laten afstellen

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Bjorn24
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Derbi evo limited edition

laten afstellen

Ongelezen bericht door Bjorn24 »

Hey,
Ik ben nogal een groentje als het gaat om tunen en afstellen dus daarom vraag ik het liever aan mensen met kennis.
Maar nu over wat gaat het? Awel ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een derbi evo limeted edition :wub: en ik heb er een leovince v6 bij gekregen nu vind ik zo een dubbele demper echt vet en maken zal wel lukken maar ik mag spijtig genoeg van mijn vader niet sneller rijden dan 50 :wall:
Nu is de vraag als ik mijn leovince ombouw met dubbele demper kan ik hem dan laten afstellen dat hij maar 50 rijd met deze uitlaat zonder mijn motor te beschadigen want mijn pa zegt dat dit niet goed is voor het blokje maar weet hier dus echt niets van af :crazy: en wat zou er dan moeten gebeuren om af te stellen?
En een vriend zou voor zijn derbi senda xtreme 50sm een gianelli conti willen kopen maar ook willen laten afstellen kan dit ook?
Kan iemand mij helpen A.U.B. zonder commentaar te geven over hoe snel ik maar mag rijden ik weet het zelf ook wel dat het belachelijk is maarja kan er niets aan doen :problem:
Ronald-Senda
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi senda extreme R 2007

Re: laten afstellen

Ongelezen bericht door Ronald-Senda »

je kan er een prop in zetten en je twv veranderen zodat hij 50 loopt of het goed rijd zal ik je niet kunnen vertellen
en een conti afstellen je bedoelt dat hij er ook max 50 mee mag rijden ?
zoja raad ik je het af want een giannelli conti/enduro rijd echt niet fijn dan
Bjorn24
Schakelrijder

Ronald-Senda schreef:je kan er een prop in zetten en je twv veranderen zodat hij 50 loopt of het goed rijd zal ik je niet kunnen vertellen
en een conti afstellen je bedoelt dat hij er ook max 50 mee mag rijden ?
zoja raad ik je het af want een giannelli conti/enduro rijd echt niet fijn dan
oke bedankt voor de reactie en die prop erin laten zetten kan ik dit gwn laten doen bij een dealer of moet ik dit zelf doen?
en moet ik dan motorisch gezien nog iets veranderen of is het dan in orde met die prop?
marvin65
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi DRD #85 (sold)

Ongelezen bericht door marvin65 »

als je er niet veel verstand van hebt zou ik die prop erin laten zetten en zo laten maken dat hij 50 loopt.
maar zoals al werd gezegd, fijn zal het niet rijden.
Gas erop !
Bjorn24
Schakelrijder

marvin65 schreef:als je er niet veel verstand van hebt zou ik die prop erin laten zetten en zo laten maken dat hij 50 loopt.
maar zoals al werd gezegd, fijn zal het niet rijden.
ja maar met de leovince moet dit tog geen probleem zijn of we? :crazy:
marvin65
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi DRD #85 (sold)

Ongelezen bericht door marvin65 »

een leovince is ook een sneller uitlaat.
als je met een snellere uitlaat 50 gaat rijden zal dit niet fijn rijden omdat de powerband heel anders ligt.
ik zou het gewoon bij de standaard uitlaat houden.
Gas erop !
Bjorn24
Schakelrijder

marvin65 schreef:een leovince is ook een sneller uitlaat.
als je met een snellere uitlaat 50 gaat rijden zal dit niet fijn rijden omdat de powerband heel anders ligt.
ik zou het gewoon bij de standaard uitlaat houden.
ja heb ik nog al gelezen maar ze zeggen op sommige forums ook dat een begrensde leovince maar 50 rijd.
En dan zorgt het tog voor geen problemen want die uitlaten worden tog ook begrensd verkocht of niet?
Ronald-Senda
Beginnende Derbi fan

een leovince zal denk ik wel kunnen maar idd een snelle uitlaat met prop rijd "meestal" niet echt fijn
je kan beter je standaard uitlaat een beetje uitboren zodat hij 50 rijd eventueel kan je ook op je standaard uitlaat dubbele dempers proberen te maken en dan met leovince dempers ?
Bjorn24
Schakelrijder

Ronald-Senda schreef:een leovince zal denk ik wel kunnen maar idd een snelle uitlaat met prop rijd "meestal" niet echt fijn
je kan beter je standaard uitlaat een beetje uitboren zodat hij 50 rijd eventueel kan je ook op je standaard uitlaat dubbele dempers proberen te maken en dan met leovince dempers ?
ja dacht ik eerst te doen maar mijn vader wil deze heel houden en niets aan veranderen en ik heb tog een leovince liggen dus kan deze beter gebruiken dan denk ik en zou dit echt niet lukken een begrenzde leovince dien met de juiste tandwiel verhouding lekker rijd? en welke verhouding zou ik dan moeten nemen?
Ronald-Senda
Beginnende Derbi fan

ik zelf zou het niet doen maar dat is mijn keuze :P. Twv moet je even kijken hoeveel je je prop uitboort want je kan hem ook iets meer uitboren en dan een kleine twv nemen zodat je veel trekkracht heb, Alleen ga je het risico nemen overtoeren te krijgen op top.
Bjorn24
Schakelrijder

oke en welke verhouding zou dan ongeveer goed moeten zijn? ik wil niet heel hard optrekken ofzo gwn met standaart prop erin en moet er nog iets veranderen dan? en dit is hoe ik dan mijn uitlaat wou maken wat denken jullie ervan?

Afbeelding
M3NN0
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda Extreme 2009 70cc

Ongelezen bericht door M3NN0 »

Gebruik wel een Y-splitsing en geen T-splitsing want dan loopt je rook niet meer goed.
Dus dat plaatje ziet erg goed uit zal ik zeggen.
Racing Gerrit schreef:Ja het zal allemaal wel stoer zijn.
Maar ik vraag even hoe ik dat op kan lossen.
Pieke schreef:En zo dames en heren, krijg je een ban. Helemaal gratis. Account van 1 dag oud en dan zulk taalgebruik? Nee, dankje..
Bjorn24
Schakelrijder

M3NN0 schreef:Gebruik wel een Y-splitsing en geen T-splitsing want dan loopt je rook niet meer goed.
Dus dat plaatje ziet erg goed uit zal ik zeggen.
ja dat is ook de bedoeling ik ga het stuk buis dat aan de demper al zit (dus geen nieuwe maken) proberen zo schuin mogelijk
op het originele stuk te lassen denk dat dit het beste is in plaats van met nieuwe buizen te zitten expirimenteren ;)
Plaats reactie