afstellen

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
jayz
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: derbi senda x-race sm 2008 Monster Energy

afstellen

Ongelezen bericht door jayz »

heb pas warmloper gehad was me zuiger een beetje versleten en zat geen orginele zuiger in (wat ik niet wist) dus nu orginele zuiger erin met dubbele zuigerveer en sinds dat ik die zuiger erin hebt heb ik het probleem dat ik stotter in het begin van ze toeren nou kleinere sproeier erin gedaan. zit nu 80 in inplaats van 96 maar nu rij ik dus met choke open alleen dan start die in 1x en als ik sproeiertje 84 erin doet dan gaat die ook alleen maar aan met choke open. ik heb er best lang aan gekloot en nu rijd die wel... redelijk maar nu valt die gewoon standaard uit als ik geen gas geef maak niet uit wat ik met de stationair schroef doet.. en ja soms blijft die wel is in gas hangen of als ik in ze 1 gas geef dat je dan het geluid hoort alsof je met het gas aan het spelen bent terwijl dat niet zo is.. maar een vaag probleem :?:
Afbeelding
jarnie
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi senda extreme

Re: afstellen

Ongelezen bericht door jarnie »

Ik heb precies het zelfde gehad... Heb ook nieuwe zuiger pakkingen enzo vervangen. Maar wat was jou oorzaak van de warmloper?
Verkeerde smering? Ik denk dus dat me oliepomp teweinig smeert. Maar weet dus niet hoe ik dat kan controleren?
S
Joenne88
Pro tuner
Vervoersmiddel: Yamaha FZX 750, Peugeot 106

Ongelezen bericht door Joenne88 »

van 96 naar 80 is wel een flinke stap. 84 loopt al beter, maar niet optimaal en 96 loopt kut.
dus 84 is denk ik nog wat te klein en 96 gewoon te groot. 88 eens proberen een optie ?
Roses are red, Violets are blue, and i blew my load all over You
RaliasR
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda Monster Energy uitvoering

Ongelezen bericht door RaliasR »

Waarom ben je eigenlijk van sproeier 96 teruggegaan naar 80 ?
Als je uitsluitend een warmloper hebt gehad door een rotte zuiger dan zou ik de sproeier zomaar niet verkleinen.

warmloper duidt eerder op te weinig koeling door bv te weinig benzine
Stationairschroef eerst maar vanaf blijven.
Eerst de juiste hoofdsproeier bepalen en daarna fijn afstellen met luchtschroef en gasnaald
Wat wij weten is een druppel, wat wij niet weten een oceaan
jayz
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: derbi senda x-race sm 2008 Monster Energy

Ongelezen bericht door jayz »

nou nadat ik de zuiger had vervangen reed ik nog met 96 en toen stotterde die als een idioot in elke versnelling en toen werd me verteld dat je sproeier kleiner moet als je nieuwe zuiger erin doet. dus ik sproeier 80 84 gekocht... want 86 en 85 hadden ze niet.
nou eerst 80 geprobeerd die liep al beter als 96 maar alleen met choke en bleef uitvallen nu heb ik 84 erin loopt die ook wel goed alleen rij ik nog met choke open want als ik hem dicht doe krijg ik hem niet gestart... ik zal nog wel een maatje hoger gaan proberen
Afbeelding
RaliasR
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda Monster Energy uitvoering

Ongelezen bericht door RaliasR »

Gewoon de hele ontbrekende serie kopen of lenen en eens fatsoenlijk afstellen.
Stage 6 setje van 10 kost Eur 15 bij Jos Dijkman. En als je dat nu snel doet dan scheelt
dat weer een warmloper.
Wat wij weten is een druppel, wat wij niet weten een oceaan
Plaats reactie