Paar vraagjes na aanschaf Senda DRD
Geplaatst: ma 16 nov 2020, 19:38
Dag mensen,
Ik heb voor mijn zoon een gebruikte 2005 Derbi Senda DRD SM gekocht en deze helemaal opgeknapt.
Hij is helemaal wild van deze schakelbrommers en nostalgie voor mij gezien ik vroeger alijd MT-5 heb gereden.
ENfin, op technisch vlak heb ik geen uitleg nodig, die 2-takten kan ik dromen maar als het gaat om tandwielverhoudingen kan ik wel vanaales proberen maar bij jullie zit waarschijnlijk veel meer ervaring in deze.
Derbi is nagenoeg origineel, tis een OT blok met de 49,9cc en 14mm carb met 72 sproeier.
Wel een ontgrensde Leo Vinci uitlaat. Ben er nog niet achter of deze modellen nog meer restricties hebben, maar voor een beginner als mijn zoon vind ik het prima zo.
Blokje loopt heel best maar je schakeld je eigen een hardverzakking en hoog in toeren, mijn zoon moet het schakelen nog leren dus ik zoek een goede basis voor normaal optrekken en geen overtoeren.
Er zit nu een 11 om 53 vertanding op (met 17 inch wielen)
Wat raden jullie mij aan?
En kan iemand mij vertellen hoe de gaskabel loopt? deze zat knel tussen het frame en koelvloeistof reservoir, vermoed dat dit niet zo hoort. Kan zo geen foto's vinden van hoe het hoort te lopen.
Grt,
Ruben
Ik heb voor mijn zoon een gebruikte 2005 Derbi Senda DRD SM gekocht en deze helemaal opgeknapt.
Hij is helemaal wild van deze schakelbrommers en nostalgie voor mij gezien ik vroeger alijd MT-5 heb gereden.
ENfin, op technisch vlak heb ik geen uitleg nodig, die 2-takten kan ik dromen maar als het gaat om tandwielverhoudingen kan ik wel vanaales proberen maar bij jullie zit waarschijnlijk veel meer ervaring in deze.
Derbi is nagenoeg origineel, tis een OT blok met de 49,9cc en 14mm carb met 72 sproeier.
Wel een ontgrensde Leo Vinci uitlaat. Ben er nog niet achter of deze modellen nog meer restricties hebben, maar voor een beginner als mijn zoon vind ik het prima zo.
Blokje loopt heel best maar je schakeld je eigen een hardverzakking en hoog in toeren, mijn zoon moet het schakelen nog leren dus ik zoek een goede basis voor normaal optrekken en geen overtoeren.
Er zit nu een 11 om 53 vertanding op (met 17 inch wielen)
Wat raden jullie mij aan?
En kan iemand mij vertellen hoe de gaskabel loopt? deze zat knel tussen het frame en koelvloeistof reservoir, vermoed dat dit niet zo hoort. Kan zo geen foto's vinden van hoe het hoort te lopen.
Grt,
Ruben