Cilinder
-
- Derbi fan
- Berichten: 79
- Lid geworden op: vr 02 jul 2021, 21:52
- Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme
Re: Cilinder
Ja die zit op de spie
In het carter zie ik een puntje zitten maar waar zit dat in de grondplaat?
In het carter zie ik een puntje zitten maar waar zit dat in de grondplaat?
-
- Pro tuner
- Berichten: 1258
- Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
- Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
- Locatie: Emst
Re: Cilinder
Op de buitenrand moet een streepje/ingeslagen baantje zitten.
-
- Derbi fan
- Berichten: 79
- Lid geworden op: vr 02 jul 2021, 21:52
- Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme
Re: Cilinder
Had even een grondplaat opgezocht want mijne is een beetje oud maar ook in de nieuwe kan ik geen markering vinden. https://allesvoorscooters.nl/grondplaat ... -9EALw_wcB
-
- Pro tuner
- Berichten: 1258
- Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
- Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
- Locatie: Emst
Re: Cilinder
Het staat ook op de rand. Niet de bovenkant, niet de onderkant, maar de buitenste rand, op de kromming(bij mij stond het daar bij de meeste brommer iig. En weet zeker dat het er zou moeten staan
-
- Derbi fan
- Berichten: 79
- Lid geworden op: vr 02 jul 2021, 21:52
- Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme
Re: Cilinder
Oké, als ik er weer aan ga werken zal ik even kijken. Er zit trouwens nu vgm sproeier 120 in mijn 24mm carb, zou dat goed zijn voor deze cilinder?
-
- Pro tuner
- Berichten: 1258
- Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
- Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
- Locatie: Emst
Re: Cilinder
Verschil per set-up. De combinatie van cilinder, carb, uitlaat & filter evt
-
- Derbi fan
- Berichten: 79
- Lid geworden op: vr 02 jul 2021, 21:52
- Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme
Re: Cilinder
Stage 6 77cc big racing
24 mm carburateur stage 6
Voca 70/80 onderlangs
Polini powerfilter haaks
Vl6 membraan malossi
24 mm carburateur stage 6
Voca 70/80 onderlangs
Polini powerfilter haaks
Vl6 membraan malossi
-
- Pro tuner
- Berichten: 1258
- Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
- Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
- Locatie: Emst
Re: Cilinder
In ieder geval wel in d buurt, denk tussen 115-125, maar wel richting de hoge kant,
-
- Derbi fan
- Berichten: 79
- Lid geworden op: vr 02 jul 2021, 21:52
- Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme
Re: Cilinder
Hee daar ben ik weer,
Heb de brommer weer helemaal in elkaar zitten maar hij rijd nog niet zoals het moet. Heb nu sproeier 125 en stationear 42 maar als ik hem aan loop en vol gas geef dan pas wilt hij ontsteken. Harder dan 20/25 gaat hij ook niet. Heb ook sproeier 135 geprobeerd maar dat werkte ook niet echt, waar ligt het aan?
Heb de brommer weer helemaal in elkaar zitten maar hij rijd nog niet zoals het moet. Heb nu sproeier 125 en stationear 42 maar als ik hem aan loop en vol gas geef dan pas wilt hij ontsteken. Harder dan 20/25 gaat hij ook niet. Heb ook sproeier 135 geprobeerd maar dat werkte ook niet echt, waar ligt het aan?
- 42
- Pro tuner
- Berichten: 3603
- Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
- Vervoersmiddel: Aprilia RS4
- Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: Cilinder
Ook al een stuk kleiner geprobeerd qua sproeier ? hij lijkt me vrij groot.
-
- Derbi fan
- Berichten: 79
- Lid geworden op: vr 02 jul 2021, 21:52
- Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme
Re: Cilinder
Lager dan 120 heb ik nog niet geprobeerd miss ff 110 proberen of iets en qua stationear? Of maakt dat niet echt veel uit
-
- Pro tuner
- Berichten: 1258
- Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
- Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
- Locatie: Emst
Re: Cilinder
Wat voorn geluid maakt hij? Is het stotteren/bokken? En wat is het verschil stationair op de choke, en stationair zonder choke.
-
- Derbi fan
- Berichten: 79
- Lid geworden op: vr 02 jul 2021, 21:52
- Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme
Re: Cilinder
Het klinkt niet heel fijn, het klinkt alsof hij wel wilt rijden maar het niet lukt en idd stotteren/bokken. Stationear met choke en zonder weet ik niet want ik moet hem omhoog houden en als ik gas loslaat dan valt hij gelijk uit. Ik heb er een 24mm carburateur op, zou die te groot zijn?
-
- Schakelrijder
- Berichten: 127
- Lid geworden op: za 02 jan 2021, 21:45
- Vervoersmiddel: Aprilia SX50 2020
- Locatie: Klundert
Re: Cilinder
Een update? Ben wel erg benieuwd
-
- Derbi fan
- Berichten: 79
- Lid geworden op: vr 02 jul 2021, 21:52
- Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme
Re: Cilinder
Ik hoop dat de link het doet en mijn vriendin schreeuwde er een beetje doorheen maar dit is wat hij nu doet
https://hulpcarb.blogspot.com/2021/09/update.html?m=1
https://hulpcarb.blogspot.com/2021/09/update.html?m=1
- 42
- Pro tuner
- Berichten: 3603
- Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
- Vervoersmiddel: Aprilia RS4
- Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: Cilinder
Nog steeds kut dus ?
-
- Pro tuner
- Berichten: 756
- Lid geworden op: vr 28 okt 2011, 12:53
- Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS - Locatie: Lemelerveld
Re: Cilinder
Als je een beetje aan het budget zit kun je ook eerst je huidige uitlaat en carburateur houden.
100 a 110 wil met bijna elke 70/80cc wel.
Haalde ik destijds met mijn DR80 (74cc), Technigas Enox en 19mm pijpje en mijn lompe lijf er op al. Hoeft niet zo gek duur te zijn.
Die krukas heeft het tot ca 40.000 km uitgehouden met vanaf ca 25.000 de DR80. Daarna was eigenlijk alleen een vulring weggesleten en het lager nog goed. Omdat ik niet als een rijke oliebaron liters olie dr bij klots heb ik veel minder last van roetvorming dan de 1 op 40 generatie en kon de krukas prima zolang mee, wel tijdig de krukas lagers wisselen.
Maw die krukas kun je prima laten zitten als je speling nog binnen de toleranties valt.
Daarna ben ik overgegaan naar een lange slag TPR 85 met dezelfde pijp en een 21mm carburateur. Dat loopt met mij rechtop 120 oid.
100 a 110 wil met bijna elke 70/80cc wel.
Haalde ik destijds met mijn DR80 (74cc), Technigas Enox en 19mm pijpje en mijn lompe lijf er op al. Hoeft niet zo gek duur te zijn.
Die krukas heeft het tot ca 40.000 km uitgehouden met vanaf ca 25.000 de DR80. Daarna was eigenlijk alleen een vulring weggesleten en het lager nog goed. Omdat ik niet als een rijke oliebaron liters olie dr bij klots heb ik veel minder last van roetvorming dan de 1 op 40 generatie en kon de krukas prima zolang mee, wel tijdig de krukas lagers wisselen.
Maw die krukas kun je prima laten zitten als je speling nog binnen de toleranties valt.
Daarna ben ik overgegaan naar een lange slag TPR 85 met dezelfde pijp en een 21mm carburateur. Dat loopt met mij rechtop 120 oid.
Revisie, reparatie en onderdelen: https://www.marktplaats.nl/u/erwin-van-putten/16770648/ viewtopic.php?f=14&t=26593
-
- Derbi fan
- Berichten: 79
- Lid geworden op: vr 02 jul 2021, 21:52
- Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme
- 42
- Pro tuner
- Berichten: 3603
- Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
- Vervoersmiddel: Aprilia RS4
- Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: Cilinder
Meestal is standaard wel goed dacht ik..of hij moet echt niet stationair willen maar dat zie je dan wel, kleine kans iig.
-
- Derbi fan
- Berichten: 79
- Lid geworden op: vr 02 jul 2021, 21:52
- Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme
Re: Cilinder
Krukas was nog vrij nieuw denk 1500km maar is ook een Dopler racing, budget ben ik al ver voorbij maar maakt mij inprincipe niet heel veel uit. Carb is een 24mm stage 6 en de uitlaat is een voca racing 70/80cc onderlangs dus dat zal ook wel goed zijn. Zal bij de 5k wel ff kijken hoe de lagers eruit zien of moet dat eerder/later.Erwin P schreef: ↑wo 29 sep 2021, 17:30 Als je een beetje aan het budget zit kun je ook eerst je huidige uitlaat en carburateur houden.
100 a 110 wil met bijna elke 70/80cc wel.
Haalde ik destijds met mijn DR80 (74cc), Technigas Enox en 19mm pijpje en mijn lompe lijf er op al. Hoeft niet zo gek duur te zijn.
Die krukas heeft het tot ca 40.000 km uitgehouden met vanaf ca 25.000 de DR80. Daarna was eigenlijk alleen een vulring weggesleten en het lager nog goed. Omdat ik niet als een rijke oliebaron liters olie dr bij klots heb ik veel minder last van roetvorming dan de 1 op 40 generatie en kon de krukas prima zolang mee, wel tijdig de krukas lagers wisselen.
Maw die krukas kun je prima laten zitten als je speling nog binnen de toleranties valt.
Daarna ben ik overgegaan naar een lange slag TPR 85 met dezelfde pijp en een 21mm carburateur. Dat loopt met mij rechtop 120 oid.