Pagina 1 van 1
start problemen
Geplaatst: zo 16 okt 2011, 18:55
door Daan22
Ik zit met het probleem dat als het zeer koud is mijn brom niet wil starten met de kickstarter zelfs niet met de choke.
En als ik hem in gang wil lopen moet ik het ook 3 a 4 keer doen eerdat hij draait.
als ik hem in gang loop wilt hij een klein beetje in gang schieten maar als ik gas geef valt hij weer weg met een "bleuuuuuuuu" geluid. eens dat hij in gang is gelopen komt er zeer veel rook uit de eerste paar seconden.
Weet er iemand wat dit probleem kan zijn?
Re: start problemen
Geplaatst: zo 16 okt 2011, 18:57
door chefje
Welk kleur heeft je bougie? Wat is je setup? Rookt de brommer wit of blauw?
Re: start problemen
Geplaatst: zo 16 okt 2011, 19:00
door Daan22
chefje schreef:Welk kleur heeft je bougie? Wat is je setup? Rookt de brommer wit of blauw?
kleur bougie is kofiebruin dus mengeling is naart schijnt ok, setup is gianelli conti op ontgrensde carb en luchtfilter, kleur rook weet ik niet met zekerheid ik denk dat het wit is, hij ruikt wel raar de eerste seconden als ie draait
Re: start problemen
Geplaatst: zo 16 okt 2011, 19:07
door chefje
Hoe zit het met de kvs niveau. En stottert je brommer tijdens het rijden?
Re: start problemen
Geplaatst: zo 16 okt 2011, 19:13
door Daan22
chefje schreef:Hoe zit het met de kvs niveau. En stottert je brommer tijdens het rijden?
wat is kvs niveau? ja hij stottert, heel erg onder de powerband en soms op zen top een heel klein beetje
Re: start problemen
Geplaatst: zo 16 okt 2011, 19:16
door chefje
racingfreak schreef:chefje schreef:Hoe zit het met de kvs niveau. En stottert je brommer tijdens het rijden?
wat is kvs niveau? ja hij stottert, heel erg onder de powerband en soms op zen top een heel klein beetje
Blijft jouw Senda roken bij warme blok? kvs= koelvloeistof.
Check je brommer op valse lucht. Anders moet je de luchschroef en gasnaald afstellen.
Re: start problemen
Geplaatst: zo 16 okt 2011, 19:18
door Daan22
chefje schreef:racingfreak schreef:chefje schreef:Hoe zit het met de kvs niveau. En stottert je brommer tijdens het rijden?
wat is kvs niveau? ja hij stottert, heel erg onder de powerband en soms op zen top een heel klein beetje
Koelvloeistof niveau?
Check je brommer op valse lucht. Anders moet je de luchschroef en gasnaald afstellen.
wat is btw jouw setup?
mijn koelvloeistof niveau is boordevol
setup: origineel nieuw type blok met gianelli conti met carbon demper
Re: start problemen
Geplaatst: zo 16 okt 2011, 19:19
door Daan22
nee als hij warm is blijft hij mooi draaien en rookt niet meer
Re: start problemen
Geplaatst: zo 16 okt 2011, 19:24
door chefje
Oke. gasnaald en luchtschroef afstellen. Luchtschroef dicht draaien en vervolgens 1,5 slag open.
+
Controleren op valse lucht (luchtfilter, spruitstuk, voetpakking controleren op lekkages, vacuum slang, benzine slang goed vastzetten met tyraps )
Re: start problemen
Geplaatst: zo 16 okt 2011, 19:29
door Daan22
chefje schreef:Oke. gasnaald en luchtschroef afstellen. Luchtschroef dicht draaien en vervolgens 1,5 slag open.
+
Controleren op valse lucht (luchtfilter, spruitstuk, voetpakking controleren op lekkages, vacuum slang, benzine slang goed vastzetten met tyraps )
maar als ik men luchtschroef dicht draai valt hij uit, dat is tog dat ene vijsje op je carb (niet die met die veer rond)
Re: start problemen
Geplaatst: zo 16 okt 2011, 19:31
door chefje
racingfreak schreef:chefje schreef:Oke. gasnaald en luchtschroef afstellen. Luchtschroef dicht draaien en vervolgens 1,5 slag open.
+
Controleren op valse lucht (luchtfilter, spruitstuk, voetpakking controleren op lekkages, vacuum slang, benzine slang goed vastzetten met tyraps )
maar als ik men luchtschroef dicht draai valt hij uit, dat is tog dat ene vijsje op je carb (niet die met die veer rond)
Klopt. Maar die moet je vervolgens wel 1,5 slag open draaienn
Re: start problemen
Geplaatst: zo 16 okt 2011, 19:32
door Daan22
chefje schreef:racingfreak schreef:chefje schreef:Oke. gasnaald en luchtschroef afstellen. Luchtschroef dicht draaien en vervolgens 1,5 slag open.
+
Controleren op valse lucht (luchtfilter, spruitstuk, voetpakking controleren op lekkages, vacuum slang, benzine slang goed vastzetten met tyraps )
maar als ik men luchtschroef dicht draai valt hij uit, dat is tog dat ene vijsje op je carb (niet die met die veer rond)
Klopt. Maar die moet je vervolgens wel 1,5 slag open draaienn
maar dan valt ie tog gwn uit en je brommer afstellen doe je tog als ie draait? ben nog niet helemaal mee, sorry
alvast bedankt voor de snelle reacties

Re: start problemen
Geplaatst: zo 16 okt 2011, 19:34
door Daan22
chefje schreef:racingfreak schreef:chefje schreef:Oke. gasnaald en luchtschroef afstellen. Luchtschroef dicht draaien en vervolgens 1,5 slag open.
+
Controleren op valse lucht (luchtfilter, spruitstuk, voetpakking controleren op lekkages, vacuum slang, benzine slang goed vastzetten met tyraps )
maar als ik men luchtschroef dicht draai valt hij uit, dat is tog dat ene vijsje op je carb (niet die met die veer rond)
Klopt. Maar die moet je vervolgens wel 1,5 slag open draaienn
ik dacht eerst dat die schroef je hoeveelheid benzine was die je regelde

Re: start problemen
Geplaatst: zo 16 okt 2011, 19:53
door chefje
Waarschijnlijk is dat de reden wrm jouw brommer moeilijk start!!!!! Als je van het stotteren af wilt, moet je de gasnaaldclip een stand lager zetten.
Re: start problemen
Geplaatst: zo 16 okt 2011, 19:56
door Daan22
chefje schreef:Waarschijnlijk is dat de reden wrm jouw brommer moeilijk start!!!!! Als je van het stotteren af wilt, moet je de gasnaaldclip een stand lager zetten.
bedankt! ga het even samen doen met de plaatselijke bromboer, ken die goed dus die zal mij wel even begeleiden
