Koelslangen waterpomp oud type

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Gijsb03
Banden plakker
Berichten: 18
Lid geworden op: do 15 feb 2024, 20:07

Koelslangen waterpomp oud type

Ongelezen bericht door Gijsb03 »

Tijdens het vervangen van de koppelingsplaten van mijn Derbi Senda uit 1997 kwam ik erachter dat mijn koelslangen bij de waterpomp lek zijn. Deze zijn waarschijnlijk na verloop van tijd poreus geworden, dit is natuurlijk niet gek na 27 jaar. Nu kan ik gewoon een metertje slang kopen en deze op maat maken voor 8 euro, maar ik ben misschien bang dat er een knik in komt door de bochten. Er worden ook voorgevormde bochten aangeboden, maar dan ben je per stuk zo'n 20 euro kwijt wat dus neer komt op 40 euro totaal. Heeft iemand hier ervaring mee? Dus is het mogelijk om deze zelf op maat te maken zonder dat hij gaat knikken?
Gijsb03
Banden plakker
Berichten: 18
Lid geworden op: do 15 feb 2024, 20:07

Re: Koelslangen waterpomp oud type

Ongelezen bericht door Gijsb03 »

Niemand die ooit de koelslangen van een OT blok heeft vervangen?
Gebruikersavatar
HenkieHans
Beginnende tuner
Berichten: 211
Lid geworden op: za 18 jul 2020, 10:20
Vervoersmiddel: Aprilia RS 50 ‘07 RSGP22 Motogp replica (verkocht)
Aprilia RS 50 '08 (verkocht) viewtopic.php?f=9&t=28160&p=367053#p367053
Aprilia RS4 50 Aprilia Xtrenta replica viewtopic.php?f=9&t=28161

Re: Koelslangen waterpomp oud type

Ongelezen bericht door HenkieHans »

Ik zelf niet, maar een goede kwaliteit slang met stevige wand hoort op die lichte bochtjes die de kvs slangen van een derbi maken eigenlijk niet te knikken. Mocht je nou safe willen zitten dan kun je ze zelf voorbuigen met buigveren: https://www.youtube.com/watch?v=n2sOGI15BnE

maar goed, van dat geld kan je net zo goed voorgevormde kopen...
Gijsb03
Banden plakker
Berichten: 18
Lid geworden op: do 15 feb 2024, 20:07

Re: Koelslangen waterpomp oud type

Ongelezen bericht door Gijsb03 »

Ik heb toch maar een voorgevormde gekocht, de onderste slang heb ik wel kunnen vormen met een buigveer voor PVC buizen en verhitting.
Plaats reactie