Derbi kopen in belgië?

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
gijs
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Derbi X-RACE

Derbi kopen in belgië?

Ongelezen bericht door gijs »

Hallo,
ik woon zelf in nederland. maar als ik een derbi uit belgië wil kopen, moet ik hem dan in Nederland laten keuren en er een kenteken op laten zetten?
Hoeveel gaat dat keuren totaal kosten?(maximaal)
En als er bijv. scheuren in de kappen zitten word hij dan direct afgekeurd en kun je het zelfde bedrag weer opnieuw betalen om te laten keuren?
Wie kan me hier een beetje mee helpen?
Groeten Gijs
Patje
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 2006 (Te Koop in onderdelen)

Re: Derbi kopen in belgië?

Ongelezen bericht door Patje »

Moeilijk blijft het, dat zoeken

Op het RDW:
Bromfiets invoeren uit de Europese Unie
Voor een bromfiets die al eerder in een lidstaat van de Europese Unie (EU) of de Europese Vrijhandels Associatie (EVA) geregistreerd is geweest, kunt u een Nederlands kentekenbewijs krijgen. Dit geldt ook voor een voertuig dat eerder is geregistreerd in Andorra, Monaco, San Marino of Vaticaanstad.

De eerdere registratie van de brommer moet u aantonen met het kentekenbewijs uit het land waar het voertuig vandaan komt. Als er bijzondere voorwaarden op het kentekenbewijs staan of de constructie van het voertuig is gewijzigd, dan zijn er mogelijk aanvullende beoordelingen nodig voordat de RDW een kentekenbewijs afgeeft.

Onderzoek
Voor het verkrijgen van een Nederlands kentekenbewijs biedt u de brommer voor onderzoek aan bij een RDW-keuringsstation. Hiervoor moet u een afspraak maken. In de rechterkolom vindt u de link naar het afspraakformulier.
Voor de reis naar het keuringsstation en terug kunt u gebruik maken van een eendagskenteken.

Technische staat
De RDW kijkt bij het onderzoek van een ingevoerde brommer uit een EU-lidstaat niet naar de technische staat.

Documenten overleggen
Bij het onderzoek moet u het originele en complete kentekenbewijs uit het land van herkomst inleveren. Eventueel kunt u hierbij ook een Certificaat van Overeenstemming (CVO) overleggen, als de bromfiets van bouwjaar 1995 of later is. Bij het overleggen van een CVO komen alle relevante (milieu-)technische gegevens op het Nederlandse kentekenbewijs en/of in het kentekenregister. Een CVO kunt u verkrijgen bij de voertuigfabrikant of zijn gemachtigde vertegenwoordiger in Nederland.

Na goedkeuring ontvangt u het kentekenbewijs per post.
Natuurlijk word hij niet afgekeurd als er een scheur in je kap zit, kan je zelf toch ook wel snappen?
Ze kijken niet eens naar de technische staat van dat ding. Kosten mag je zelf opzoeken
Burn rubber, not your soul
gijs
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Derbi X-RACE

Re: Derbi kopen in belgië?

Ongelezen bericht door gijs »

Oke maar dus moet ik hem eerst laten keuren? (schouwen) dat is rond de 120 euro hoe ik dat zo lees. Dan is hij geschouwd en dan hoef ik alleen nog maar een kenteken aan te vragen (25 euro) en een kenteken laten maken (10euro)?
Heeft iemand misschien hier ervaring mee?
Plaats reactie