Derbi doet raar

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Dax
Banden plakker
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 19 jun 2023, 23:18
Vervoersmiddel: Derbi Senda

Derbi doet raar

Ongelezen bericht door Dax »

Beste Lezer,

Mijn naam is Dax en ben nieuw op dit forum. Heb gister een Derbi aangeschaft met wat werk eraan (bij rijden valt hij uit). Nu heb ik al van alles geprobeerd carburateur gewisseld maar dit maakte niks uit, zat een massa kabel los deze is nu goed vast gezet maar dit maakt ook niet uit, andere bougie erin ook geen verschil, ontsteking nagekeken of dat de timing klopt en deze stond ook goed ( kon nergens een handleiding vinden naar op internet stond dat deze op 1.5mm moest staan en dat staat hij ook). Het probleem is zeg maar dat hij start en stationair prima loopt alleen als je gaat rijden valt hij uit soms slaat hij weer even door en dan valt hij weer uit als je dan meteen weer kickt slaat hij weer aan en probeer je weg te rijden maar meestal lukt dit niet. Dit probleem heeft hij overigens als je meteen weg rijd of als je al aan het rijden bent het (is dus geen verschil) verste wat ik heb gereden is 500m maar soms als je 'm start even laat draaien en weg rijd valt hij ook uit en hakkelt en stoot een beetje. De setups is:

Bidalot 70cc
Mvt DD
21mm Polini CP
Stage 6 onderlangs
Malossi membraan weet niet welke..

Mijn vrienden en ik verdenken de ontsteking ookal is deze gloednieuw, dit omdat hij goed loopt en plotseling ineens uitvalt net alsof hij geen vonk krijgt. Heeft iemand misschien een idee? En een handleiding van de ontsteking is misschien ook handig dan kan ik checken of alle kabels correct zijn aangesloten en of de voorontsteking klopt. Hoor het graag!

Groet Dax
Dax
Banden plakker
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 19 jun 2023, 23:18
Vervoersmiddel: Derbi Senda

Re: Derbi doet raar

Ongelezen bericht door Dax »

Iemand een idee of suggestie?
MerijnL
Beginnende Derbi fan
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 24 jul 2022, 15:35
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2009

Re: Derbi doet raar

Ongelezen bericht door MerijnL »

met een mvt dd is 1.5 mm teveel voorontsteking. moet geloof ik richting de 0.35mm gaan. je zou dat eens kunnen proberen en kijken of hij dan beter loopt.
Dax
Banden plakker
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 19 jun 2023, 23:18
Vervoersmiddel: Derbi Senda

Re: Derbi doet raar

Ongelezen bericht door Dax »

Bedankt, ga ik dat proberen!
Dax
Banden plakker
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 19 jun 2023, 23:18
Vervoersmiddel: Derbi Senda

Re: Derbi doet raar

Ongelezen bericht door Dax »

Ontsteking op 0.40 gezet loopt wel wat beter, sproeier van 100 naar 132 gezet want die had ik liggen en loopt ook wat beter. Overal valse lucht gecheckt en dat was niet aanwezig. Gister stukje gereden van 10 min maar kan niet volgas want dan begint hij te hakken en stoten vandaag probeerde ik het weer maar hij wou alleen maar stationair lopen zodra je gas gaf viel hij uit zelfs als je klein beetje gas gaf. Iemand anders nog ideeën wat ik kan controleren?
MerijnL
Beginnende Derbi fan
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 24 jul 2022, 15:35
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2009

Re: Derbi doet raar

Ongelezen bericht door MerijnL »

Rijd hij voor de powerband prima? en in zijn powerband begint hij pas te stoten? Het enige waar ik zou gauw dan aan kan denken is een hele slechte bougie of verkeerde blok olie. Dus welke bougie zit erin en heb je al een nieuwe geprobeerd? en weet je welke olie je erin hebt of wanneer deze voor het laatst ververst is?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3655
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Derbi doet raar

Ongelezen bericht door 42 »

132 is best groot, sowieso is een stap van 100 naar 132 wat groot..
Meestal probeer je stappen van 6 dus 106, 112, 118 etc.
Dax
Banden plakker
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 19 jun 2023, 23:18
Vervoersmiddel: Derbi Senda

Re: Derbi doet raar

Ongelezen bericht door Dax »

Heb de 24 mm stage 6 er weer op gezet en die had sproeier 132 erin toen ik 'm kocht lijkt goed te lopen. Voor de powerband loopt hij een soort van goed maar soms valt hij dan ook al uit. Bougie is al vervangen voor een br8es gloednieuw zat eerst een br9es in maar dit is wat ik snel even kon regelen bij de plaatselijke garage op t dorp. Koppelingshendel werkt niet meer heb totaal geen koppeling meer weet niet of dit te maken kan hebben met verkeerde olie en dat hij ook de problemen heeft door verkeerde olie. Wij verdenken de ontsteking (cdi) weet iemand of deze door te meten valt en wat de waardes moeten zijn? En eventueel ook van de andere delen van de ontsteking bobine etcetera. Op de cdi staat dit: #RJ34-7. We verdenken de ontsteking omdat we meerdere keren na uitvallen meteen de bougie eruit hebben gehaald en deze een beetje nat is dus lijkt erop dat hij stopt met vonken, dit verdenken we ook omdat het niet lijk op verzuipen of op te weinig benzine. Hoop dat het een beetje duidelijk is.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3655
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Derbi doet raar

Ongelezen bericht door 42 »

Dax
Banden plakker
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 19 jun 2023, 23:18
Vervoersmiddel: Derbi Senda

Re: Derbi doet raar

Ongelezen bericht door Dax »

Bedankt voor je snelle reactie en goed bedoeld! Maar zit een Mvt DD op en volgensmij ging dit topic die jij stuurde over een standaard ontsteking.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3655
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Derbi doet raar

Ongelezen bericht door 42 »

Ow ja...das waar ja..had ff niet verder gekeken.. :roll:

Maar voor de cdi moet dat niet uitmaken denk ik..maar ben niet zo thuis in elektra.
Dax
Banden plakker
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 19 jun 2023, 23:18
Vervoersmiddel: Derbi Senda

Re: Derbi doet raar

Ongelezen bericht door Dax »

Maakt niet uit! Ik ga 'm van het weekend even doormeten en als de waardes een soort van overeenkomen dan beschouw ik 'm als goed.
Dax
Banden plakker
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 19 jun 2023, 23:18
Vervoersmiddel: Derbi Senda

Re: Derbi doet raar

Ongelezen bericht door Dax »

Heb inmiddels een nieuwe MVT dd gemonteerd en een nieuwe bougie maar probleem blijft aanwezig.... wordt er een beetje gestoord van. Als iemand nog een idee heeft hoor ik het graag.
Dax
Banden plakker
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 19 jun 2023, 23:18
Vervoersmiddel: Derbi Senda

Re: Derbi doet raar

Ongelezen bericht door Dax »

Inmiddels voetpakking en koppakking vervangen want had vermoeden dat de voetpakking lekte maar probleem is nog steeds aanwezig. Cilinder zag er van binnen netjes uit dus dit kan het ook niet zijn. Stationair loopt hij prima en rustig rijden kan opzich wel maar na een tijdje valt hij dan toch uit zo'n 500m tot 1 km als ik 1 keer vol gas geef kapt hij meteen. Iemand nog ideeën?
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Derbi doet raar

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Membraan? Hoe klinkt het als ie uit valt? Hetzelfde geluid als dat je gewoon het contact uit zou zetten of meer een verzuip geluid.

Afstellen doet ook wonderen dus misschien andere sproeier
Dax
Banden plakker
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 19 jun 2023, 23:18
Vervoersmiddel: Derbi Senda

Re: Derbi doet raar

Ongelezen bericht door Dax »

Zelfde als dat je gewoon je contact uitzet. Heb sproeier 120 tot 150 geprobeerd maar probleem blijft hetzelfde. Zitten wel scheuren in m'n spruitstuk rubber maar aan de binnenkant zie ik niks dus denk niet dat ze helemaal door zijn. Membraan heb ik getest sluit op een heel klein hoekje niet helemaal goed meer, weet niet of dit zulke problemen kan veroorzaken?
Plaats reactie