Zithoogte verlagen derbi
-
- Banden plakker
- Berichten: 12
- Lid geworden op: do 22 jun 2023, 21:35
- Vervoersmiddel: Derbi Senda black edition
Zithoogte verlagen derbi
s er iemand die weet of het mogelijk is de zithoogte , of de algehele hoogte te verlagen? Zodat er beter bij de grond kan komen met de voeten, kan er nu net niet helemaal goed bij met platte voeten.
-
- Tuner
- Berichten: 468
- Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
- Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc (verkocht)
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt 70 (verkocht)
Speedfight 2 70cc mhr lc (verkocht)
Honda civic 1998
Honda del sol (verkocht)
Seat Leon 1.8 topsport
Re: Zithoogte verlagen derbi
Als je een verstelbare achterveer hebt zou dit misschien mogelijk zijn. Anders niet helaas, er zijn wel omwegen maar dit gaat erg ten kosten van je veering en rijervaring.
Of je moet een evo model kopen, die zijn een stuk lager. (Of de evo voorvork)
Of je moet een evo model kopen, die zijn een stuk lager. (Of de evo voorvork)
-
- Banden plakker
- Berichten: 12
- Lid geworden op: do 22 jun 2023, 21:35
- Vervoersmiddel: Derbi Senda black edition
Re: Zithoogte verlagen derbi
Ok dank voor uw reactie , zo'n aluminium schokbreker verlager gaat dus niet werken?
-
- Pro tuner
- Berichten: 766
- Lid geworden op: vr 28 okt 2011, 12:53
- Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS - Locatie: Lemelerveld
Re: Zithoogte verlagen derbi
Heb je misschien een foto van de hele brommer, de voorvork en de schokbreker en hoe deze aan de onderkant vast zit?
Intern kan ik de voorvork verlagen zo veel als je wilt, de achterkant is een beetje afhankelijk of hij een pro-link heeft of niet. Anders een kortere schokbreker er op.
Ik heb van verschillende motoren de voorvorken intern al verlaagd. Dat is later eenvouding ongedaan te maken. Ik maak dan stoppers in de voorvork zodat deze minder ver uitveert en dus lager blijft.
Voor de achterkant kunnen er langere pro-link armen gemaakt worden, maar mogelijk is een kortere schokbreker nog wel makkelijker. Hou wel in de gaten dat een 10mm kortere schokbreker de brommer veel meer verlaagd dan 10mm omdat hij aan het begin van de achterbrug zit.
Intern kan ik de voorvork verlagen zo veel als je wilt, de achterkant is een beetje afhankelijk of hij een pro-link heeft of niet. Anders een kortere schokbreker er op.
Ik heb van verschillende motoren de voorvorken intern al verlaagd. Dat is later eenvouding ongedaan te maken. Ik maak dan stoppers in de voorvork zodat deze minder ver uitveert en dus lager blijft.
Voor de achterkant kunnen er langere pro-link armen gemaakt worden, maar mogelijk is een kortere schokbreker nog wel makkelijker. Hou wel in de gaten dat een 10mm kortere schokbreker de brommer veel meer verlaagd dan 10mm omdat hij aan het begin van de achterbrug zit.