Derbi stationair hoog in toeren

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Erwin N
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD

Derbi stationair hoog in toeren

Ongelezen bericht door Erwin N »

Erwin N schreef:Mijn brommer loopt stationair heel hoog in toeren.
Mijn gas blijft 'hangen' al zou ik niet weten waar, het handvat functioneerd zoals het moet boven op de carberateur zit hij ook goed. Ik dacht ook aan valse lucht, dat zit volgens mij ook wel goed. Met en zonder choke loopt die precies het zelfde.
Hij reageerd wel beetje op gas maar weet niet of dat komt door dat ik de gashendel heen en weer doe of dat die dat gewoon uit zichzelf doet. Hij loopt dan heel hoog in toeren om vervolgens bijna uit te vallen en dan weer hoog en zo door.

Ik heb me brommer gewassen en sindsdien is het gekomen. Geen eens met hoge druk spuit maar gewoon met emmertje. Dus ik vind het vreemd dat hij het zo in ene doet terwijl ik verder nergens aan heb gezeten.

Heb al op internet gekeken maar dat wijkt wat af van mijn verhaal ik ben eigenlijk ten einde raad. Wil het zelf eigenlijk oplossen maar breng hem liever naar de bromboer heb hem namelijk gewoon nodig en nou staattie in de schuur.

Aantrappen wil niet enkel aanlopen.
Alainv-s schreef:[kort uigelegd filter schoonmaken]Even je luchtfilterbox open draaien, luchtfilter eruit, in benzine leggen, nieuwe olie erop en dan goed uit laten drogen[/kort uitgelegd filter schoonmaken].
Ik denk namelijk dat er water in je filter zit, of je box van het schoonmaken. Alleen uitdroogen zou ook al goed zijn, maarja beter maak je hem dan meteen schoon :p .

Wat je zou kunnen doen als die niet start (na het luchtfilter schoonmaken)(want ik denk dat er nu wel water water in je carb/blokje zit) even met 2 man eentje voorzichtig bij het gas en kicken en de ander beetje deo/gas in de luchtfilter spuiten(als je je zadel eraf hebt, in die openeing onder je zadel). Dan schiet hij even in de toeren maar ben je waarschijnlijk wel van al je water af. En dan start die ook meteen zonder aanlopen enzo. Ik heb het wel eens op school na een kut regenbui, komt er vocht via de uitlaat in mijn cilinder ofzo. Had het een keer na een flinke hagel bui.

*beetje verkeerde topic trouwens*
Ik heb het luchtfilter schoongemaakt en hij was inderdaad beetje vochtig. Helemaal droog gefohnt en in de olie gedaan.
Toen met de deo in me luchtfilter en hij wou starten en inderdaad hoog in toeren. Alleen hij doet het nog niet zoals het moet. Wil slecht aan met/zonder shoke en hij gaat hoog in toeren en valt meteen daarna stil. Gasreactie 0,0.

Waar licht het nou aan?
RaliasR
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda Monster Energy uitvoering

Re: Derbi stationair hoog in toeren

Ongelezen bericht door RaliasR »

carburateur aansluitingen met luchtfilter en spruitstuk even checken of deze er
nog wel goed recht en strak op zitten.
Wat wij weten is een druppel, wat wij niet weten een oceaan
Erwin N
Schakelrijder

bij het minste of geringste zit die weer van het spruitstuk af.
Als ik hem op de shoke zet is die alweer van het spruitstuk af maar ik kan me niet voorstellen dat dat het probleem moet zijn anders nog nooit last van gehad. Lijkt ook wel alsof het allemaal net niet past van het spruitstuk naar caberateur en naar het luchtfilter is voor het mooie net wat te kort.

Is dat het probleem denk je?
Erwin N
Schakelrijder

Alles zit er netjes op. Gaskabel blijft niet hangen en zonder shoke loopt ie niet valt dan meteen uit.
Ik breng hem na de maker.. tis mij wel zalig met dat gekloot.

Zet het probleem hier wel neer dan kan er een slotje op.
Daan
Beheerder
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Contacteer:

Ongelezen bericht door Daan »

Erwin N schreef:bij het minste of geringste zit die weer van het spruitstuk af.
Als ik hem op de shoke zet is die alweer van het spruitstuk af maar ik kan me niet voorstellen dat dat het probleem moet zijn anders nog nooit last van gehad. Lijkt ook wel alsof het allemaal net niet past van het spruitstuk naar caberateur en naar het luchtfilter is voor het mooie net wat te kort.

Is dat het probleem denk je?
Schiet het spruitstuk los? Dat is dan het probleem. Ook gebeurt het wel eens dat het spruitstuk scheurt en hij daar valse lucht op zuigt.
DERBIDRD09
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi drd 2009

Ongelezen bericht door DERBIDRD09 »

Je kunt de gaskabel op 2 plekken afstellen. boven op de cabrateur zit een stelschroef en bij de gas zit ook een stel schroef, daar zit een rubberen hulsje omheen die kun je er zo afschuiven. Heb je de gasschuif er niet uit gehad?
Plaats reactie