Ik heb een derbi sm extreme ( oud type blok )
Rijd verderest goed, alleen als ik vol gas heb en dan laat terugzakken in toeren valt hij uit, dus moet ik altijd een beetje gas blijven geven.
Ook als hij in ze 4 ( en 5 en 6 zelfde ) net op volle toeren wil komen houd hij een beetje in.
En soms stottert hij als ik op wil trekken, net of hij uitvalt en als ik dan met het gas speel doet hij het weer gewoon.
Setup:
Polini evo 50
Yasuni cross
dellórto 21mm
sproeier 100
Kan iemand mij hiermee helpen?
derbi afstellen
- JeroenR
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: Derbi sm extreme
Suzuki rmz 250 - Locatie: N-B
derbi afstellen
messin schreef:kheb allezins een nodig die goe moet pere![]()
-
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi Senda *Project*
Derbi Senda DRD Black Edition
Re: derbi afstellen
denk dat het licht aan die 21 mm carb heb het zelf op dit moment ook rij nu weer standaard 50 cc
met 21 mm omdat me 17.5 verrot is gegaan en ik kan ook niet vol gas geven want dan valt hij uit en heb ook dat stotteren aan het begin waar het aan licht is je schuifvlak waar je gasnaald en je gaskabel aan vast zit als je die vergelijkt met een 17.5 is heel stuk kleiner dus de opening bij volgas wordt dan te groot waardoor hij terug valt probeer anders even een 17.5mm carb en kijk dan of het opgelost is

met 21 mm omdat me 17.5 verrot is gegaan en ik kan ook niet vol gas geven want dan valt hij uit en heb ook dat stotteren aan het begin waar het aan licht is je schuifvlak waar je gasnaald en je gaskabel aan vast zit als je die vergelijkt met een 17.5 is heel stuk kleiner dus de opening bij volgas wordt dan te groot waardoor hij terug valt probeer anders even een 17.5mm carb en kijk dan of het opgelost is

Afstellen kunnen we je slechts een indicatie bij geven, omdat het groten deels op gevoel en geluid gaat.
Zo te lezen zit je op de goede weg.
Probeer wat te spelen met je luchtschroef en gasnaald stand.
Zo te lezen zit je op de goede weg.
Probeer wat te spelen met je luchtschroef en gasnaald stand.

- JeroenR
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: Derbi sm extreme
Suzuki rmz 250 - Locatie: N-B
oke bedankt!!
aan me carb licht het niet want hiervoor ( voordat ik hem dus tot het laatste schroefje uitelkaar heb gehad deed hij het perfect )
Maar ik zal proberen wat n00n zei
aan me carb licht het niet want hiervoor ( voordat ik hem dus tot het laatste schroefje uitelkaar heb gehad deed hij het perfect )
Maar ik zal proberen wat n00n zei

messin schreef:kheb allezins een nodig die goe moet pere![]()