Blokbout vol met ijzeren schilfers
Geplaatst: vr 28 apr 2023, 11:40
Beste leden,
Daar ben ik weer met weer een ander euvel .
Vanochtend dacht ik eventje de olie van het blok te vervangen.
Mijn dochter klaagde dat de brommer slecht in zn neutraal gezet kon worden. Had dit zelf ook al gemerkt, maar vaak met een beetje pielen kom je er wel.
Na wat lezen zou nieuwe blokolie mogelijk iets kunnen helpen. Wilde dit toch al een keertje doen, dus kan geen kwaad.
Boutjes los, zag ik dat de bout onder het blok een soort morgenster was???
Bij het schoonmaken zag ik dat er behoorlijk wat ijzer schilfers dus aan het magneetje zaten. Ik neem aan dat dit niet ultiem is, maar is dit standaard of wijst dit toch echt op flinke slijtage in het blok?
Daarnaast merkte ik op dat de nieuwe olie mooi doorzichtig was, maar de oude zwart. Kan dit gewoon de standaard kleur van de gebruikte olie zijn, of kan dit ook uit het blok komen?
Als laatste blijkt bij het terug vastzetten van deze bout hij doorgedraaid te zijn. Ga vanmiddag nieuwe bout halen, maar hoop dat het de bout is en niet het schroefdraad in het blok.
Mocht het toch het schroefdraad in het blok zijn, zou ik dit dan (tijdelijk) kunnen afvangen door eoa goedje rond de bout te doen, waardoor het vast blijft zitten?
Daar ben ik weer met weer een ander euvel .
Vanochtend dacht ik eventje de olie van het blok te vervangen.
Mijn dochter klaagde dat de brommer slecht in zn neutraal gezet kon worden. Had dit zelf ook al gemerkt, maar vaak met een beetje pielen kom je er wel.
Na wat lezen zou nieuwe blokolie mogelijk iets kunnen helpen. Wilde dit toch al een keertje doen, dus kan geen kwaad.
Boutjes los, zag ik dat de bout onder het blok een soort morgenster was???
Bij het schoonmaken zag ik dat er behoorlijk wat ijzer schilfers dus aan het magneetje zaten. Ik neem aan dat dit niet ultiem is, maar is dit standaard of wijst dit toch echt op flinke slijtage in het blok?
Daarnaast merkte ik op dat de nieuwe olie mooi doorzichtig was, maar de oude zwart. Kan dit gewoon de standaard kleur van de gebruikte olie zijn, of kan dit ook uit het blok komen?
Als laatste blijkt bij het terug vastzetten van deze bout hij doorgedraaid te zijn. Ga vanmiddag nieuwe bout halen, maar hoop dat het de bout is en niet het schroefdraad in het blok.
Mocht het toch het schroefdraad in het blok zijn, zou ik dit dan (tijdelijk) kunnen afvangen door eoa goedje rond de bout te doen, waardoor het vast blijft zitten?