Het ''algemene'' kleine vragen topic

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door 42 »

Mmm..das heel raar ja, weet ik ook even niks logisch op te bedenken wat dan het probleem zou kunnen zijn :/
Erwin P
Pro tuner
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 28 okt 2011, 12:53
Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS
Locatie: Lemelerveld

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Erwin P »

Al eens goed naar de binnenkant van je gashendel gekeken? Geen braampjes etc?
Kata 2.0
Tuner
Berichten: 328
Lid geworden op: wo 09 feb 2022, 12:46
Vervoersmiddel: Brommer

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

Zoals 42 zegt, is de gaskabel en gashendel origineel (zoals jij zegt) en het probleem situeert zich dan enkel in de gashendel zou ik het ook alleen daar zoeken.
Eventueel toch maar ns kijken of het tonnetje niet té groot is. Heb je alles al een goed ingesmeerd?
En draait de gemonteerde gashendel zonder de kabel ook soepel over en weer?
Trasher0180
Beginnende Derbi fan
Berichten: 25
Lid geworden op: do 11 nov 2021, 14:01
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM X-treme 2005

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Trasher0180 »

Erwin P schreef: wo 16 mar 2022, 14:11 Al eens goed naar de binnenkant van je gashendel gekeken? Geen braampjes etc?
Nee ziet er gewoon netjes en glad uit, dat had ik gecheckt
Trasher0180
Beginnende Derbi fan
Berichten: 25
Lid geworden op: do 11 nov 2021, 14:01
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM X-treme 2005

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Trasher0180 »

Kata 2.0 schreef: wo 16 mar 2022, 14:25 Zoals 42 zegt, is de gaskabel en gashendel origineel (zoals jij zegt) en het probleem situeert zich dan enkel in de gashendel zou ik het ook alleen daar zoeken.
Eventueel toch maar ns kijken of het tonnetje niet té groot is. Heb je alles al een goed ingesmeerd?
En draait de gemonteerde gashendel zonder de kabel ook soepel over en weer?
De gashendel gaat gewoon netjes heen en weer wanneer de kabel niet gemonteerd is. Ik heb hem alleen niet ingesmeerd, waarmee raad je aan dat ik dat doe?
Kata 2.0
Tuner
Berichten: 328
Lid geworden op: wo 09 feb 2022, 12:46
Vervoersmiddel: Brommer

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

Ik zou gewoon eens even wat inspuiten met WD40 (het gewone smeermiddel want WD40 heeft wel meer producten).

Eventueel kan je als dat niet helpt om te kijken waar eea aansleept het tonnetje aan de vrije kanten met een stipje verf wat kunnen kleuren en laten drogen. Als je dan alles monteert en er is nog steeds een probleem moet je de gashendel een paar keer over en weer draaien (motor hoeft niet eens gestarts). Dan haal je de gashendel terug uit mekaar en bekijk het tonnetje. Aan de hand van hoeveel en hoe de verf er af is kan je dan te weten komen of het misschien aan een niet passend (te groot) tonnetje ligt of niet.

En heu, domme vraag misschien -> je bent toch zeker dat ook de veer aan de gasschuif zelf nog goed zit en de gaskabel daar niet is gelost?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door 42 »

Het gekke is dat de oude gashendel hetzelfde probleem had.
Ik neem aan dat ie het eerst wel goed deed en opeens niet meer ?
Is er kort daarvoor iets gebeurd, met je stuur ergens tegenaan gestoten oid ?
Trasher0180
Beginnende Derbi fan
Berichten: 25
Lid geworden op: do 11 nov 2021, 14:01
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM X-treme 2005

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Trasher0180 »

Kata 2.0 schreef: do 17 mar 2022, 15:23 Ik zou gewoon eens even wat inspuiten met WD40 (het gewone smeermiddel want WD40 heeft wel meer producten).

Eventueel kan je als dat niet helpt om te kijken waar eea aansleept het tonnetje aan de vrije kanten met een stipje verf wat kunnen kleuren en laten drogen. Als je dan alles monteert en er is nog steeds een probleem moet je de gashendel een paar keer over en weer draaien (motor hoeft niet eens gestarts). Dan haal je de gashendel terug uit mekaar en bekijk het tonnetje. Aan de hand van hoeveel en hoe de verf er af is kan je dan te weten komen of het misschien aan een niet passend (te groot) tonnetje ligt of niet.

En heu, domme vraag misschien -> je bent toch zeker dat ook de veer aan de gasschuif zelf nog goed zit en de gaskabel daar niet is gelost?
Bedankt voor de tip, de veer aan de gasschuif zit gelukkig nog wel goed ja, kabel is daar niet gelost. Heb even gekeken naar het aansluitingspunt van de gaskabel op de hendel en hier een aardige knik in. Hoorde ook in het splittingspunt van de kabel een tik. Heb die even uit elkaar gehaald en bleek dat het daar niet helemaal goed zat... raar voor een nieuwe kabel
Trasher0180
Beginnende Derbi fan
Berichten: 25
Lid geworden op: do 11 nov 2021, 14:01
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM X-treme 2005

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Trasher0180 »

42 schreef: do 17 mar 2022, 18:04 Het gekke is dat de oude gashendel hetzelfde probleem had.
Ik neem aan dat ie het eerst wel goed deed en opeens niet meer ?
Is er kort daarvoor iets gebeurd, met je stuur ergens tegenaan gestoten oid ?
Misschien onbewust tijdens het verplaatsen van de garage naar de schuur het stuur geschoten. Heb wel iets meer progressie nu vgm.

Heb even gekeken naar het aansluitingspunt van de gaskabel op de hendel en hier zat een aardige knik in.
Hoorde ook in het splittingspunt van de kabel een tik. Heb die even uit elkaar gehaald en bleek dat het daar niet helemaal goed zat... raar voor een nieuwe kabel.
Heb met een andere (nog wel rechte) kabel geprobeerd en toen werkte de hendel wel naar behoren. Volledig nieuwe besteld, die komt morgen binnen. Ik houdt je op de hoogte
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door 42 »

Succes :thumbup:
Kata 2.0
Tuner
Berichten: 328
Lid geworden op: wo 09 feb 2022, 12:46
Vervoersmiddel: Brommer

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

Idd raar dat er in de nieuwe kabel een knik zit, maar wel goed dat het probleem toch boven water is gekomen. :thumbup:

We wachten wel op de beloofde update na het arriveren/monteren van de nieuwe kabel.
Trasher0180
Beginnende Derbi fan
Berichten: 25
Lid geworden op: do 11 nov 2021, 14:01
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM X-treme 2005

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Trasher0180 »

Kata 2.0 schreef: vr 18 mar 2022, 14:22 Idd raar dat er in de nieuwe kabel een knik zit, maar wel goed dat het probleem toch boven water is gekomen. :thumbup:

We wachten wel op de beloofde update na het arriveren/monteren van de nieuwe kabel.
Nou de kabel is gemonteerd, loopt veel vlotter en soepeler dan eerst. Zit gewoon zoals het hoort en ik merk ook wel veel verschil.
Enige nadeel is dat hij net niet helemaal terugveert automatisch, dat moet ik echt handmatig terug duwen. De veer van de oliepomp lijkt wel niet krachtig genoeg...

https://drive.google.com/file/d/1wYEJzS ... sp=sharing -> filmpje van hoe de kabel blijft hangen bij de oliepomp
Kata 2.0
Tuner
Berichten: 328
Lid geworden op: wo 09 feb 2022, 12:46
Vervoersmiddel: Brommer

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

Tja, als alles echt goed zit en de veertjes zijn nog origineel weet ik niet zo direct raad. Ik denk dat de echte experts hier je misschien wel beter kunnen helpen.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door 42 »

En hij zit dan ook al op de carb of niet ?
Erwin P
Pro tuner
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 28 okt 2011, 12:53
Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS
Locatie: Lemelerveld

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Erwin P »

Als een ketting al breekt is hij al heel slecht. Spoed onderweg een schakel vervangen. Is alle andere gevallen een nieuwe +tandwielen.
De maat is 420. Aantal schakels is een kwestie van pas maken. Het mooiste is een X-ring of anders een O-ring.

Voorop een maatje kleiner zal hem inderdaad iets feller maken.
Trasher0180
Beginnende Derbi fan
Berichten: 25
Lid geworden op: do 11 nov 2021, 14:01
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM X-treme 2005

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Trasher0180 »

Kata 2.0 schreef: vr 18 mar 2022, 19:04 Tja, als alles echt goed zit en de veertjes zijn nog origineel weet ik niet zo direct raad. Ik denk dat de echte experts hier je misschien wel beter kunnen helpen.
Nou bedankt voor het meedenken in ieder geval :thumbup:
Trasher0180
Beginnende Derbi fan
Berichten: 25
Lid geworden op: do 11 nov 2021, 14:01
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM X-treme 2005

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Trasher0180 »

42 schreef: vr 18 mar 2022, 19:16 En hij zit dan ook al op de carb of niet ?
Hij zit zeker in de cab, de kabel beweegt gewoon netjes mee daar
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Controleer even of hij ook boven goed in het dekseltje zit, van de gashendel. Aan het dekseltje zit ook een geleider, daar moet de kabeldoorheen. Daar kan je ook een beetje vet op smeren. Verder moet je hebben kijken hoe hij zit bij de carb. Als het pijpje uit de carburateur recht op steekt, en hij daar krom zit, misschien een 90° nichtje halen.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Brommert_01 schreef: zo 20 mar 2022, 13:10 Controleer even of hij ook boven goed in het dekseltje zit, van de gashendel. Aan het dekseltje zit ook een geleider, daar moet de kabeldoorheen. Daar kan je ook een beetje vet op smeren. Verder moet je hebben kijken hoe hij zit bij de carb. Als het pijpje uit de carburateur recht op steekt, en hij daar krom zit, misschien een 90° bochtje halen.
Trasher0180
Beginnende Derbi fan
Berichten: 25
Lid geworden op: do 11 nov 2021, 14:01
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM X-treme 2005

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Trasher0180 »

Brommert_01 schreef: zo 20 mar 2022, 13:10 Controleer even of hij ook boven goed in het dekseltje zit, van de gashendel. Aan het dekseltje zit ook een geleider, daar moet de kabeldoorheen. Daar kan je ook een beetje vet op smeren. Verder moet je hebben kijken hoe hij zit bij de carb. Als het pijpje uit de carburateur recht op steekt, en hij daar krom zit, misschien een 90° nichtje halen.
Thanks voor de tip, heb het dekseltje eerst ingevet en toen goed de kabel er in gelegd. Hij glijdt daar (hoor ik) netjes doorheen. Dat 90gr nichtje kan nog wel werken misschien ja, Maar ik heb er nu een van 45gr en daar deed de vorige kabel het ook goed mee..
Plaats reactie