Derbi komt niet op snelheid/toeren

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
TJ
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi senda Xrace 2009

Derbi komt niet op snelheid/toeren

Ongelezen bericht door TJ »

Ik heb een derbi senda x-race 50cc waarbij alles zo goed als origineel is behalve de uitlaat. De derbi is nu ongeveer een maand in mijn bezit en heb ondertussen de koppakking en een nieuwe spie erin gedaan. De spie doordat het vliegwiel moer steeds eraf rolde en de spie uiteindelijk kapot is gegaan. Hierna (en tijdens het probleem met het vliegwiel) liep de derbi zeer slecht. Ik ben naar een dealer gegaan en die zei dat waarschijnlijk ik een te grote sproeier had (1ste vraag: kan dit uit het niks zo zijn dan?) en heb hem van 98 naar 92 gewisseld. Het bougie gat was bij de 98 aan het overstromen van de olie en nu gelukkig niet meer. Helaas loopt de derbi nog steeds heel slecht: heel langzaam kunnen optrekken door niet hoog in de toeren te kunnen komen en bij elke versnelling ongeveer bij de 8000 toeren te stotteren. Ook loopt hij niet meer stationair in de vrij. Hi komt niet boven de 4de versnelling doordat hij en heel langzaam oploopt in de toeren of het helemaal niet doet. Voor de duidelijkheid dat deed hij een week geleden allemaal nog perfect.

Zou het valse lucht kunnen zijn aangezien ik de caberateur er af heb moeten halen?

Of zou ik een sproeier van 90 proberen?
Brommert_01
Pro tuner
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005

Re: Derbi komt niet op snelheid/toeren

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

De benzine bij het bougie gat betekent dat je bougie niet vast genoeg zit/zat of dat je pletring aan vervanging toe is. Het kan normaal namelijk niet via daar naar buiten komen. Ik zou als ik jou was ook met het andere topic in gedachte even alles weer in elkaar zetten. Nu de ontsteking klaar is, zou ik de bougie even goed aandraaien(wel met beleid), en even 98 terugmonteren als die daar goed op liep. Eventueel met een nieuwe bougie, wel een aanrader.
Plaats reactie