Derbi senda start prima maar stottert

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
J hage
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi senda

Derbi senda start prima maar stottert

Ongelezen bericht door J hage »

Hallo allemaal
Ik ben nieuw hier en in het bezit van een derbi senda 2011 dus idd lekker rijden maar na twee dagen te hebben gereden ineens stottert hij heel erg kan nog maar 20 per uur dus terug naar huis en dacht carburateur vuil dus schoon maken zag er schoon uit sproeier 90 lucht sproeier 32 vlotter sloot goed af dacht gelijk nieuwe bougie.nog precies hetzelfde stottert als een gek dus cilinder er af 50cc uitlaat leovince v6 zuiger en cilinder prima staat nieuwe pakkingen erop en weer prima dus luchtfilter kijken niks aan te zien schuimrubber prima eerder zit en niks in de luchtfilter dus cdi / bobine na meten en bougie kap nameten was volgens mij goed nog steeds stottert hij maar nog weet ik het niet meer heb nu toch een nieuwe ontsteking en cdi/bobine besteld om het uit te sluiten dat alles goed is heeft iemand nog raad???
42
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CBR600 FS
Aprilia RS4 ( verkocht )

Re: Derbi senda start prima maar stottert

Ongelezen bericht door 42 »

Membraanplaatjes gecontroleerd ?
J hage
Banden plakker

Ja zeker sluiten goed tegen het licht gehouden moet goed zijn
J hage
Banden plakker

Gister even gekeken of de ontsteking op tijd stond hij stond iets van het streepje af toen gelijk gezet.starten wel maar liep minder goed dus heb ik hem daar tussen in gezet maar hij blijft stotteren dus geprobeerd dan toch de carburateur af te stellen hij loopt stationair maar hij blijft maar stotteren enige wat ik kan vinden is ik de groene draad van bobine is 700 ohm dat is volgens mij iets hoger dan zal moeten zijn geloof ik
42
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CBR600 FS
Aprilia RS4 ( verkocht )

Ongelezen bericht door 42 »

rond de 650 is normaal dus niet echt schokkend geloof ik als ie 700 is..maar ik weet weinig van elektra dus zeker ben ik niet

wat het verder nog kan zijn weet ik zo even niet, je hebt zelf al een hoop gecheckt, dat het tijdens het rijden opeens kwam zou duiden op iets wat opeens kapot is gegaan maar geen idee zo wat
zit die nieuwe cdi en alles er al op ?
J hage
Banden plakker

Ja alles erop ben toch ook de carburateur proberen af te stellen maar krijg hem maar niet goed blijft stotteren ik zou het echt niet meer weten
J hage
Banden plakker

Ik probeer het nog een keer of hier mensen zijn die mij kunnen helpen .ik heb een derbi senda 2011 50 cc start heel gemakkelijk maar stotteren blijft .wat is allemaal gedaan nieuwe bougie, ontsteking, bobine,cilinder prima staat zuiger prima bougie kleur koffie bruin, sproeier 92. Leovince v6,membraam sluit goed opend goed,
Het rare van alles is hij deed het perfect en in één keer stotteren en ik krijg dat niet meer weg ook niet na alles wat ik vernieuwd heb maar er reageert hier niemand! weten jullie het ook niet ?niemand een idee?!?!?
pog
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Rieju MRX (2008), Aprilia sx 50 (2016), Piaggio Zip

Ongelezen bericht door pog »

Rookt hij meer?

Is de grond van de bobine/cdi goed.

Valse lucht check gedaan?
J hage
Banden plakker

Zeker grondplaat van ontsteking staat op rijd en idd met deo valse lucht op te sporen hij loopt echt netjes stationair
J hage
Banden plakker

De grondplaat staat ongeveer 1.5 mm meer naar rechts van het wel bekende streepje
J hage
Banden plakker

Rookt wel al hij koud is maar als hij warm is rookt hij iets maar normaal in mijn ogen
Kata 2.0
Tuner
Vervoersmiddel: Brommer

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

Heb je waarschijnlijk al gedaan maar heb je gezien of de vlotter van de carburateur goed afsluit? Te laat/lekken is niet goed maar te vroeg ook niet.

En heb je een benzinekraantje dat onder vacuum (automatisch zogezegd ) werkt of 1tje dat je zelf open en weer dicht moet zetten?

Alle contacten/kabels zuiver?
J hage
Banden plakker

Vlotter sluit goed volgens mij .heb inderdaad zoon automatisch benzinekraan werkt ook goed volgens mijn .gister ben ik met sproeier bezig geweest afstellen zegaar van de carburateur 88.90.92 geprobeerd 90 beste maar is het nou zO gevoelig want bij alle drie stotteren bij 90 sproeier kreeg ik hem even redelijk maar nog lang niet goed ook met de gasnaald bezig geweest lastig vind ik het
J hage
Banden plakker

De vlotternaald kan ik niet verstellen zou dan toch goed moeten zijn hij sluit wel af bij bepaald niveau.wat ik raar vind normaal pak ik een hooftsproeier die redelijk rijd hij reed eerst met 90 het beste luchtschroef op 1.5 netjes stationair laten draaien en dan beetje met de luchtschroef pielen tot hij de hoogste toeren maak en hoppa dan misschien beetje bijstellen met sproeinaald
Kata 2.0
Tuner
Vervoersmiddel: Brommer

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

OK, ik gaf de opmerking maar omdat onze brommer ook niet altijd lekker liep en dat was beter na het uitkuisen van de toevoer want de vlotternaald sloot niet echt 100% goed af. Maar omdat erna af en toe nog wat problemen bleven opduiken besloten we de vacuumgestuurde benzinekraan te vervangen door een "gewone" benzinekraan. En dat was uiteindelijk de laatste zet om hem goed te krijgen.

Kon ook dat het beter zou zijn geworden als we de vacuumgestuurde benzinekraan hadden vervangen door een nieuwe van hetzelfde type. De vervanging door een "manuele" was mede ingegeven door het feit dat je daarmee als je in de gewone stand zonder brandstof valt je alsnog kan overschakelen naar de reserve stand. Is maar dat als je lagebrandstofniveau lampje niet meer (op tijd) aangaat en je valt zonder heb je geen reserve over metr zo'n vacuumgestuurd type.
Plaats reactie