Voorste remklauw verkracht

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Acero
Banden plakker

Voorste remklauw verkracht

Ongelezen bericht door Acero »

Beste forumleden
Paar dagen geleden had ik het geweldig idee mijn voorvork te spuiten. Als complete beginner begon ik er vrij netjes aan, alles ging smooth tot ik mijn voorste rem induwde (toen ik mijn voorste remklauw weer monteerde) wat dus niet mag als je remschijf er niet tussenzit. Ben er ondertussen achtergekomen dat dit normaal geen probleem is maar ik dacht dat het probleem verder zat (omdat de remblokjes tegen elkaar zater gedrukt en ik geen idee had dat het om een hydraulische rem ging ipv zoals bij een fiets...) dus haalde ik heel de remklauw uiteen en duwde nog is op mijn voorste rem waardoor er olie uitspoot.

TL;DR Geremt zonder remschijf tussen remblokjes, uit elkaar gehaald, nog is geremd en olie eruit gespoten.

Mijn vraag is nu: moet ik mijn remolie vervangen/bijvullen en hoe? ik weet dat er een containertje aan het stuur zit maar dat mag blijkbaar niet open onder voorwaarden.
Bedankt!
.
pog
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Rieju MRX (2008), Aprilia sx 50 (2016), Piaggio Zip

Re: Voorste remklauw verkracht

Ongelezen bericht door pog »

https://derbi-forum.nl/viewtopic.php?t= ... etje%20zit.

Mocht deze post niet genoeg zijn staat heel YouTube er ook vol mee.

Het type remvloeistof staat op het kapje van het reservoir.
Erwin P
Pro tuner
Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS

Re: Voorste remklauw verkracht

Ongelezen bericht door Erwin P »

Inderdaad alles weer terug steken, remvloeistof bijvullen (met de olie die op het dekseltje staat) en dan ontluchten.

Ontluchten is wat geduld bij nodig.

Nu het toch open ligt kun je ook even kijken of de Oringen in de klauw en de remzuigers nog goed zijn. Als die al wat ouder en gaar zijn even mee vervangen.

Pas op, die vloeistof vreet verf van je kappen en velg. Direct wegvegen en schoonmaken.
Plaats reactie