welke goedkope cilinder?

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Cassiboiiii
Banden plakker
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 13 jun 2022, 15:14
Vervoersmiddel: Derbi senda Xtreme SM 2008

welke goedkope cilinder?

Ongelezen bericht door Cassiboiiii »

hey, ik had laatst wat vermogen problemen en ben erachtergekomen dat het borgringetje van mijn zuiger is gebroken en via de wand door de zuiger is gegaan, nieuwe nodig dus. Het was al een goedkope geen idee welke maar ik heb nu geen idee welke ik nu moet hebben, ik ben al de hele avond aan het zoeken en ik had mijn oog op een doppler origin maar die is nergens te vinden voor NT blok. Ik wil niet veel geld uitgeven maar de enige opties die ik heb lijken Naruku, TNT, Mezoly en Carenzi. verder is alles veel duurder dus welke van deze zal ik halen? ik heb van allemaal gehoord dat ze vreselijk slecht zijn dus welke is het minst slechte? ik hoef maar rond de 60-65 ermee.

derbi senda xtreme SM 2008
NT blok d50b0
leovince x-fight black edition
Laatst gewijzigd door Cassiboiiii op di 26 mar 2024, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3655
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: welke goedkope zuiger?

Ongelezen bericht door 42 »

Zoek je een zuiger of cilinder ?
Gebruikersavatar
HenkieHans
Beginnende tuner
Berichten: 211
Lid geworden op: za 18 jul 2020, 10:20
Vervoersmiddel: Aprilia RS 50 ‘07 RSGP22 Motogp replica (verkocht)
Aprilia RS 50 '08 (verkocht) viewtopic.php?f=9&t=28160&p=367053#p367053
Aprilia RS4 50 Aprilia Xtrenta replica viewtopic.php?f=9&t=28161

Re: welke goedkope zuiger?

Ongelezen bericht door HenkieHans »

Je zuiger is wel verrot, maar je cilinder niet? lijkt me sterk... Anyway, vermijd die goedkope troep joh. Goedkoop leidt altijd tot duurkoop, beter koop je gewoon lekker een Vertex zuigertje of dergelijke en installeer je deze zoals het hoort, dan gaat het gewoon fatsoenlijk mee. Zo'n goedkoop ding is vragen om problemen. Je kan geluk hebben en het gaat goed met zo'n goedkope zuiger, maar voor die paar tientjes verschil is het het risico wat mij betreft totaal niet waard.
Cassiboiiii
Banden plakker
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 13 jun 2022, 15:14
Vervoersmiddel: Derbi senda Xtreme SM 2008

Re: welke goedkope zuiger?

Ongelezen bericht door Cassiboiiii »

ik bedoel cilinder oeps, even een denkfoutje tijdens het schrijven van het onderwerp. ik kan dus nergens een cilinder met zuiger vinden van de paar tientjes duurder waar iedereen het over heeft dus welke bedoel je?
Gebruikersavatar
HenkieHans
Beginnende tuner
Berichten: 211
Lid geworden op: za 18 jul 2020, 10:20
Vervoersmiddel: Aprilia RS 50 ‘07 RSGP22 Motogp replica (verkocht)
Aprilia RS 50 '08 (verkocht) viewtopic.php?f=9&t=28160&p=367053#p367053
Aprilia RS4 50 Aprilia Xtrenta replica viewtopic.php?f=9&t=28161

Re: welke goedkope cilinder?

Ongelezen bericht door HenkieHans »

bijvoorbeeld de Doppler Origin is nog redelijk goedkoop terwijl je wel prima kwaliteit krijgt voor een dagelijkse cilinder, deze is het verschil in prijs vergeleken met een Naraku of TNT cilinder zeker waard. https://www.bromfietsshop.nl/doppler-or ... -2006.html Let overigens wel op dat je die voor het nieuwe type koopt, en met cilinderkop erbij. Ze willen namelijk nog wel eens verkocht worden zonder kop.

Het is trouwens absoluut geen snelle cilinder, maar voor 60/65 km/h is het ideaal.
Mocht je nou toch iets anders willen, kun je altijd nog hier kijken: https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?t=15
Plaats reactie