Ik heb sinds kort een Rieju MRX (am6 blok).
Setup:
50cc airsal
Platek racing onderlangs
17.5 dellortho
Hij loopt netjes stationair en schakelt keurig,
Het 1e probleem is echter dat als ik hem in z'n 1 zet vanuit stationair hij afslaat, tenzij je een stap zet of tijdens het schakelen gas geeft zodat hij het extra zetje krijgt.
Het 2e probleem is dat op het moment dat ik wil stil staan in de (bvb 1e) versnelling de koppeling (terwijl de hevel volledig ingedrukt wordt) niet volledig 'loslaat' waardoor hij blijft rijden of als ik helemaal stilsta, afslaat.
Deze 2 problemen hebben ongetwijfeld met elkaar te maken (denk ik). Wie o wie heeft een idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Koppeling laat niet los AM6
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Rieju MRX 50
Re: Koppeling laat niet los AM6
Lijkt me op het eerste gevoel dat je het in de koppeling moet gaan zoeken. Kan je nergens proberen om te zien of je niet wat kan aandraaien aan de koppelingskabel zodat de koppeling nog wat extra 'ontkoppelt' bij indrukken van je koppelingshendel?
Eventueel ook eens kijken hoe je olie er uit ziet en of er wel genoeg in zit.
En anders wordt dat even de zijkant opengooien om te kijken of er wat mis is met de koppeling(platen).
Eventueel ook eens kijken hoe je olie er uit ziet en of er wel genoeg in zit.
En anders wordt dat even de zijkant opengooien om te kijken of er wat mis is met de koppeling(platen).
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Rieju MRX 50
Dankjewel voor de snelle reactie!
Ik heb vandaag en gisteren al gekeken naar de platen, die waren in orde, heb ook geprobeerd te spelen met de stelschroef op de drukplaat van de koppelingsplaten, maar dit loste het niet op (of mijn kennis over de schroef schiet tekort) heb je iets aan foto's?
Ik heb vandaag en gisteren al gekeken naar de platen, die waren in orde, heb ook geprobeerd te spelen met de stelschroef op de drukplaat van de koppelingsplaten, maar dit loste het niet op (of mijn kennis over de schroef schiet tekort) heb je iets aan foto's?
Foto's hebben we hier altijd wat aan. Dus als je eea kan fotograferen en uploaden -> graag.