Pagina 1 van 1
voor en nadelen race onsteking
Geplaatst: ma 10 dec 2018, 10:58
door bulldogpower
hoi wat zijn de voordelen van een race onsteking ,en zijn er wel nadelen op geen licht hebben na dan.
snellere gasreactie meer pk wie heeft er antwoord op.
Re: voor en nadelen race onsteking
Geplaatst: ma 10 dec 2018, 22:05
door Narco
Op onze 88cc BRK hebben we een HPI gezet, voordeel is inderdaad de ziekelijk snelle gasreactie en ook het grote gemak van het afstellen van het ontstekingstijdstip.
Een ander voordeel zijn eventueel meerdere ontstekingscurven of een programeerbare ontstekingcurve, maar mijn HPI heeft maar 1 curve.
Geen lichtspoel is wel een nadeel.
Ik heb nu mijn kabelboom aangepast waardoor alles over de accu loopt, maar die moet je dan wel steeds op de lader zetten.
Re: voor en nadelen race onsteking
Geplaatst: vr 28 dec 2018, 11:02
door bulldogpower
maar het is tochook zo dat als je een originele onsteking behoud je net wat meer trekkracht hebt met bv zware last ,of persoon , het schijnt met een hpi of race onsteking nogal te schelen als je opeens tegenwind krijgt ,dat hij onmiddellijk terugvalt.
Re: voor en nadelen race onsteking
Geplaatst: wo 02 jan 2019, 10:39
door timm_
Zitten inderdaad wat voor- en nadelen aan.
Voordelen:
- Snelle gasreactie, klinkt leuk.
- Makkelijker door toeren heen komen door de lichte ontsteking
Nadelen:
- Je verliest koppel, te merken met bijvoorbeeld tegenwind
- Een binnenrotor wordt warm. Dus een gat in je ontstekingskapje of het kapje er af.
- Volgensmij mag er ook geen water in je ontsteking komen, dus als je je brommer gaat wassen kan je eerst je ontstekingskapje helemaal afplakken
- Stotteren in laag toerental, als je rustig rijdt is het niet echt aan te raden.
- Best prijzig, ga uit van €250-300
Ik zelf heb de artek binnenrotor ontsteking, ik heb deze gekocht omdat mijn originele ontsteking er mee op hield. Voordeel van de artek is lichtspoel met veel licht en makkelijk af te stellen.
Heb je een originele setup? Hou lekker je originele ontsteking, er zitten (naar mijn mening) meer nadelen aan een binnenrotor dan voordelen.
Re: voor en nadelen race onsteking
Geplaatst: vr 04 jan 2019, 15:54
door bulldogpower

super bedankt voor je uitleg ,dit heeft mij enorm geholpen