Pagina 1 van 1

1 keer tever teruggeschakeld > max 1-2K toeren

Geplaatst: zo 08 jul 2018, 10:58
door SchakelDerbi015
Wat zou eŕ kapot kunnen zijn?
Ben tever en te snel terug geschakeld en nu rijd mn derbi voor geen ene meter. Heb nu een max van 2000 toeren.
En hij gaat max 30 ipv 90. Hij beland nooit meer in de powerband.
Mvg

Re: 1 keer tever teruggeschakeld > max 1-2K toeren

Geplaatst: zo 08 jul 2018, 12:46
door derbi-ftw
Cilinder/zuiger controleren.

Re: 1 keer tever teruggeschakeld > max 1-2K toeren

Geplaatst: ma 30 jul 2018, 09:23
door Meneertje
Afremmen op de motor is niet goed en sowiezo niet als je teveel terug schakelt. Komt er geen benzine en olie meer bij de cilinder en krijgt dus geen smering en koeling meer.

Re: 1 keer tever teruggeschakeld > max 1-2K toeren

Geplaatst: ma 30 jul 2018, 18:12
door garfield
Op zich kan terugschakelen en afremmen op de motor geen kwaad.
Moet je alleen wel met beleid doen,dus niet in 1x 2 versnellingen terug...

Je hebt nu waarschijnlijk de zuiger flink beschadigd,door het extreem hoge toerental wat je per ongeluk hebt gehaald..

Re: 1 keer tever teruggeschakeld > max 1-2K toeren

Geplaatst: vr 17 aug 2018, 11:19
door JoopKarelSpank
zou het niet ook kunnen dat je vliegwiel verschoven is doordat deze misschien niet goed vast zat? je kan opzich met zwaar beschadigde zuigers vaak nog wel rijden. Ik heb ooit een Puch gehad waar de onderste zuigerveer afgebroken was en in mn carter lag en dus de zuiger een flinke optater heeft gehad plus een diepe kras in de cilinder en die reed wel gewoon. Kreeg hem alleen warm niet meer gestart

Re: 1 keer tever teruggeschakeld > max 1-2K toeren

Geplaatst: vr 17 aug 2018, 11:23
door derbi-ftw
Puch ding loopt volgens mij bijna altijd :dry: .

Maar over het vliegwiel, kan zijn ja (spie gebroken, ontsteking timing verschoven, etc)

Re: 1 keer tever teruggeschakeld > max 1-2K toeren

Geplaatst: di 30 okt 2018, 18:47
door SchakelDerbi015
JoopKarelSpank schreef:zou het niet ook kunnen dat je vliegwiel verschoven is doordat deze misschien niet goed vast zat? je kan opzich met zwaar beschadigde zuigers vaak nog wel rijden. Ik heb ooit een Puch gehad waar de onderste zuigerveer afgebroken was en in mn carter lag en dus de zuiger een flinke optater heeft gehad plus een diepe kras in de cilinder en die reed wel gewoon. Kreeg hem alleen warm niet meer gestart
Ik dacht ook al dat het zoiets kon zijn, hij schakelt namelijk ook apart sinds dien, alleen is het rare dus dat de timing nog wel enigzins klopt, maar hij misfired té vaak, ik ga hier naar laten kijken..