Achterrem krijg ik niet ontlucht

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
ijs
Banden plakker
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 13 sep 2021, 21:41
Vervoersmiddel: Derbi Senda

Achterrem krijg ik niet ontlucht

Ongelezen bericht door ijs »

Hallo, ik krijg mijn achterrem van mijn Derbi niet ontlucht.
De normale techniek heb ik heel veel geprobeerd maar de nieuwe remvloeistof bleef gewoon in het reservoir zitten. later heb ik een vacuümpomp gehaald om te kijken of hij zo wel zou werken maar ook toen bleef de nieuwe remvloeistof gewoon in het reservoir zitten. Ik dacht dat hij dat verstopt zou moeten zitten dus heb de rempomp uit elkaar gehaald maar alles zag er goed uit. Weer terug in elkaar gezet maar de remvloeistof blijf gewoon in het reservoir zitten, alle ouwe remvloeistof is er uit maar hij wilt de nieuwe gewoon niet door de slang pompen lijkt het.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Achterrem krijg ik niet ontlucht

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Heb je al geprobeerd met een spuitje via de rem alles terug te pompen? En omschrijf je "normale techniek" eens?
ijs
Banden plakker
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 13 sep 2021, 21:41
Vervoersmiddel: Derbi Senda

Re: Achterrem krijg ik niet ontlucht

Ongelezen bericht door ijs »

Brommert_01 schreef: wo 20 okt 2021, 13:57 Heb je al geprobeerd met een spuitje via de rem alles terug te pompen? En omschrijf je "normale techniek" eens?
Je weet wel gwn rem dicht paar keer pompen rem open rem dicht, ja erin spuiten vanaf achter ging niet echt want t lekte er allemaal naast
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Achterrem krijg ik niet ontlucht

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Ja, dan moet je dus de nippel niet te ver open zetten, dan spuit het er tussen uit ja, maar op het gegeven moment drukt hij het erdoor. PS, in jouw geval wel even je rem eraf halen, als het op je achterbrug /wiel lekt als het gespoten is is alle verf er zo af.
ijs
Banden plakker
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 13 sep 2021, 21:41
Vervoersmiddel: Derbi Senda

Re: Achterrem krijg ik niet ontlucht

Ongelezen bericht door ijs »

Brommert_01 schreef: do 21 okt 2021, 19:44 Ja, dan moet je dus de nippel niet te ver open zetten, dan spuit het er tussen uit ja, maar op het gegeven moment drukt hij het erdoor. PS, in jouw geval wel even je rem eraf halen, als het op je achterbrug /wiel lekt als het gespoten is is alle verf er zo af.
Ja weet ik, moet k dan zoon injectie spuit kopen?
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Achterrem krijg ik niet ontlucht

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Ik heb gewoon zoan klein 20ml spuitje, en daarop een stukje brandstofslang, dat past dan ook lekker op die nippel.
ijs
Banden plakker
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 13 sep 2021, 21:41
Vervoersmiddel: Derbi Senda

Re: Achterrem krijg ik niet ontlucht

Ongelezen bericht door ijs »

Brommert_01 schreef: vr 22 okt 2021, 13:12 Ik heb gewoon zoan klein 20ml spuitje, en daarop een stukje brandstofslang, dat past dan ook lekker op die nippel.
Ik ga t proberen, bedankt!
ijs
Banden plakker
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 13 sep 2021, 21:41
Vervoersmiddel: Derbi Senda

Re: Achterrem krijg ik niet ontlucht

Ongelezen bericht door ijs »

Brommert_01 schreef: vr 22 okt 2021, 13:12 Ik heb gewoon zoan klein 20ml spuitje, en daarop een stukje brandstofslang, dat past dan ook lekker op die nippel.
Heb t vandaag en gister geprobeerd maar t werkt niet, het schiet er allemaal naast en komt overal behalve in de remleiding, ik heb echt geen idee wat t is maar niks werkt
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Achterrem krijg ik niet ontlucht

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Als je je achter wiel er ff uithaalt, dan haal je de achterrem er ff af en probeer je de grote banjobout een keer roos te draaien op de rem. Dus ff 5 keer snel pompen, helemaal naar de bodem duwen en vasthouden, de grote banjo van de remleiding achter opendraaien, dichtdichtdraaien(goed strak) en dan je rem weer los laten. Zo duw je veel volume eruit.
Plaats reactie