Beta rr50 track stottert

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
andreas.veh
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 15 jun 2023, 15:12
Vervoersmiddel: Beta rr50 track

Beta rr50 track stottert

Ongelezen bericht door andreas.veh »

Goeiemiddag

Mijn zus had een paar maand geleden een Beta 50rr track (2021) gekocht, heb deze dan naar huis gereden was wel een heel eindje en toen reed hij perfect geen problemen. Nu toen we thuis kwamen stond hij even still (miss max 2-3 weken) en ik wou er dan weer eens mee rijden aangezien ze nog geen rijbewijs had en ik wel. Ik had een paar dingen aangepast omdat ik in het boekje van beta (heb zelf een nieuwe beta 2023) zag dat je die vacuum lijnen van je luchtfilter moet doen voor hem klaar te maken als "race" versie. Deze buisjes waren van de luchtfilter dus heb ik deze terug aangesloten op de luchtfilter. Moet wel zeggen dat ik er dus zo'n 100km in storm weer naar huis mee heb gereden dus dit kan misschien wel iets gedaan hebben. Er zat een 84 sproeier in en bij mijn beta had de dealer gezegd dat hij een grotere sproeier had gestoken omdat dat beter rijdt (zit bij mij een 96 in en rijdt prima). Dus probeer ik een 96 sproeier maar stottert hij nog steeds. Heb nu al 84, 86, 90, 94, 96 geprobeerd en alles stottert. De boegie had koffiebruin bij 96 maar toen las ik ergens dat je er 10 maten naast kan zitten en het toch koffiebruin kan zijn door de luchtschroef dus zet ik de luchtschroef op 1.5 zoals deze persoon aanrade. Nu zit er een 86 in maar opnieuw gestotter (boegie is bruin met een heel klein beetje zwart, zover ik weet zou dit niet zorgen voor stotteren, want dit komt pas voor net als hij de powerband begint te raken). Moet ook wel zeggen dat er nu een Leovince x fight onder zit (zonder prop) maar zelf met een 96 sproeier stotterde deze dus ik weet niet goed wat ik moet doen.

Setup (alles standaard behalve uitlaat):
- 50cc standaard cilinder
- 16mm Dell'Orto carb
- Leovince X fight

Alvast bedankt
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Beta rr50 track stottert

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Gas naald al geprobeerd? Kan ook heel veel doen. Ik zou er een 92 in doen en dan een beetje klooien met de luchtschroef-gasnaald ik zou hem eerst op de hoogste stand zetten om te proberen aangezien hij stottert (minder benzine)
andreas.veh
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 15 jun 2023, 15:12
Vervoersmiddel: Beta rr50 track

Re: Beta rr50 track stottert

Ongelezen bericht door andreas.veh »

Zal het eens proberen, bedankt voor uw suggestie!
Plaats reactie