Pagina 1 van 2
Cilinderkop lekt aan de buitenkant
Geplaatst: di 11 jun 2024, 18:10
door DerbiGprDemey
Hallo iedereen, na verschillende koppakkingen te proberen blijft mijn derbi maar lekken tussen de cilinder en de cilinderkop, ik weet niet al het ligt aan mijn koppakkingen maar na verschillende te proberen geen ander resultaat. iemand die mij kan helpen (euro 3)
Re: Cilinderkop lekt aan de buitenkant
Geplaatst: di 11 jun 2024, 18:12
door 42
Draai je de kop kruislings vast met een momentsleutel ?
Kan zijn dat je kop krom is, dat kun je checken door em op een glazen plaat te leggen.
Re: Cilinderkop lekt aan de buitenkant
Geplaatst: di 11 jun 2024, 22:08
door DerbiGprDemey
42 schreef: ↑di 11 jun 2024, 18:12
Draai je de kop kruislings vast met een momentsleutel ?
Kan zijn dat je kop krom is, dat kun je checken door em op een glazen plaat te leggen.
ja kruislings , ik zal morgen eens kijken als deze scheef is en op hoeveel nm zou het dan moeten, alvast bedankt
Re: Cilinderkop lekt aan de buitenkant
Geplaatst: di 11 jun 2024, 23:07
door 42
13-14
Re: Cilinderkop lekt aan de buitenkant
Geplaatst: wo 12 jun 2024, 14:53
door DerbiGprDemey
42 schreef: ↑di 11 jun 2024, 23:0713-14
ik ben aan het twijfelen, kan ik niet gewoon een nieuwe cilinder kopen met een ander systeem zoals de mvt iron max 50 cc. Heb je hier toevallig ervaring mee?
Re: Cilinderkop lekt aan de buitenkant
Geplaatst: wo 12 jun 2024, 14:53
door DerbiGprDemey
42 schreef: ↑di 11 jun 2024, 23:0713-14
ik ben aan het twijfelen, kan ik niet gewoon een nieuwe cilinder kopen met een ander systeem zoals de mvt iron max 50 of 75 cc. Heb je hier toevallig ervaring mee?
Re: Cilinderkop lekt aan de buitenkant
Geplaatst: wo 12 jun 2024, 17:54
door 42
Ja, met de mvt 75, heel lekker koppel cilindertje voor een redelijke prijs maar heb er nu 2 gehad en met allebei gezeik met lekkende koppakkingen, heb t nu dicht met vloeibare pakking maar dat zou niet moeten hoeven.
Ook is mvt belachelijk duur met nieuwe pakkingen, 25 euro voor een setje is idioot, zeker voor een cilinder met die prijs.
Best jammer anders was het zeker een aanrader, ding geeft een hoop koppel.
Maar je bent beter af met bijvoorbeeld een Airsal dan.
Re: Cilinderkop lekt aan de buitenkant
Geplaatst: wo 12 jun 2024, 18:40
door DerbiGprDemey
42 schreef: ↑wo 12 jun 2024, 17:54
Ja, met de mvt 75, heel lekker koppel cilindertje voor een redelijke prijs maar heb er nu 2 gehad en met allebei gezeik met lekkende koppakkingen, heb t nu dicht met vloeibare pakking maar dat zou niet moeten hoeven.
Ook is mvt belachelijk duur met nieuwe pakkingen, 25 euro voor een setje is idioot, zeker voor een cilinder met die prijs.
Best jammer anders was het zeker een aanrader, ding geeft een hoop koppel.
Maar je bent beter af met bijvoorbeeld een Airsal dan.
maar gaat deze wel lang mee met dat het maar 1 ring heeft en snelheid moet niet meer dan 60 70 het is gewoon koppel dat ik wil,
https://www.maxiscoot.com/en/product/cy ... type_id=16 of deze,
https://www.maxiscoot.com/en/product/cy ... type_id=16. kan dit zonder een nieuwe krukas?
Re: Cilinderkop lekt aan de buitenkant
Geplaatst: wo 12 jun 2024, 19:41
door 42
Airsal 70 cc is leuk qua koppel, die 50 cc's zijn voor iets meer snelheid idd.
Voor 50cc zou je beter een top performance of een doppler origin oid kunnen nemen, gietijzer en 2 zuigerveren iig.
Re: Cilinderkop lekt aan de buitenkant
Geplaatst: wo 12 jun 2024, 19:48
door DerbiGprDemey
42 schreef: ↑wo 12 jun 2024, 19:41
Airsal 70 cc is leuk qua koppel, die 50 cc's zijn voor iets meer snelheid idd.
Voor 50cc zou je beter een top performance of een doppler origin oid kunnen nemen, gietijzer en 2 zuigerveren iig.
gaat die 70 cc dan trager rijden maar sneller optrekken? en is hier dan een andere krukas voor nodig, alv bedankt.
Re: Cilinderkop lekt aan de buitenkant
Geplaatst: wo 12 jun 2024, 20:46
door 42
Zal ook dan wat sneller gaan dan met de ori cilinder.
Meer koppel en minder snelheid is niet mogelijk met een andere cilinder.
Je zal elke cilinder moeten gaan begrenzen door een prop in de uitlaat en dat verminderd ook koppel.
Wat is de tandwielverhouding nu ?
Re: Cilinderkop lekt aan de buitenkant
Geplaatst: wo 12 jun 2024, 20:49
door DerbiGprDemey
42 schreef: ↑wo 12 jun 2024, 20:46
Zal ook dan wat sneller gaan dan met de ori cilinder.
Meer koppel en minder snelheid is niet mogelijk met een andere cilinder.
Je zal elke cilinder moeten gaan begrenzen door een prop in de uitlaat en dat verminderd ook koppel.
Wat is de tandwielverhouding nu ?
de tandwiel verhouding is nu 14 / 53 dit is nog door de vorige eigenaar, ik heb hem nooit echt kunnen doortrekken omdat er een nieuwe cilinder opzat maar de verleiding was groot en reed 70 op 9000 toeren, ik heb nog een 12 en 13 liggen maar heb deze nog niet geprobeerd.
Re: Cilinderkop lekt aan de buitenkant
Geplaatst: wo 12 jun 2024, 20:51
door DerbiGprDemey
moet ik hier trouwens een nieuwe topic voor maken aangezien het nu over cilinders gaat?
Re: Cilinderkop lekt aan de buitenkant
Geplaatst: wo 12 jun 2024, 21:24
door 42
Van mij niet hoor
Als je maar 60 wilt zul je een prop in de uitlaat moeten doen en uitvijlen tot je 60 gaat en tandwiel 11-53.
En carb opnieuw afstellen.
Als je rond de 70 wilt dan is misschien een begrenzerplaatje voor de carb genoeg begrenzing.
Alles ontgrensd, goed afgesteld en ori haal je rond de 75.
Door tandwiel 11 van voor heb je al extra koppel.
Re: Cilinderkop lekt aan de buitenkant
Geplaatst: wo 12 jun 2024, 21:35
door DerbiGprDemey
42 schreef: ↑wo 12 jun 2024, 21:24
Van mij niet hoor
Als je maar 60 wilt zul je een prop in de uitlaat moeten doen en uitvijlen tot je 60 gaat en tandwiel 11-53.
En carb opnieuw afstellen.
Als je rond de 70 wilt dan is misschien een begrenzerplaatje voor de carb genoeg begrenzing.
Alles ontgrensd, goed afgesteld en ori haal je rond de 75.
Door tandwiel 11 van voor heb je al extra koppel.
oke dankjewel en zou je ervaring hebben met zoon eurobegrenzer met jackplug van begrenzer.nl. heb al veel gehoord dat deze je ontsteking kapot maken maar het is enkel in geval van nood dat ik hem zou gebruiken ( rollerbank enzo) maar ik heb liever een kapotte ontsteking dan de brommer in de press of in beslag.
Re: Cilinderkop lekt aan de buitenkant
Geplaatst: wo 12 jun 2024, 22:02
door 42
Dat kan idd, zeker als de brommer maar 70 gaat.
Ik zou zelf dan wel eentje nemen met een afstandsbediening, die vinden ze minder snel omdat die plug altijd te vinden zal zijn aangezien je er makkelijk bij moet kunnen.
En alleen gebruiken bij rollerbank idd, het sloopt je cdi idd.
Brommer in beslag gebeurd niet snel maar een wok wel.
Re: Cilinderkop lekt aan de buitenkant
Geplaatst: wo 12 jun 2024, 22:07
door DerbiGprDemey
oke dankje laatste vraag ( hoop ik ) ik veronderstel dat de cast iron versie de gene is die ik zal kiezen :
https://www.maxiscoot.com/en/product/cy ... ro-3-47253 die grijze "dop" voor de koelvloeistof, hangt de kvs slang hier wel stevig aan vast want ik zie geen ribbeltje, en die gouden "dop" is het de bedoeling dat hier een draad van m14 1.5 in gaat voor de sensor of is dat goud ding niet nodig?
Re: Cilinderkop lekt aan de buitenkant
Geplaatst: wo 12 jun 2024, 22:09
door DerbiGprDemey
owja en welke richting van sproeier zal ik moeten gaan boven de 100 of eronder en als allerlaatse is de standaard tapeind lang genoeg hiervoor?
Re: Cilinderkop lekt aan de buitenkant
Geplaatst: wo 12 jun 2024, 23:23
door 42
Met een slangklem blijft t wel zitten hoor, radiateur heeft ook gladde buis als ik t me goed herinner, druk komt er sowieso niet echt op.
De gouden dop is volgens mij als afdichting voor als je zonder senor rijdt.
Ik gok dat je onder de 100 zal blijven qua sproeier, ligt ook aan de uitlaat.
Ori tapeind is denk ik te kort, vreemd dat ze die 120mm er niet bij leveren.
Re: Cilinderkop lekt aan de buitenkant
Geplaatst: do 13 jun 2024, 06:32
door DerbiGprDemey
Oke dankjewel!!!