Boetes

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
shotokan
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi SM 2008

Boetes

Ongelezen bericht door shotokan »

Beste mensen,

Heeft iemand enig idee hoeveel geld je kwijt bent als je zonder rijbewijs rijdt op een Derbi ? Heeft het verder gevolgen zoals het niet mogen behalen van je brommercertificaat binnen een X jaar ?

Wat ik op de website van het OM heb kunnen vinden is dat je 130 euro kwijt bent maar verder staan er geen gevolgen opgesomt.

Iemand ervaring ?

Alvast bedankt !
Boeki
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007

Re: Boetes

Ongelezen bericht door Boeki »

Je kunt iig beter zeggen dat je hem thuis hebt laten liggen, dan ben je goedkoper uit. Als je brommer ook nog eens niet verzekerd is ben je verder van huis.

Een vriend van me was gaan rijden terwijl die z'n rijbewijs al gehaald had, alleen hij moest hem nog ophalen bij het gemeetehuis. Toen is hij dus gepakt en is zijn gloednieuwe rijbewijs meteen omgeldig verklaard, dat wil je echt niet...
Open the Throttle and Smile
Wovter
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Senda DRD Evo limited '10

Ongelezen bericht door Wovter »

ook nuttig om te weten :

als de brommer niet op jou naam staat, en hij wordt in beslag genomen, kan de echte eigenaar(je broer o.i.d.) hem terugeisen, moet hij gewoon zeggen dat hij je geen toestemming had gegeven om er op te rijden, moet je natuurlijk wel zeggen dat je hem stiekem uit de schuur hebt gevat, en dan MOETEN ze hem teruggeven. krijg je natuurlijk wel een boete, maar ben je je derbi niet kwijt.

en als je zegt dat je je rbw wel hebt, maar thuis hebt laten liggen, kunnen ze zo checken of je dat hebt, dus is ook niet zo slim.
Hannes schreef:Ga nou es eerst de feiten opzoeken voordat ik de hele avond loop te facepalmen om hoe achterlijk je bent.
Reinder
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi Xrace

Ongelezen bericht door Reinder »

Er staat inderdaad in zo'n systeem of je je rijbewijs wel of niet hebt, maar in het geval van Boeki's vriend (rijbewijs wel gehaald, maar nog niet opgehaald) zal dit denk ik wel werken. Je staat al in het systeem (als de examinator een beetje opschoot). Of zit ik nu fout?
Boeki schreef:Reinder heeft gesproken..
J03P schreef: dus zo blijkt maar weer, schakelen is voor de elite. Daar kan je dus trots op zijn.
Wovter
Beginnende tuner

volgens mij sta je dan idd al in het systeem, alleen je moet op ieder moment een geldig RBW kunnen aantonen ( of heb ik dat nu weer fout? ) en als je dat niet kan, tjsa, krijg je 'n boete.
Hannes schreef:Ga nou es eerst de feiten opzoeken voordat ik de hele avond loop te facepalmen om hoe achterlijk je bent.
DRD 85 J-Man
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD SM #85 2011 rood
Contacteer:

Ongelezen bericht door DRD 85 J-Man »

handig om te weten voor mij, ben nog maar 15 en ga mijn rijbewijs wel halen maar ik rij nu zonder kleine stukjes op een industrie terrein wat deels ook openbare weg is.
heb geen rijbewijs en geen verzekering dus als ik aangehouden word heb ik zeker een groot probleem nietwaar?
Brommer staat nog op naam bij m'n vader
door Venlonaer » do 06 sep 2012, 20:06
de uitlaat vingeren, en dan kijken naar je vinger
Je bent mijn held Jelle

door -Tommy DRD'11- » wo 26 sep 2012, 21:28
Ik rijd als een volkomenen idioot die zoveel mogelijk kinderen probeert te scheppen.
Dylanjj
Pro tuner
Vervoersmiddel: DRD Evo Limited Edition VERKOCHT

Ongelezen bericht door Dylanjj »

Je hebt een probleem idd, maar iedereen heeft dit gedaan, soms positief , soms negatief. Maar als jij gewoon rustig aan doet en niet de aandacht trekt of wat dan ook houden ze je zowiezo niet aan. Op het industrieterrein zal je vast ook niet zoveel politie vinden.
Alvast Succes met je rijbewijs!
When I'm Passing You On My 'Derbi', You Look And Say, WOW!
Afbeelding
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=3476
Wovter
Beginnende tuner

kijk overigens wel uit bij grensovergangen, daar durven blauwpetten ook heel vaak te gaan staan om te controleren.
shotokan
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi SM 2008

Ongelezen bericht door shotokan »

Bedankt voor de info
offroad
Pro tuner
Vervoersmiddel: aixam 500.4 fantic cabbelero tpr 86

Ongelezen bericht door offroad »

ik heb 7 jaar zonder verzekeringen rbw gereden en altijd goed gegaan :thumbup:
natuurlijk wel beetje achteraf enz
maar nu gister mijn rbw opgehaald :woot:
maarje hebt het voordeel dat als je nog geen 16 bent de boetes gehalveerd worden
en ik dacht dat je je rbw binnen 24 uur moet kunnen laten zien op het jutten hokje :think:
Afbeelding
binnendoor is nooit om
Casper
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: 1967 Ford Mustang Shelby gt500 Cali plate

Ongelezen bericht door Casper »

Ten eerste raad ik af om zonder rijbewijs een voertuig te besturen.

Niet dat ik het zelf niet gedaan heb, maar om het feit dat als je schade maakt en je bijvoorbeeld geopereerd moet worden of je rijd iemand dood, dat je een groot deel van je leven in de schulden zit! Je bent dus niet verzekerd.

Maar nu ontopic: de boete die op de site van het OM staan zal in dit geval ook gelden!

Groetjes!

Casper
Gij zult niet stelen. De overheid duldt geen concurrentie...
basDRD
Tuner

Ongelezen bericht door basDRD »

Super dom inderdaad..

rijd maar is iemand anders in een rolstoel kan je heel je leven lang voor hem gaan betalen, en dat wil je wss niet?^^
Boeki
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007

Ongelezen bericht door Boeki »

Tja, officieel ben je met een opgevoerde brommer ook niet verzekerd. :P
Open the Throttle and Smile
Bart
Pro tuner
Vervoersmiddel: LTD 08 + vievacitie

Ongelezen bericht door Bart »

en eigenlijk is dat dom, want je brommer blijft 49,9cc. Je benut enkel alle cc's als je 'm opvoerd...
chrizztian93 schreef:Je kan ook je originele sproeier zelf opboren of laten tunen.
hugoovergaag123
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Derbi Drd Racing

Ongelezen bericht door hugoovergaag123 »

mensen ga niet praten als je het zelf niet hebt meegemaakt..

ik ben op mijn 15e aangehouden op mijn derbi drd racing die toen de tijd nog 60 liep.. ik werd aangehouden door 2 agenten die mij voor de routine controleerde :thumbdown: ze vroegen mijn rijbewijs en ik zei dat ik ff niet bij me had( had verder ook geen portomonee met ID kaart erin enzo bij me)... toen vroegen ze het op aan de meldkamer ofzo of ik daadwerkelijk een rijbewijs had. waarnaar ze hoorde dat ik er geen had.. brommer was verzekerd alleen dan op naam van me pa dus daar werd niets van gezegd en verder kreeg ik een prent van 160 euro die door de helft ging omdat ik 15 was.. kortom 80 euro bekeuring dus dat valt vind ik erg mee!

verder voor de 2e keer aangehouden op me 16e maar ook nogmaals zonder rijbewijs dit was dus wel 160 euro elke keer dat ik erna weer zonder rijbewijs zou worden aangehouden zou me meer geld gaan kosten. + dat ik er toen ook nog een bekeuring kreeg omdat ik 90 reed :( dit is onderhand bijna een jaar geleden en heb boete van snelheid nog steeds niet:p
grtz
jimbuter
Schakelrijder
Vervoersmiddel: derbi senda DRD black edition R.I.P

derbi senda DRD limited 2007 (L)

Ongelezen bericht door jimbuter »

je moet gewoon niet gepakt woorden ?
door Royal Club » vr 10 jun 2011, 23:43

trek je niks aan van ruben, die praat maar wat.
Rikkert
Pro tuner
Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia

Ongelezen bericht door Rikkert »

jimbuter schreef:je moet gewoon niet gepakt woorden ?
Puh.. elke/brommer scooter die ze tegenwoordig tegenkomen moet de rollerbank op. Dus ik weet zeker dat ik mijn eerste testritje door de straat zonder rijbewijs wel kan vergeten. Maarja, ik kan me opa lief aankijken of bij hem achter zijn kast ven een huis eventjes mag rijden :p
Afbeelding
royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
Plaats reactie