stationair probleem??

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
jappiee---3
Schakelrijder
Berichten: 161
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 21:22
Vervoersmiddel: Derbi DrD Racing 2008

stationair probleem??

Ongelezen bericht door jappiee---3 »

Als ik mijn brommer start(koude start) als ik dan het gas loslaat valt ie uit, maar als ie een beetje warm is blijft hij wel stationair lopen. Is dit op te lossen of niet? Gr Jasper
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=52&t=8415" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Daan22
Pro tuner
Berichten: 3852
Lid geworden op: ma 03 okt 2011, 12:45
Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi
Locatie: België

Re: stationair probleem??

Ongelezen bericht door Daan22 »

choke vriend
#22
jappiee---3
Schakelrijder
Berichten: 161
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 21:22
Vervoersmiddel: Derbi DrD Racing 2008

Re: stationair probleem??

Ongelezen bericht door jappiee---3 »

op choke loopt hij helemaal niet stationair :blink:
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=52&t=8415" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Daan22
Pro tuner
Berichten: 3852
Lid geworden op: ma 03 okt 2011, 12:45
Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi
Locatie: België

Re: stationair probleem??

Ongelezen bericht door Daan22 »

choke dient ervoor om te starten als hij koud is , dient er niet voor om te laten aan staan :eerie:
#22
Gebruikersavatar
Job0172
Pro tuner
Berichten: 1280
Lid geworden op: ma 29 nov 2010, 22:07
Vervoersmiddel: Tomooosss
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: stationair probleem??

Ongelezen bericht door Job0172 »

Je zou je stationair wat hoger kunnen zetten, in meeste gevallen zou die wel op choke blijven lopen maar hoeft niet want dan verzuipt die hem namelijk.
Dus als die met koude motor met choke niet stationair loopt kan je je stationair schroef veder naar rechts draaien dan gaat die hoger stationair lopen.
Daan schreef:Nou dan weet ik et ook niet, steek maar in de brand ofzo :emo:
Gebruikersavatar
PeterNoFear
Schakelrijder
Berichten: 183
Lid geworden op: vr 03 dec 2010, 20:02
Vervoersmiddel: Senda SM
Locatie: Nietap.
Contacteer:

Re: stationair probleem??

Ongelezen bericht door PeterNoFear »

Nee dat is eigenlijk niet op te lossen, brommer is zo afgesteld dat als hij warm(er) is dat hij goed loopt, choke is iets meer benzine bij de koude start, maar is teveel benzine bij stationair, als je gas zou blijven geven blijft hij lopen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Royal-Tuning
Beginnende tuner
Berichten: 244
Lid geworden op: zo 03 jul 2011, 13:15
Vervoersmiddel: DRD Black Edition

Re: stationair probleem??

Ongelezen bericht door Royal-Tuning »

beter afstellen zal de oplossing zijn :happy:
Reinder schreef:Dat gaat te hard voor velglint, met velglint kan je maximaal 70. Wist je dat niet eens? :emo:
Gebruikersavatar
criminalmindz
Derbi fan
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 08 jan 2012, 18:43
Vervoersmiddel: Derbi GPR Replica '05
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: stationair probleem??

Ongelezen bericht door criminalmindz »

Royal-Tuning schreef:beter afstellen zal de oplossing zijn :happy:
Over het algemeen heeft een koude motor meer benzine nodig dan een warme motor, vandaar de choke.
Deze staat los van het feit dat je brommer niet stationair loopt als hij koud is, dit komt omdat hij afgesteld is op een warme motor.

Wat je dus kunt doen is gewoon puur je brommer even op temperatuur laten komen.
Mi Vida Loca
Gebruikersavatar
Royal-Tuning
Beginnende tuner
Berichten: 244
Lid geworden op: zo 03 jul 2011, 13:15
Vervoersmiddel: DRD Black Edition

Re: stationair probleem??

Ongelezen bericht door Royal-Tuning »

[/quote]
Deze staat los van het feit dat je brommer niet stationair loopt als hij koud is, dit komt omdat hij afgesteld is op een warme motor.

Wat je dus kunt doen is gewoon puur je brommer even op temperatuur laten komen.[/quote]

Daar ben k het niet echt mee eens. Want als je gaat afstellen stel je hem eerst af op een koude motor en daarna pas op een warme motor en daarbij als je hem goed heb afgestelt blijft hij met een koude motor ook goed stationair lopen .als k hem in de winter start en k kijk op me temp meter geeft die soms 6 of 8 graden aan. En dan blijft hij ook gewoon lopen zonder choke of gas te geven. Dus wat je zei klopt niet helemaal naar mijn mening.
Reinder schreef:Dat gaat te hard voor velglint, met velglint kan je maximaal 70. Wist je dat niet eens? :emo:
Gebruikersavatar
criminalmindz
Derbi fan
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 08 jan 2012, 18:43
Vervoersmiddel: Derbi GPR Replica '05
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: stationair probleem??

Ongelezen bericht door criminalmindz »

Royal-Tuning schreef:
Deze staat los van het feit dat je brommer niet stationair loopt als hij koud is, dit komt omdat hij afgesteld is op een warme motor.

Wat je dus kunt doen is gewoon puur je brommer even op temperatuur laten komen.[/quote]

Daar ben k het niet echt mee eens. Want als je gaat afstellen stel je hem eerst af op een koude motor en daarna pas op een warme motor en daarbij als je hem goed heb afgestelt blijft hij met een koude motor ook goed stationair lopen .als k hem in de winter start en k kijk op me temp meter geeft die soms 6 of 8 graden aan. En dan blijft hij ook gewoon lopen zonder choke of gas te geven. Dus wat je zei klopt niet helemaal naar mijn mening.[/quote]

Hmmm uiteindelijk rijd je toch met een warme motor en daar stel je hem op af neem ik aan, wat je ook veel ziet is dat een brommer soms stottert als hij koud is, maar zodra de motor warm is rijdt hij perfect, toch is de afstelling dan ideaal.

Rara hoe kan dat?
Mi Vida Loca
Gebruikersavatar
Royal-Tuning
Beginnende tuner
Berichten: 244
Lid geworden op: zo 03 jul 2011, 13:15
Vervoersmiddel: DRD Black Edition

Re: stationair probleem??

Ongelezen bericht door Royal-Tuning »

criminalmindz schreef:
Royal-Tuning schreef:
quote]

Hmmm uiteindelijk rijd je toch met een warme motor en daar stel je hem op af neem ik aan, wat je ook veel ziet is dat een brommer soms stottert als hij koud is, maar zodra de motor warm is rijdt hij perfect, toch is de afstelling dan ideaal.

Rara hoe kan dat?
nou weet dan niet hoe jij begint met afstellen maar wat maakt het uit
ik denk dat het aan de afstelling ligt is mijn mening .
Reinder schreef:Dat gaat te hard voor velglint, met velglint kan je maximaal 70. Wist je dat niet eens? :emo:
Gebruikersavatar
Daan22
Pro tuner
Berichten: 3852
Lid geworden op: ma 03 okt 2011, 12:45
Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi
Locatie: België

Re: stationair probleem??

Ongelezen bericht door Daan22 »

afstellen gebeurt op warme motor :eerie:
#22
Gebruikersavatar
Royal-Tuning
Beginnende tuner
Berichten: 244
Lid geworden op: zo 03 jul 2011, 13:15
Vervoersmiddel: DRD Black Edition

Re: stationair probleem??

Ongelezen bericht door Royal-Tuning »

je stelt hem af op warme motor ja .daarna laat je hem afkoelen tot hij weer koud is en kijkt dan of je hem koud weer goed gestart krijg en goed loopt.zo niet moet je hem weer afstellen . staat zelfs in de How-to afstellen :happy: . ik vertel letterlijk wat der in staat.
Reinder schreef:Dat gaat te hard voor velglint, met velglint kan je maximaal 70. Wist je dat niet eens? :emo:
Gebruikersavatar
criminalmindz
Derbi fan
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 08 jan 2012, 18:43
Vervoersmiddel: Derbi GPR Replica '05
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: stationair probleem??

Ongelezen bericht door criminalmindz »

Royal-Tuning schreef:je stelt hem af op warme motor ja .daarna laat je hem afkoelen tot hij weer koud is en kijkt dan of je hem koud weer goed gestart krijg en goed loopt.zo niet moet je hem weer afstellen . staat zelfs in de How-to afstellen :happy: . ik vertel letterlijk wat der in staat.
Maar dan is de motor dus alsnog op een WARME motor afgesteld :dry:
Mi Vida Loca
Gebruikersavatar
Job0172
Pro tuner
Berichten: 1280
Lid geworden op: ma 29 nov 2010, 22:07
Vervoersmiddel: Tomooosss
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: stationair probleem??

Ongelezen bericht door Job0172 »

Inderdaad, als je de perfecte afstelling wilt hebben en alles uit je setup wilt halen moet je hem wel op warme motor afstellen, anders ga je hem uiteindelijk te rijk laten lopen waar je wss weinig last van hebt maar zo haal je niet het maximale eruit.

Dus choke gebruiken is de beste oplossing eventjes 1min warm laten lopen en dan rustig rijden totdat die egt warm is.
Daan schreef:Nou dan weet ik et ook niet, steek maar in de brand ofzo :emo:
jappiee---3
Schakelrijder
Berichten: 161
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 21:22
Vervoersmiddel: Derbi DrD Racing 2008

Re: stationair probleem??

Ongelezen bericht door jappiee---3 »

Hij is perfect afgesteld, zal die stationairschroef nog is wat draaien, want nog gen 1000 rpm is een beetje weinig voor stationair, ofniet ??
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=52&t=8415" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Job0172
Pro tuner
Berichten: 1280
Lid geworden op: ma 29 nov 2010, 22:07
Vervoersmiddel: Tomooosss
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: stationair probleem??

Ongelezen bericht door Job0172 »

Kan je proberen ja anders gewoon je choke gebruiken
Daan schreef:Nou dan weet ik et ook niet, steek maar in de brand ofzo :emo:
Gebruikersavatar
criminalmindz
Derbi fan
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 08 jan 2012, 18:43
Vervoersmiddel: Derbi GPR Replica '05
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: stationair probleem??

Ongelezen bericht door criminalmindz »

jappiee---3 schreef:Hij is perfect afgesteld, zal die stationairschroef nog is wat draaien, want nog gen 1000 rpm is een beetje weinig voor stationair, ofniet ??
Inderdaad, gewoon de stationairschroef iets meer naar binnen draaien.
Mi Vida Loca
Plaats reactie