ook uit. ik weet niet of een V6 super gevoelig is voor afstelling..

Re: Hulp afstellen (filmpje + foto)

Geplaatst: zo 24 jun 2012, 14:02
door royvi
Afstellen is altijd een beetje proberen en spelen.
Zet eerst je luchtschroef op 1,5 slag en pak dan een kleinere sproeier. Ik denk namelijk dat hij iets verzuipt, want je geeft volgas dan heeft hij het even moeilijk en dan trekt hij hem er weer door.

Re: Hulp afstellen (filmpje + foto)

Geplaatst: zo 24 jun 2012, 15:32
door Ultra Fox
Het kan toch ook zijn dat het ringetje in je uitlaat je nekt?
Ik denk dat het precies afstellen hierbij niet (on)mogelijk is.

Re: Hulp afstellen (filmpje + foto)

Geplaatst: zo 24 jun 2012, 15:38
door marvin65
Ultra Fox schreef:Het kan toch ook zijn dat het ringetje in je uitlaat je nekt?
Ik denk dat het precies afstellen hierbij niet (on)mogelijk is.
hier zat ik ook al aan te denken.

Re: Hulp afstellen (filmpje + foto)

Geplaatst: zo 24 jun 2012, 16:06
door royvi
Tuurlijk kan dat wel, een originele Derbi bij de dealer weg loopt toch ook goed. En zit ook een prop in.
Het is gewoon mogelijk.

Re: Hulp afstellen (filmpje + foto)

Geplaatst: zo 24 jun 2012, 16:49
door Huug
DerbiYasuni schreef:Tja dat is niet anders, dan moet je een onderlangse kopen :emo:
Wat is dat nou weer voor een reactie :eerie:
Rijd je brommer de sloot in, dat niveau zeg maar.
royvi schreef:Afstellen is altijd een beetje proberen en spelen.
Zet eerst je luchtschroef op 1,5 slag en pak dan een kleinere sproeier. Ik denk namelijk dat hij iets verzuipt, want je geeft volgas dan heeft hij het even moeilijk en dan trekt hij hem er weer door.
snap ik, heb ik ook best veel gedaan maar ik heb hem nergens op stop stotterend gekregen tussen de 80 en 98 terwijl dat wel zou moeten. ook zonder ringetje heb ik gereden en gekeken maar hij rijd dan precies het zelfde (afgezien van prestatiewinst natuurlijk :happy:). Ook met cab begrenzer er in of er uit maakt geen verschil. alleen als ik powerfilter er op zet of filterkapje er af haal houd hij ontzettend in en komt hij maar net in de powerband.

waar ik aan zat te denken is misschien de sproeier toch 1 of 2 maatjes kleiner te nemen en anders de gasnaald een standje omhoog ?

De kleur van de bougie, is die prima zo en niks meer aan doen want op top loopt hij eigenlijk prima, zonder het ringetje kan je hem helemaal doortrekken.

Wat ik merk is dat hij met 1x kicken start maar valt dan als je beetje gas geeft dan smoort hij als hij koud is onderin. als hij warm is dan is het weg. Als hij na het smoren uitvalt krijg ik hem kickend niet meer aan en moet ik of keertje of 5 kicken met shoke er op of aanlopen. Verzuipt hij dan gewoon ? dus onderin wat minder benzine --> gasnaald standje omhoog ?

Re: Hulp afstellen (filmpje + foto)

Geplaatst: zo 24 jun 2012, 17:21
door Ultra Fox
Heb je wel een juiste bougie met goede warmtegraad enz?
Dus het is net als je hem op de shoke doet...
Je kunt hem starten maar dan moet hij eerst even draaien anders valt hij bij gas geven direct uit.
Dat lijkt me normaal...

Re: Hulp afstellen (filmpje + foto)

Geplaatst: zo 24 jun 2012, 17:32
door Huug
Ultra Fox schreef:Heb je wel een juiste bougie met goede warmtegraad enz?
Dus het is net als je hem op de shoke doet...
Je kunt hem starten maar dan moet hij eerst even draaien anders valt hij bij gas geven direct uit.
Dat lijkt me normaal...
hittergraat 8 en heb 9 ook al er in gehad maar 8 is orgineel dus moet gewoon goed zijn.
hij valt altijd net uit omdat als ik geen gas geeft hij weg valt en als ik gas geeft smoort hij en zakt ook in toeren dus valt hij ook uit alleen als ik hem continue hooger in toeren houd tot hij warm is valt hij niet uit (rond de 5k of zo). Lijkt me niet normaal want dat heeft hij met me oude (meer begrensde) v6 nooit gedaan.

Re: Hulp afstellen (filmpje + foto)

Geplaatst: zo 24 jun 2012, 17:33
door Huug
het laatste stukje als ik gas geef valt hij ook niet direct naar stationair, hij valt mooi terug van hoog in toeren naar rond de 3k en zakt na 4 sec of zo terug onder de 2k zoals het hoort.

Re: Hulp afstellen (filmpje + foto)

Geplaatst: zo 24 jun 2012, 19:30
door royvi
Ja dat viel mij ook op op het filmpje, ik denk gewoon dat je een beetje moet gaan spelen met sproeiers, gasnaald en fijnafstelling. Gewoon er even een dagje voor nemen, kan erg veel tijd kosten helaas.

Re: Hulp afstellen (filmpje + foto)

Geplaatst: ma 25 jun 2012, 01:02
door Huug
http://www.scooter-freaks.nl/forum/show ... php?t=1385

Als ik kijk dan heb ik het idee dat hij meer naar zwart nijgt dan naar koffiebruin. zal ik ipv nu 98 naar de 94 gaan om te proberen of 96 ? of misschien nog kleiner ?

Re: Hulp afstellen (filmpje + foto)

Geplaatst: ma 25 jun 2012, 08:49
door LuukDerbi
Je moet de stand vd gesnaaid veranderen

Re: Hulp afstellen (filmpje + foto)

Geplaatst: vr 29 jun 2012, 19:43
door fruity
laat die sproeier 98 maar steken , draai je luchtschroef toe en begin zo per halve toer open te draaien .
vanaf dat ie beter begint te lopen moet je nog zelf een klein beetje voelen of die in of uitgedraaid moet worden .
Het is raar dat er half begrensd een 98 inzit maarja elke brommer is anders .
Als dit nog niet lukt kan je proberen van je gasnaald hoger of lager te zetten .

Re: Hulp afstellen (filmpje + foto)

Geplaatst: vr 29 jun 2012, 22:47
door Huug
fruity schreef:laat die sproeier 98 maar steken , draai je luchtschroef toe en begin zo per halve toer open te draaien .
vanaf dat ie beter begint te lopen moet je nog zelf een klein beetje voelen of die in of uitgedraaid moet worden .
Het is raar dat er half begrensd een 98 inzit maarja elke brommer is anders .
Als dit nog niet lukt kan je proberen van je gasnaald hoger of lager te zetten .
heb alles met luchtschroef al gedaan :box:

Ik heb nu sproeier 94 er in zitten en merk geen verschil met rijden, wel het starten. 1x trappen en hij slaat aan maar valt daarna direct weer uit. gasnaald een clipje omhoog verranderde niks. Als hij uitgevallen is krijg ik hem kickend niet aan alleen op schoke kicken dan is het na 2 a 3x wel raak en blijft hij lopen.

als ik trouwens halfgas rijd en dan ineens vol gas dan houd hij even in en hoor je geen ontsteking en daarna trekt hij wel.