Aanschaf (Derbi)Schakelbrommer

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
JSub
Banden plakker

Aanschaf (Derbi)Schakelbrommer

Ongelezen bericht door JSub »

Hey allemaal,

Graag jullie hulp bij het volgende. Ik heb al enige tijd mn autorijbewijs, nooit brommer gereden, maar het lijkt me eigenlijk best leuk. Nu de zomer er aankomt dacht ik, het moet er maar is van komen ik ga een schakelbrommer kopen! Zoals ik al zei heb ik echt nog nooit op zo'n ding gezeten, dus ik zou niet eens weten of ik het wel leuk vind... ik wil dus niet meteen een nieuwe Derbi kopen voor 3000e. Liever een wat ouder ding voor 450-750e en dan over een jaartje een motor kopen.

Ik heb al veel op alle forums gelezen en op marktplaats gekeken, maar ik merk dat ik er prijs/kwaliteit gewoon niet uit kom. Ik heb wel het een en ander meegekregen over 4takt/2takt, begrenzen/opvoeren, revisie, banden, de verschillende merken, enz. Zo kwam ik er ook achter dat de GIlera Zulu een derbi blok heeft (of AM6??).

Wat ik verder specifiek heb gevonden:

Gilera Zulu AM6 blok, kapotte KMteller >22000km (niet gereviseerd afaik) 500,- :
http://fietsen-brommers.marktplaats.nl/ ... -blok.html

Derbi Senda 2005, 9000km, zal wel buiten mijn budget vallen ben ik bang?:
http://fietsen-brommers.marktplaats.nl/ ... ommer.html

Derbi Senda 2005, 14000km:
http://fietsen-brommers.marktplaats.nl/ ... motard.htm

Lang verhaal kort: Ik weet inmiddels een stuk meer van schakelbrommers, maar ik kom er niet uit met de hoeveelheid brommers die ik dagelijks zie staan op marktplaats. Misschien dat jullie me een beetje (in de goede richting) kunnen helpen. Alvast bedankt!

(Als dr iemand in de omgeving Utrecht mij een keertje een rondje wil laten rijden, graag!)
jens extreme sm
Pro tuner
Vervoersmiddel: Yamaha wr450f sm

Re: Aanschaf (Derbi)Schakelbrommer

Ongelezen bericht door jens extreme sm »

voor 750 euro moet je geluk hebben wil je een goeie kopen.

tegen de 1000 aan komen er wel mooie langs. nieuw hoeft echt niet.

ik woon wel in utrecht maar ik laat niet jan en alleman op mn derbi rijde:P

mvgh=
"Where willingness is great, difficulties cannot be great."
JSub
Banden plakker

Zoals ik al zei denk ik dat ik er een jaartje (hooguit) op zal rijden. Wat ik dus het liefste wil is dat de waarde niet al te veel daalt, dus als die van 1000,- prijs/kwaliteit verhouding beter is dan wil ik best wat meer uitgeven. Het lastige is gewoon dat op marktplaats er vaak geen vraagprijs bij staat, maar dat er geboden wordt op de brommers...

Utreg! Snap trouwens dat je er niet iedereen op laat rijden ;-)... maarja, moest het toch vragen, you never know.
Supermoto Rider #84
Tuner
Vervoersmiddel: Seat Ibiza - Yamaha wr 426f Supermoto

Ongelezen bericht door Supermoto Rider #84 »

http://link.marktplaats.nl/451833261" onclick="window.open(this.href);return false;

is dit wat voor je, ik weet dat het niet in de buurt is maar ik kan je wel vertellen dat t een goed brommertje is.

heb deze zelf 3 jaar gehad en nooit mee stil gestaan, weet niet wat er aan mankeert omdat er wat dingen aan moeten gebeuren.

rond de 1000 tot 1200 meer is tie niet waard, is trouwens bouwjaar 2001 :mrgreen:
-- Ex Supermoto Rider # 84 --
-- Yamaha wr 426f Supermoto --
JSub
Banden plakker

Wie weet :P, momenteel zit ik te kijken naar die Gilera Zulu. Volgens de beschrijving in de advertentie zit er een AM6 blok in, maar zoals ik op een ander forum al hoorde kan dat niet en zit er in een Gilera Zulu gewoon een derbi blok.

Nu zit ik te kijken op easyparts.nl en het valt me op dat het blok van deze Gilera Zulu hetzelfde is als die van een senda xtreme... het bizarre vind ik alleen dat de onderdelen goedkoper zijn voor de Zulu, terwijl het precies dezelfde onderdelen zouden moeten zijn. Of ben ik gek?

Zulu: http://www.easyparts.nl/showdrawing/360 ... ielen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Senda: http://www.easyparts.nl/showdrawing/106 ... Shaft.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Tot slot, die Gilera Zulu (2005) met 22k op de (kapotte) teller (zal dus wel ruim meer zijn) moet ongeveer 450 kosten. Zoals ik al zei moet de kmtellerkabel vervangen worden, de demper (lekt) en de oliepomp is niet aangesloten dus daar moet nog een kabelsetje voor komen.

Is het het geld waard? en wat voor problemen zou ik na aankoop nog kunnen verwachten?
offroad
Pro tuner
Vervoersmiddel: aixam 500.4 fantic cabbelero tpr 86

Ongelezen bericht door offroad »

ik heb een gilera gsm gehad bijna de zelfde alleen dan de sm editie en daar zit een am5 blok onder
maar het kan zijn dat er een am6 blok of een derbi blok onder licht dat hebben ze zo'n beetje allemaal
tis niet veel maar weet je wat dat spul allemaal kost enzo dat kun je de totaal kosten zo uitrekenen
Afbeelding
binnendoor is nooit om
jens extreme sm
Pro tuner

nou vrij veel denk ik, niet gereviseerd, met veel geluk haalt een derbi 50000 kilometer. opgevoerd zoiezo al minder ligt ook erg aan je rijstijl. ik zou iets meer geld investeren en een iets betere kopen. hier op t derbi forum staat een drd limited van 2003 met 19000 km, wel gereviseerd, alleen kilometer aandrijver kapot. als ik nu zou moeten kiezen zou ik die gelijk kopen.
Freek
Tuner
Vervoersmiddel: Drd Evo LTD en een Aprila SX 50

Ongelezen bericht door Freek »

Supermoto Rider #84 schreef:http://link.marktplaats.nl/451833261

is dit wat voor je, ik weet dat het niet in de buurt is maar ik kan je wel vertellen dat t een goed brommertje is.

heb deze zelf 3 jaar gehad en nooit mee stil gestaan, weet niet wat er aan mankeert omdat er wat dingen aan moeten gebeuren.

rond de 1000 tot 1200 meer is tie niet waard, is trouwens bouwjaar 2001 :mrgreen:
Die raad ik af :mrgreen: De huidige eigenaar rijd een beetje slecht om het zo maar te zeggen.
Supermoto Rider #84
Tuner
Vervoersmiddel: Seat Ibiza - Yamaha wr 426f Supermoto

Ongelezen bericht door Supermoto Rider #84 »

Freek schreef:
Supermoto Rider #84 schreef:http://link.marktplaats.nl/451833261

Die raad ik af :mrgreen: De huidige eigenaar rijd een beetje slecht om het zo maar te zeggen.

haha, zoiets had ik eigelijk al verwacht.

jammer dat tie hem zo afgetrapt heeft dan...
-- Ex Supermoto Rider # 84 --
-- Yamaha wr 426f Supermoto --
JSub
Banden plakker

jens extreme sm schreef:nou vrij veel denk ik, niet gereviseerd, met veel geluk haalt een derbi 50000 kilometer. opgevoerd zoiezo al minder ligt ook erg aan je rijstijl. ik zou iets meer geld investeren en een iets betere kopen. hier op t derbi forum staat een drd limited van 2003 met 19000 km, wel gereviseerd, alleen kilometer aandrijver kapot. als ik nu zou moeten kiezen zou ik die gelijk kopen.
Deze bedoel je? http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=1 ... mited+2003" onclick="window.open(this.href);return false;

Lijkt er wel op dat de bandjes vervangen moeten worden als ik de foto zo zie... Bedankt voor alle posts iig, ik blijf het lastig vinden. Ben nog wat aan het speuren op marktplaats, kijk nu rond de 650-750.... dus 1100 + nieuwe banden....
jens extreme sm
Pro tuner

denk niet dat de banden de grootste haast heeft. je hebt toch het verschil 650 is meestal een beetje beun en boven de 1000 word beter. (vaak niet altijd)
JSub
Banden plakker

Ja, dat merk ik ook. Ik ben nu toch weer wat hoger gaan zitten, net boven de 1000e. Ik heb contact gezocht met twee eigenaren van een DRD racing en een eigenaresse van een x-race. Alle drie uit 2009 met ongeveer 10k op de teller. Ze vragen allemaal ongeveer 1100-1350 en zijn dealer onderhouden. Lijkt me best een goede prijs... ik denk dat ik hier binnenkort nog wel verschijn met vragen ;-).
Reinder
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi Xrace

Ongelezen bericht door Reinder »

Als je twijfelt tussen de DRD en de Xrace (en het budget laat het toe) zal ik sws voor de DRD gaan! DRD zijn specialere edities, verliezen minder snel de waarde en zijn luxer (betere vering, digitale teller). Ook zie je DRD niet zo heel erg vaak rijden (op die blauw witte editie na dan :P)
Boeki schreef:Reinder heeft gesproken..
J03P schreef: dus zo blijkt maar weer, schakelen is voor de elite. Daar kan je dus trots op zijn.
JSub
Banden plakker

Bedankt voor de tip! Wacht nu nog op reactie van de verkopers. De ene DRD heeft 20k op de teller de ander 10k, beide blauw wit uit 2009. Ik vraag me alleen af wanneer een blok nou aan revisie toe is, maar dat zal ook wel liggen aan de eigenaar en hoe hij met de brommer is omgegaan...
jens extreme sm
Pro tuner

de ene gaat 45dkm mee de ander 15, ligt er helemaal aan hoe je rijd en wat je ermee doet. die van mij gaat de 45 in ieder geval niet halen :P
maar bij de 20 moet je wel kijke beter dat die dan wel is gereviseerd
Wovter
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Senda DRD Evo limited '10

Ongelezen bericht door Wovter »

mijn 75 gilar ligt er al ruim 30.000 km onder, als je het goed behaldelt gaat het gewoon goed mee :D
Hannes schreef:Ga nou es eerst de feiten opzoeken voordat ik de hele avond loop te facepalmen om hoe achterlijk je bent.
RipperZ
Banden plakker
Vervoersmiddel: Binnenkort Derbi Senda , Op dit moment Aprilia sr

Ongelezen bericht door RipperZ »

Ik wil een 2e hands Derbi Senda kopen ,
Wat is een te hoge kilometerstand voor een Derbi Senda ??
Reinder
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi Xrace

Ongelezen bericht door Reinder »

Hangt natuurlijk van de rijstyle en van het onderhoud af, het ene blokje gaat met goed onderhoud mee tot de 50k (50000), waarbij de andere door laksheid en gebrekkig onderhoud vastnaait bij de 15k. Voor een 2e hands brommer zal ik zo veel mogelijk tussen de 13-15k kijken (hoe minder is beter natuurlijk, mits goed onderhouden). Heb je een derbi op het oog met een hoge km stand, kan je natuurlijk altijd vragen of het blok laatst nog is gereviseerd (mits dit goed gedaan is kan het blok weer enkele duizend kilometers mee.)
Boeki schreef:Reinder heeft gesproken..
J03P schreef: dus zo blijkt maar weer, schakelen is voor de elite. Daar kan je dus trots op zijn.
RipperZ
Banden plakker
Vervoersmiddel: Binnenkort Derbi Senda , Op dit moment Aprilia sr

Ongelezen bericht door RipperZ »

Reinder schreef:Hangt natuurlijk van de rijstyle en van het onderhoud af, het ene blokje gaat met goed onderhoud mee tot de 50k (50000), waarbij de andere door laksheid en gebrekkig onderhoud vastnaait bij de 15k. Voor een 2e hands brommer zal ik zo veel mogelijk tussen de 13-15k kijken (hoe minder is beter natuurlijk, mits goed onderhouden). Heb je een derbi op het oog met een hoge km stand, kan je natuurlijk altijd vragen of het blok laatst nog is gereviseerd (mits dit goed gedaan is kan het blok weer enkele duizend kilometers mee.)
Oke , bedankt voor de goede uitleg.

Dus gewoon eentje zoeken die goed onderhouden is en niet al teveel km heeft gemaakt.
matthijs s
Banden plakker
Vervoersmiddel: gilera zulu

Ongelezen bericht door matthijs s »

gilera zulu heeft derbi blok dus derbi onderdelen passen ook op zulu.
Plaats reactie