Hoeveel voorontsteking

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
PhotexNL
Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi drd 03 R Limited

Hoeveel voorontsteking

Ongelezen bericht door PhotexNL »

Hey allemaal,

Ik heb nog een oude post lopen maar dacht stel deze specifieke vraag even appart ook.
Ik heb sinds een jaar een derbi senda drd die ik maar niet goed aan het lopen krijg. Ook na complete revisie en eigenlijk het vervangen van alle onderdelen wilde het niet. Hij bleef enorm stotteren laag in de toeren en kwam ook heel moeilijk op toeren. Ze traag dat autos gaan toeteren achter je. Welke sproeier, gasnaaldstand of carburateur ik ook pak het liep k*t. Bij 5000 rpm begint het stotteren erger te worden en ontstaat er bij de expansie van de uitlaat een hoop geknetter net alsof je bij de demper luisterd (uit de demper komt minder herrie) . Het is een nieuwe uitlaat en met de vorige uitlaat had ik precies hetzelfde.

Vandaag bedacht ik dat het haast klinkt of er brandstof nog in de uitlaat ontbrand, veel te late ontsteking?? De grondplaat stond netjes op het merkteken maar heb hem iets vroeger gezet (nog geen mm) en nu loopt hij een heeeeeel stuk beter. Dat is toch vreemd? Hij zou met orginele timing toch ook in ieder geval fatsoenlijk moeten lopen? En dan de vraag hoe ver kan je veilig gaan? Het is nog net niet perfect dus wil eigenlijk nog iets verder maar geen idee hoever je mag en heb niks om de timing te meten. Iemand een idee?
Plaats reactie