werkplaatstekening Vooras met dubbele schijfrem
Geplaatst: ma 23 apr 2012, 23:24
Hallo,
Ik ben bezig met het opknappen van een Derbi Senda SM DRD Racing LE 2007.
Nu wil ik het voorwiel weer plaatsen en heb ik een vraag over de verschillende onderdelen.
Als je voor het voorwiel van de senda staat en van rechts naar links kijkt dan zit er:
1. De moer met een ring
2. De rechter schokbreker
3. Een bus van circa 3 cm
4. Dan het wiel
5. Aan de linkerkant van het wiel de kilometerteller (zwarte ronde unit met kabel)
6. De linker schokbreker.
Meer onderdelen heb ik niet. Wanneer ik de as weer door de schokbrekers en wiel tik en de moer aandraai dan zit er nog een centimeter of twee ruimte aan de linkerkant tussen de voorvork en de kilomterteller.
Mijn vraag: Mis ik daar nog een bus? Volgens tekeningen die ik op internet heb gevonden niet. Maar, als ik niets mis, hoe kan het dan dat ik twee centimeter speling hou? De kilometerteller kan dan bewegen en dan moet niet kunnen, die moet vastgeklemd zijn tussen het wiel en de schokbreker lijkt mij.
Wie kan mij helpen, bijvoorbeeld door bij de eigen Senda te kijken en een detailfoto te maken. Dan wel een senda met dubbele schijven voor en de kilometerteller op de as.
HELP!!!!
Marcel
Ik ben bezig met het opknappen van een Derbi Senda SM DRD Racing LE 2007.
Nu wil ik het voorwiel weer plaatsen en heb ik een vraag over de verschillende onderdelen.
Als je voor het voorwiel van de senda staat en van rechts naar links kijkt dan zit er:
1. De moer met een ring
2. De rechter schokbreker
3. Een bus van circa 3 cm
4. Dan het wiel
5. Aan de linkerkant van het wiel de kilometerteller (zwarte ronde unit met kabel)
6. De linker schokbreker.
Meer onderdelen heb ik niet. Wanneer ik de as weer door de schokbrekers en wiel tik en de moer aandraai dan zit er nog een centimeter of twee ruimte aan de linkerkant tussen de voorvork en de kilomterteller.
Mijn vraag: Mis ik daar nog een bus? Volgens tekeningen die ik op internet heb gevonden niet. Maar, als ik niets mis, hoe kan het dan dat ik twee centimeter speling hou? De kilometerteller kan dan bewegen en dan moet niet kunnen, die moet vastgeklemd zijn tussen het wiel en de schokbreker lijkt mij.
Wie kan mij helpen, bijvoorbeeld door bij de eigen Senda te kijken en een detailfoto te maken. Dan wel een senda met dubbele schijven voor en de kilometerteller op de as.
HELP!!!!
Marcel