aanrader

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Harmor
Banden plakker
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 30 mar 2012, 14:59
Vervoersmiddel: Nog niks.

aanrader

Ongelezen bericht door Harmor »

Hallo.

Ik heb een aparte vraag, maar toch stel ik hem maar gewoon.

Ik ben een beginner met scooters, dat wil zeggen dat ik er 0,0 iets van afweet. Ik weet nog niet eens het verschil tussen een cabarateur en een uitlaat om het zo maar ff te stellen. :P Ik heb ook geen vrienden die veel van scooters etc. afweten, dus er is alleen een lokale dealer die bij mij iets kan fixen als het kapot is en mijn scooter ook fatsoenlijk kan onderhouden.

Is het nu dan wel aan te raden voor mij om een Derbi te halen? Want het onderhoud is aardig duur heb ik gehoord, en nieuwe onderdelen ook. Ook lees ik veel dat er goed en veel onderhoud voor nodig is wat ik dus niet bied. Ik ben ook zeker niet rijk en geef zowat mijn hele budget uit aan alleen de aanschaf van de brommer, dus veel kan ik er ook niet meer aan veranderen. Het leek mijzelf dus niet helemaal slim om een Derbi aan te schaffen.

Wat ik dan weer de pluspunten vind is dat een Derbi gewoon gruwelijk vet is, ze er fantastisch mooi uitzien, groot zijn en vaak ook snel.

ps. ik ben trouwens zeker niet dom en ben wel gemotiveerd om bijvoorbeeld zelf dingen aan de scooter te doen, maar ik ga niet maar een beetje aankloten.

Dus wat zijn jullie meningen hierover? Doen of niet? Verder nog tips etc?
Dankje!
the skullkid
Pro tuner
Berichten: 1085
Lid geworden op: za 27 nov 2010, 10:52
Vervoersmiddel: Je vriendin.

Re: aanrader

Ongelezen bericht door the skullkid »

DOEN. Iedereen is zo begonnen. Heel veel lezen hier op het forum! En als er iets kapot gaat aan je derbi het zelf proberen te maken, ook al doe je 4 keer iets kapot, je bent 8 keer zo trots als het wel lukt en dommer wordt je er niet van ;)
Gebruikersavatar
BasvO
Pro tuner
Berichten: 710
Lid geworden op: zo 16 okt 2011, 22:41
Vervoersmiddel: Senda DRD Pro (Te Koop)
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

Re: aanrader

Ongelezen bericht door BasvO »

Vragen kun je altijd hier kwijt ja, altijd snel antwoord van iemand. En zoals velen zeggen, hobbys mogen geld kosten :emo:
racingfreak schreef:heeft niks te maken met "welke sproeierset" tenzij je een airmax in je carb gaat duwen :clap:

Afbeelding
Harmor
Banden plakker
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 30 mar 2012, 14:59
Vervoersmiddel: Nog niks.

Re: aanrader

Ongelezen bericht door Harmor »

Hm. Goed punt.

ja eigenlijk schrikken alleen de prijzen mij af maar het mag ook wel wat kosten natuurlijk.
Gebruikersavatar
BasvO
Pro tuner
Berichten: 710
Lid geworden op: zo 16 okt 2011, 22:41
Vervoersmiddel: Senda DRD Pro (Te Koop)
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

Re: aanrader

Ongelezen bericht door BasvO »

Harmor schreef:Hm. Goed punt.

ja eigenlijk schrikken alleen de prijzen mij af maar het mag ook wel wat kosten natuurlijk.
Je hoeft ook niet meteen het duurste model te kopen, ik weet niet hoeveel je wilt besteden aan de brommer zelf
racingfreak schreef:heeft niks te maken met "welke sproeierset" tenzij je een airmax in je carb gaat duwen :clap:

Afbeelding
Harmor
Banden plakker
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 30 mar 2012, 14:59
Vervoersmiddel: Nog niks.

Re: aanrader

Ongelezen bericht door Harmor »

Bassekuh schreef:
Harmor schreef:Hm. Goed punt.

ja eigenlijk schrikken alleen de prijzen mij af maar het mag ook wel wat kosten natuurlijk.
Je hoeft ook niet meteen het duurste model te kopen, ik weet niet hoeveel je wilt besteden aan de brommer zelf
Ik wil zelf tot ongeveer 1500 gaan, maar het liefst zo min mogelijk zodat ik geld overheb om er later weer in te stoppen.

Wat is nou een echt beginners-model om het zo maar te zeggen?
Gebruikersavatar
BasvO
Pro tuner
Berichten: 710
Lid geworden op: zo 16 okt 2011, 22:41
Vervoersmiddel: Senda DRD Pro (Te Koop)
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

Re: aanrader

Ongelezen bericht door BasvO »

Harmor schreef:
Bassekuh schreef:
Harmor schreef:Hm. Goed punt.

ja eigenlijk schrikken alleen de prijzen mij af maar het mag ook wel wat kosten natuurlijk.
Je hoeft ook niet meteen het duurste model te kopen, ik weet niet hoeveel je wilt besteden aan de brommer zelf
Ik wil zelf tot ongeveer 1500 gaan, maar het liefst zo min mogelijk zodat ik geld overheb om er later weer in te stoppen.

Wat is nou een echt beginners-model om het zo maar te zeggen?
Er zijn niet echt speciale beginners modellen, maar er zijn de wat goedkopere zoals x-treme en x-race, en de wat duurdere zoals de drd racing, limited en evo. Maar zelfs van de iets duurdere modellen heb je er genoeg van onder de 1500. Je moet alleen even goed kijken naar de eventuele schade, het aantal kilometers en dat soort dingen, ik zet hieronder twee links neer; eentje waar je elk model derbi kan zien, en eentje waar je vooral op moet letten bij het kopen van een derbi.

Hier moet je op letten; http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=38&t=1787" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit zijn alle modellen; http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=38&t=5977" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik hoop dat je hier wat aan hebt
racingfreak schreef:heeft niks te maken met "welke sproeierset" tenzij je een airmax in je carb gaat duwen :clap:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jonasz
Beginnende tuner
Berichten: 267
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 20:15
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD ltd edition

Re: aanrader

Ongelezen bericht door Jonasz »

Gewoon doen man, ik heb hier ook superveel geleerd, allemaal te danken aan deze vriendelijke mensen op het forum, je krijgt ook heel veel steun 8-) !
Afbeelding
Harmor
Banden plakker
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 30 mar 2012, 14:59
Vervoersmiddel: Nog niks.

Re: aanrader

Ongelezen bericht door Harmor »

bedankt!
ik ga meteen kijken voor een goede 2dehands. Als er aanraders zijn qua advertenties zijn die zeer welkom. :P
mitchellvanrijn
Beginnende tuner
Berichten: 211
Lid geworden op: do 28 apr 2011, 13:21
Vervoersmiddel: .
Derbi Senda x-race SM 50cc 2010 (te koop)
Derbi Senda xtreme SM 2009
-80 MHR
-SCR Corse hm 50/70
-stage 6 pwk 28mm
-malossi e13 powerfilter
-malossi vl6 membraan
-malossi spruitstuk
Locatie: mijdrecht

Re: aanrader

Ongelezen bericht door mitchellvanrijn »

Doen, derbi staat voor kwaliteit. In de twee jaar dat ik elke schooldag 30 km rij heb ik nog NOOIT stilgestaan
Gebruikersavatar
Rikkert
Pro tuner
Berichten: 3615
Lid geworden op: za 30 apr 2011, 16:06
Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia
Locatie: Anna Paulowna - Noord-Holland

Re: aanrader

Ongelezen bericht door Rikkert »

Dit is wel een leuke om te beginnen denk ik zo:

http://link.marktplaats.nl/545635030" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
Harmor
Banden plakker
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 30 mar 2012, 14:59
Vervoersmiddel: Nog niks.

Re: aanrader

Ongelezen bericht door Harmor »

Het kutte aan marktplaats is dat ik er niet veel van af weet en ook niemand mee kan nemen die er wat over weet.
En er is ook heel weinig info gegeven in de advertentie zelf. :P

Ik heb jullie professionele hulp even nodig als het kan.

Deze advertentie trok mij wel aan:
http://fietsen-brommers.marktplaats.nl/ ... staat.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik stuurde dit mailtje even:

Beste VDS Tweewielers,

Zijn er nog bonnetjes aanwezig van eventueel onderhoud die ik kan inzien?
Nog schade/krassen op de scooter of iets dergelijks?

Groet.


en kreeg dit terug:

'Beste Harm

Uiteraard hebben nog fact. van de ondedelen dar mag je in kijken geen mankementen te melden is helmaal nageken rijklaar en div. zaken vervangen, zoals in adv. vermeld.
Is een gebruikte Derbi achterspatbord gebruikspoortjes
GEEN schade ook nooit gehad is bij ons in onderhoud geweest en van 1 eigenaar geweest.

Neem vrijblijvend contactmet ons op vr gr http://www.vdstweewielers.nl" onclick="window.open(this.href);return false; 06 43030594'


Heeft iemand ervaring met dit bedrijf, en lijkt het volgens jullie betrouwbaar? Danku!
Gebruikersavatar
marvin65
Pro tuner
Berichten: 689
Lid geworden op: vr 11 nov 2011, 17:36
Vervoersmiddel: Derbi DRD #85 (sold)
Locatie: Oss

Re: aanrader

Ongelezen bericht door marvin65 »

wat ik kan zien lijkt het best nog een nette derbi.
een kijkje nemen kan nooit geen kwaad.
Gas erop !
Gebruikersavatar
BasvO
Pro tuner
Berichten: 710
Lid geworden op: zo 16 okt 2011, 22:41
Vervoersmiddel: Senda DRD Pro (Te Koop)
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

Re: aanrader

Ongelezen bericht door BasvO »

Ik zou inderdaad een kijkje nemen en vragen of je testritje mag maken, wss krijg je nog garantie omdat het van een dealer is
racingfreak schreef:heeft niks te maken met "welke sproeierset" tenzij je een airmax in je carb gaat duwen :clap:

Afbeelding
jeperdepep
Schakelrijder
Berichten: 123
Lid geworden op: vr 09 mar 2012, 16:36
Vervoersmiddel: derbi senda xtreme 2008 sm 70cc // puch z two 70cc
Locatie: nieuw lekkerland

Re: aanrader

Ongelezen bericht door jeperdepep »

derbi is echt een aanrader mijn broer heeft nu 68.000 km op zijn teller staan.
rijdt nog steeds met veel originele onderdelen.
nooit cilinder vervangen of onderhouden enz. motorisch zijn ze echt super
setup
Airsal 70cc
yasuni r2
21mm delorto
Metrakit koppelings platen
powerfilter
Gebruikersavatar
Razer
Schakelrijder
Berichten: 102
Lid geworden op: zo 11 mar 2012, 22:38
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing Limited Edition 2007
Locatie: Amstelveen

Re: aanrader

Ongelezen bericht door Razer »

Ik heb al een tijdje een Derbi waar ik niks van af weet. Sinds kort ben ik alleen zelf dingen gaan vervangen. Echt kleine dingetjes zoals remhendel, kappen en bepaalde dingen weer opnieuw in de lak zetten. Dit voelde al erg goed moet ik zeggen.

Als je echter grotere problemen hebt zoals dingen die je wil laten stralen, professioneel spuiten of blok reviseren heb je ook altijd nog diensten op dit forum van mensen die er alles vanaf weten! Hier een link: http://derbi-forum.nl/viewforum.php?f=14" onclick="window.open(this.href);return false;

Daarbij moet ik wel zeggen dat onderdelen voor een Limited edition duurder zijn. Dus als je geld erg belangrijk vind, let hier op.
Afbeelding
Harmor
Banden plakker
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 30 mar 2012, 14:59
Vervoersmiddel: Nog niks.

Re: aanrader

Ongelezen bericht door Harmor »

Bedankt voor de reacties.

Bij aanschaf, moet ik dan ook vragen naar de soort benzine/olie etcetera? Of is dat allemaal 't zelfde.
Wesley95
Pro tuner
Berichten: 590
Lid geworden op: di 18 okt 2011, 20:16
Vervoersmiddel: Derbi Drd Racing VERKOCHT
Derbi drd limited 08
Ktm sx250 verkocht
Suzuki rm125 verkocht
Bmw e30 325i m50 swap
Opel corsa b daily
Suzuki RM125 2000
Opel Corsa 1.2 16v
BMW E30 324d verkocht
Locatie: Oosteind (100% woutvrij)

Re: aanrader

Ongelezen bericht door Wesley95 »

kan best, als je hem bij de dealer koopt kan hij hem gewoon onderhouden..
als je er niks aan doet en gewoon standaard blijft rijden zal er bijna niks kapot gaan hoor.
derbi is best goede kwalitiet vooral als je er standaard mee blijft rijde zal er nie veel slijten.
Afbeelding
the skullkid schreef:
Maurits schreef:Oke. En ik kan mijn uitlaat er gewoon zo afhalen zonder dat ik ergens op moet letten?
Opletten dat die koud is.
Wesley95
Pro tuner
Berichten: 590
Lid geworden op: di 18 okt 2011, 20:16
Vervoersmiddel: Derbi Drd Racing VERKOCHT
Derbi drd limited 08
Ktm sx250 verkocht
Suzuki rm125 verkocht
Bmw e30 325i m50 swap
Opel corsa b daily
Suzuki RM125 2000
Opel Corsa 1.2 16v
BMW E30 324d verkocht
Locatie: Oosteind (100% woutvrij)

Re: aanrader

Ongelezen bericht door Wesley95 »

er moet gewoon bij nieuwe derbis euro 95 in en olie kan je gewoon bij dealer halen
Afbeelding
the skullkid schreef:
Maurits schreef:Oke. En ik kan mijn uitlaat er gewoon zo afhalen zonder dat ik ergens op moet letten?
Opletten dat die koud is.
Gebruikersavatar
royvi
Pro tuner
Berichten: 3085
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Re: aanrader

Ongelezen bericht door royvi »

Als je hem bij de dealer altijd in onderhoud doet wordt het al snel duur. Maar heel veel dingen zijn gemakkelijk zelf te leren.
Ik zou voor een brommer gaan die te koop staat bij een dealer, vaak heb je dan nog enige vorm van garantie en is de brommer meestal wel in orde, dit is wel makkelijk als je er nog niet veel vanaf weet.

Er staat hier een handboek voor het onderhoud van een Derbi op het forum, dus bijna elk onderhoud is mogelijk. Zorg dat je wat gereedschap koopt zoals een Ratelsetje, schroevendraaiersetje, sleutelsetje en een inbussetje. Dan kan je al heel veel zelf.
Als je ergens niet uit komt kan je altijd een vraag stellen hier, dan kom je er meestal wel uit. Gewoon leren door te doen, het stelt uiteindelijk allemaal niet zoveel voor alleen moet je het een keer gedaan hebben. :happy:
We zijn allemaal ooit begonnen zonder enige kennis van brommers. :happy:
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie