Pagina 1 van 1
Derbi 2004 te veel toeren
Geplaatst: di 13 dec 2011, 18:26
door Loyk
Hoi,
mijn derbi maakt belachelijk veel toeren, als ik uit stilstand wegrijd en meteen door schakel is er niets aan de hand, maar als ik even wacht met doorschakelen maakt hij ineens heel snel veel toeren.
waar kan dit aan liggen? derbi is standaard alleen zit er een turbokit uitlaat onder.
Re: Derbi 2004 te veel toeren
Geplaatst: di 13 dec 2011, 22:01
door Daan22
twv te klein
Re: Derbi 2004 te veel toeren
Geplaatst: di 13 dec 2011, 22:04
door Huug
powerband ?

Re: Derbi 2004 te veel toeren
Geplaatst: di 13 dec 2011, 22:06
door Daan22
kan ook , maar wat bedoel je met veel toeren , geef eens wat details
Re: Derbi 2004 te veel toeren
Geplaatst: wo 14 dec 2011, 14:54
door Loyk
ik begin met rijden uit stilstand, brommer maakt normale toeren maar ineens gaat hij heel snel veel toeren bouwen. ik had iets gelezen over hoog toerige uitlaat, komt het misschien hierdoor ?
Re: Derbi 2004 te veel toeren
Geplaatst: wo 14 dec 2011, 16:01
door Marlboro
mischien zijn je koppelingsplaten versleten en slipt je koppeling door:)
Re: Derbi 2004 te veel toeren
Geplaatst: wo 14 dec 2011, 16:25
door Daan22
Loyk schreef:ik begin met rijden uit stilstand, brommer maakt normale toeren maar ineens gaat hij heel snel veel toeren bouwen. ik had iets gelezen over hoog toerige uitlaat, komt het misschien hierdoor ?
Zeg eens
HOEVEEL toeren je ongeveer maakt dan en welke uitlaat je hebt.
Re: Derbi 2004 te veel toeren
Geplaatst: wo 14 dec 2011, 16:33
door Loyk
Ik heb helaas geen toerenteller op mijn derbi, de uitlaat is een Turbokit Cromada
Re: Derbi 2004 te veel toeren
Geplaatst: wo 14 dec 2011, 16:36
door Daan22
ok daar heb je het al, een turbokit is hoogtoeriger als je standaard pijp wat wil zeggen dat de uitlaat op een bepaald toerental ( weet niet welke percies) ineens zijn kracht pas krijgt , bijv je gaat rijden en eens de 8000 trekt hij echt goed.
dit is normaal, hoef je geen zorgen te maken, ik hoop wel dat je je brommer goed hebt afgesteld of je kan binnenkort een vastloper verwachten

Re: Derbi 2004 te veel toeren
Geplaatst: wo 14 dec 2011, 16:36
door Daan22
beter ietsje te rijk als te arm
Re: Derbi 2004 te veel toeren
Geplaatst: wo 14 dec 2011, 16:59
door Loyk
misschien beter een nieuwe uitlaat kopen ?
zo ja, welke is goed en behoud ik nog een mooie snelheid van ±80 ?
Re: Derbi 2004 te veel toeren
Geplaatst: wo 14 dec 2011, 17:02
door Daan22
standaard , alle andere uitlaten maken zulke toeren , de een al wat meer als de ander maar ze hebben het allemaal.
kan helemaal geen kwaad hoor mits je hem opnieuw afstelt of laat afstellen.
succes!
Re: Derbi 2004 te veel toeren
Geplaatst: wo 14 dec 2011, 19:53
door DaanS
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn DRD 2003...
Je geeft gewoon gas en daarna schiet hij in veel te veel toeren!
Re: Derbi 2004 te veel toeren
Geplaatst: wo 14 dec 2011, 19:55
door Daan22
welkom in de wereld van 2 takt

, dat is gewoon omdat je een hoogtoerige pijp hebt zitten
Re: Derbi 2004 te veel toeren
Geplaatst: wo 14 dec 2011, 20:55
door DaanS
racingfreak schreef:welkom in de wereld van 2 takt

, dat is gewoon omdat je een hoogtoerige pijp hebt zitten
Ow oke, ik schrik me telkens weer de pleures

Re: Derbi 2004 te veel toeren
Geplaatst: wo 14 dec 2011, 20:56
door Daan22
dat word je wel gewoon

Re: Derbi 2004 te veel toeren
Geplaatst: wo 14 dec 2011, 21:08
door Loyk
ok, ik laat hem binnekort gewoon goed afstellen. maar dat hij ineens heel veel toeren gaat draaien zal blijven of word dit dan meer ´beheerst´
Re: Derbi 2004 te veel toeren
Geplaatst: wo 14 dec 2011, 21:10
door Daan22
nee dat blijft , dat is juist de powerband
Re: Derbi 2004 te veel toeren
Geplaatst: wo 14 dec 2011, 21:13
door Loyk
oke, bedankt voor de hulp !

Re: Derbi 2004 te veel toeren
Geplaatst: do 15 dec 2011, 21:35
door jony
ik heb sinds vandaag ook me turbokit cromada eronder zitte, rijdt goed op std alleen weet niet of et goed is voor me cilinder maar dat is juist wat je wilt, als je hoog in de toere komt knal je vooruit en rij je alles eruit wat voor je rijdt
is idd een heel verschil met std uitlaat (merkte ik zelf ook

)