Hellup! Vreemd geluid bij gas los!

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Derbidrd10
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2010

Hellup! Vreemd geluid bij gas los!

Ongelezen bericht door Derbidrd10 »

Beste leden. Ik heb lang getwijfeld, maar toch maar aangemeld op dit forum! Hoop dat ik hier wat wijzer uit kan worden!

Mijn derbi drd 2010 maakt (wanneer ik het gas los laat) een erg ronkend geluid ergens vanuit het kvs resevoir naar mijn idee. Als ik geen gas meer geef klappert er soms ook iets. Pok pok!! Zo klinkt het. Soms ook best hard.

Wanneer ik voorover buk en luister hoor ik het ronkende geluid aardig hard en zelfs storend. Omdat ik denk dat het niet hoort! Ik heb dit bij een senda getest en daar hoor ik helemaal niets geks. Komt echt vanonder mijn balhoofd bij het kvs resevoir vandaan. Deze zakt tevens niet en blijft netjes op peil. Ook geen rook uit de uitlaat of iets dus pakking? Hmm

Kortom: puur het motorisch geluid wat ik hoor zoemen in het kvs resevoir lijkt het. En soms wat POK POK POK! Aardig hard naar mijn mening. Ik ben echt radeloos en heb dagen lang lopen googlen maar niemand met hetzelfde probleem lijkt het!

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want die onzekerheid mag wel eens afgelopen zijn. Ik heb deze brommer nu een maand. (tweedehands gekocht) en buiten dat is hij gewoon in orde en rijd lekker ontgrenst!

Wie o wie heeft een antwoord!! :wave:
derbi-ftw
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc

Re: Hellup! Vreemd geluid bij gas los!

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Ketting die klappert? (te slap of ketting set die versleten is).
Voor wiellager goed kapot?
Iets wat niet goed vast zit?

Een motorisch defect > versnellingsbak.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Derbidrd10
Banden plakker

Heyz! Dank voor de snelle reactie.

Dat lijkt het allemaal niet te zijn. Mijn ketting is nog vers eveneens als tandwielen. Staan ook goed. Schakeld goed geen problemen mee.

Wiellager lijkt me ook niet het geval.

Het lijkt harder te worden namate de motor ook goed warm is. Echt het motorisch geluid wat ik via het kvs res duidelijk hard hoor. Terug in de toeren lopen enzo. Als ik meer toeren maak lijkt het ook sneller te klapperen. Pok pok pok!! Heel appart!

Afremmen op de motor doe ik nauwelijks dus dat is het ook niet.

Als ik voorover hang hoor ik het echt hard. Heb echt het idee alsof het ergens met rad of kvs res te maken heb.

Bij een senda heb ik niets daarvan gehoord. Zal toch wel niet horen bij een DRD?
derbi-ftw
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Er kan geen geen geluid uit het koelvloeistof systeem/radiateur komen (Of er zit een doos met bouten in..)

Ik zou eerst alles goed controleren (of even naar een monteur ter controle).

Normaal gesproken zou het probleem van/uit het motorblok weg horen te komen.
Ik gok bij het voorwiel, het motorblok of eind aandrijving.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Derbidrd10
Banden plakker

Dankje ik ga het nog maar eens nakijken.

Hoop dat ik een oplossing kan vinden. Ga niet erg graag langs een bromboer aangezien ze me de vorige keer dingen aanspoorden die ik niet nodig heb gehad.

Dank voor je hulp!
Plaats reactie