Keerring verwijderen + los draad om ontsteking
Geplaatst: di 02 mei 2023, 18:41
Leden,
Ben bezig met het vervangen van de krukaskeerring aan de ontstekingskant, maar kom een aantal 'gekke' dingen tegen.
Bij het verwijderen van het vliegwiel, zag ik dat er om mijn ontsteking (stator heet het geloof ik) een draad gedraaid zit...
Iemand enig idee welk draad dit kan zijn en waar het hoorde te zitten? Zie foto's.
Ik vermoed dat dit van de onderste as vandaan komt. Zoals je op de foto's kan zien zit er een hulsje los. Ik vermoed dat mijn draad een veer is geweest en daar had moeten zitten.
Iemand een idee?
Wat voor as is dit? Is dit een balansas? En zou ik daar ook een keerring voor kunnen/moeten vervangen?
Als ik naar de grondplaat kijk dan zie ik wel een streepje maar waar zou het ander streepje moeten zitten om hem " op tijd" te zetten?
Voralsnog heb ik foto's gemaakt dus kan hem op basis daarvan terug plaatsen zoals hij zat, maar ben toch benieuwd.
Daarnaast graag een klein advies hoe ik 2 schroeven in de keerring kan draaien. Heb dit geprobeerd met de hand, maar de ring is behoorlijk stevig en krijg ik er niet zo 123 een schroef in. Of moet ik gewoon minder voorzichtig zijn en met wat meer kracht en of schroefboor de schroeven er in jassen?
Ben bezig met het vervangen van de krukaskeerring aan de ontstekingskant, maar kom een aantal 'gekke' dingen tegen.
Bij het verwijderen van het vliegwiel, zag ik dat er om mijn ontsteking (stator heet het geloof ik) een draad gedraaid zit...
Iemand enig idee welk draad dit kan zijn en waar het hoorde te zitten? Zie foto's.
Ik vermoed dat dit van de onderste as vandaan komt. Zoals je op de foto's kan zien zit er een hulsje los. Ik vermoed dat mijn draad een veer is geweest en daar had moeten zitten.
Iemand een idee?
Wat voor as is dit? Is dit een balansas? En zou ik daar ook een keerring voor kunnen/moeten vervangen?
Als ik naar de grondplaat kijk dan zie ik wel een streepje maar waar zou het ander streepje moeten zitten om hem " op tijd" te zetten?
Voralsnog heb ik foto's gemaakt dus kan hem op basis daarvan terug plaatsen zoals hij zat, maar ben toch benieuwd.
Daarnaast graag een klein advies hoe ik 2 schroeven in de keerring kan draaien. Heb dit geprobeerd met de hand, maar de ring is behoorlijk stevig en krijg ik er niet zo 123 een schroef in. Of moet ik gewoon minder voorzichtig zijn en met wat meer kracht en of schroefboor de schroeven er in jassen?