powerband vervroegen.
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: derbi senda R
Derbi gpr.
powerband vervroegen.
hallo,
ik heb een derbi senda R, met een metrakit thower uitlaat, en verder standaard, nou stoor ik me behoorlijk aan hoe hij optrekt.
voor de powerband gaat het erg langzaam, maar als ik eenmaal in de powerband zit, trekt ie geweldig. nu zou ik willen weten, hoe ik powerband kan vervroegen. of er voor kan zorgen dat de brommer sneller optrekt. heb niet veel geld, dus jammer genoeg wordt het geen andere uitlaat.
Gr Marvin
ik heb een derbi senda R, met een metrakit thower uitlaat, en verder standaard, nou stoor ik me behoorlijk aan hoe hij optrekt.
voor de powerband gaat het erg langzaam, maar als ik eenmaal in de powerband zit, trekt ie geweldig. nu zou ik willen weten, hoe ik powerband kan vervroegen. of er voor kan zorgen dat de brommer sneller optrekt. heb niet veel geld, dus jammer genoeg wordt het geen andere uitlaat.
Gr Marvin
-
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: derbi senda sm extreme -07, Tomos Snor , Honda Mtx 125cc
Re: powerband vervroegen.
zowiezo blijf je wel een beetje houden dat het even duurt voordat je in de powerband zit, maar probeer anders ff kleiner tandwheeltje voor, dn trek je igg iets harder!
-
- Schakelrijder
Derbi gpr.
idd tandwielen verhouding dacht ik ook al aan, is ook nog wel betaalbaar, wat zou de beste verhouding zijn tussen voor en achter? bedankt voor de tip;)johan24 schreef:zowiezo blijf je wel een beetje houden dat het even duurt voordat je in de powerband zit, maar probeer anders ff kleiner tandwheeltje voor, dn trek je igg iets harder!
heeft iemand nog andere ideeën ?:)
- Supermoto Rider #84
- Tuner
- Vervoersmiddel: Seat Ibiza - Yamaha wr 426f Supermoto
wat is je verhouding nu,
de ideale verhouding is 14 - 53 hier werden ze met het oude model blok ook standaard mee geleverd.
de ideale verhouding is 14 - 53 hier werden ze met het oude model blok ook standaard mee geleverd.
-- Ex Supermoto Rider # 84 --
-- Yamaha wr 426f Supermoto --
-- Yamaha wr 426f Supermoto --
- royvi
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D
- Gallery: HM
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2047
CR
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=6060
Ik weet niet hoe een thrower rijdt, maar misschien koppeling even meepakken?
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Schakelrijder
Derbi gpr.
dacht dat ik 13-53 heb, maar zal van het weekend ff kijkenSupermoto Rider #84 schreef:wat is je verhouding nu,
royvi schreef:Ik weet niet hoe een thrower rijdt, maar misschien koppeling even meepakken?
thower rijdt opzich wel fijn, alleen in lage toeren trekt ie voor geen meter, eenmaal in de powerband trekt ie goed, maar het het duurt heel lang voor die in de powerband komt, bij 7000 toeren begint ie pas.
dacht dat die er al opzit, weet niet zeker. kijk in het weekend.J03P schreef:Doe maar 13-53
-
- Schakelrijder
Derbi gpr.
zou snelgas een optie kunnen zijn? iemand bekent daarmee?
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: derbi senda DRD racing sm 2009
Snelgas zorgt er voor dat je bij een veel kleinere beweging van je hand er meer gas geven word.
Dus je zal er niet sneller van optrekken maar het rijd gewoon veel lekkerder omdat je je hand niet heel de tijd zo ver naar beneden moet duwen om vol gas te gaan rijden.
Ik zou gewoon even een kleiner tandwiel van voor er op doen. Ik zou ook maar 1 tandje kleiner gaan dan draait hij wel wat meer toeren maar ik denk dat hij dat wel aan kan en je trekt flink wat sneller op. Maar je rijd iets van 5 km/h langzamer.
succes
Dus je zal er niet sneller van optrekken maar het rijd gewoon veel lekkerder omdat je je hand niet heel de tijd zo ver naar beneden moet duwen om vol gas te gaan rijden.
Ik zou gewoon even een kleiner tandwiel van voor er op doen. Ik zou ook maar 1 tandje kleiner gaan dan draait hij wel wat meer toeren maar ik denk dat hij dat wel aan kan en je trekt flink wat sneller op. Maar je rijd iets van 5 km/h langzamer.
succes
-
- Schakelrijder
Derbi gpr.
bedankt voor je reactie, dan is dat snelgas idd wel handig.Adriaan schreef:Snelgas zorgt er voor dat je bij een veel kleinere beweging van je hand er meer gas geven word.
succes
als ik nu bijv. 13 heb, en ik ga over naar 12, hoe zit dat dan met overtoeren. ben zelf eigenlijk bang dat ie teveel overtoeren gaat maken. maar kan ik ook mis hebben

-
- Tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Xtreme 05
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=6069
Mijn derbi had ook een thrower maar de powerband begon bij 4/5000 toeren dus denk dat je hem iets beter moet afstellen..
en ik had 13/53 en hij liep er altijd goeie 85/90 mee en trok wel lekker op ( kon wheelie zonder koppeling)~
ik had sproeier 96 en gasnaald op 2e stand
Succes!
en ik had 13/53 en hij liep er altijd goeie 85/90 mee en trok wel lekker op ( kon wheelie zonder koppeling)~
ik had sproeier 96 en gasnaald op 2e stand

Succes!
Derbi Xtreme 05 & Honda Cr 125 04 (Verkocht! http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=1187" onclick="window.open(this.href);return false;)
-
- Schakelrijder
Derbi gpr.
bedankt, zal eens kijken. mijne loopt ook rond de 85,jurjen27 schreef:Mijn derbi had ook een thrower maar de powerband begon bij 4/5000 toeren dus denk dat je hem iets beter moet afstellen..
ik had sproeier 96 en gasnaald op 2e stand![]()
Succes!
bedankt voor de reacties allemaal, als iemand nog een tip heeft. zijn ze welkom