Pagina 1 van 1

21mm carb + orgineel luchtfilter

Geplaatst: vr 01 apr 2011, 17:30
door dreuser
Momenteel heb ik alles nog orgineel en alleen een andere einddemper.

Ik wil wat meer koppel en een topsnelheid van ongeveer ~100

Ben dus van plan om het een en ander aan te schaffen:

DR 70CC
21mm dellorto spruitstuk
21mm dellorto carburateur
Metra Kit Pro Race koppelingsplaten

Voorlopig zal ik nog met de orginele uitlaat rijden en zal in de toekomst worden vervangen.
Ook wil ik de orgineel krukas houden en dat zou gewoon moeten kunnen met deze laagtoerige 70cc.

Mijn vraag is kan ik alles van me huidige (14mm) carb overzetten naar de nieuwe 21mm, zoals luchtslang / olie aansluiting?

Als er geen olieaansluiting opzit dan kan ik gewoon olie er bij kiepen tijdens het tanken (1:40) ?

Als de orginele luchtfilter niet past welke powerfilter raden jullie dan aan?

En wat te doen met het membraam? Voldoet de orginele of kan ik hier beter een mallosi instoppen?

Thx!

Re: 21mm carb + orgineel luchtfilter

Geplaatst: vr 01 apr 2011, 22:55
door dreuser
Niemand? :<

Re: 21mm carb + orgineel luchtfilter

Geplaatst: vr 01 apr 2011, 23:10
door RaliasR
ik weet niet wat voor type carburateur je nu hebt, maar als je het zelfde type houdt , dan kun je alles
op de carburateur zo overzetten.
originele membraan zal wel voldoen, andere types geven veelal wel betere gasreacties, maar op de originele kun je
ook andere plaatjes monteren. misschien membraan wel iets bewerken om inwendig beter op het spruitstuk aan te sluiten.

Re: 21mm carb + orgineel luchtfilter

Geplaatst: vr 01 apr 2011, 23:13
door dreuser
Ok dus beter gewoon de malossi vl6 erbij doen.

Het gaat om dit model 21MM PHBG CS van Dellorto nu heb ik gewoon de orignle 14mm carb, weet niet of dit het zelfde type is?

Re: 21mm carb + orgineel luchtfilter

Geplaatst: za 02 apr 2011, 13:11
door dreuser
Iemand hier ervaring mee?

Re: 21mm carb + orgineel luchtfilter

Geplaatst: zo 03 apr 2011, 14:52
door royke
ik heb mischien een hele stomme vraag he maar wat doet een membraam
pm me mischien anders ff

Re: 21mm carb + orgineel luchtfilter

Geplaatst: zo 03 apr 2011, 16:13
door Royal Club
royke schreef:ik heb mischien een hele stomme vraag he maar wat doet een membraam
pm me mischien anders ff
pm? als je een antwoord wil kom je maar gewoon terug om te lezen wat mensen hier posten, kom zeg, een beetje moeite doen voor informatie mag wel.

Re: 21mm carb + orgineel luchtfilter

Geplaatst: zo 03 apr 2011, 21:54
door malossiboy
Royal Club schreef:
royke schreef:ik heb mischien een hele stomme vraag he maar wat doet een membraam
pm me mischien anders ff
pm? als je een antwoord wil kom je maar gewoon terug om te lezen wat mensen hier posten, kom zeg, een beetje moeite doen voor informatie mag wel.
idd royal club 8-) ff wat doet een membraan: op het moment dat je zuiger naar beneden gaat ontstaat er een onderdruk in je carter. Je membraan klepjes gaan open staan en er kan lucht en benzine door je carburateur worden aangezogen. Vervolgens gaat je zuiger omhoog. Er ontstaat overdruk in je carter en het membraan sluit zich. Gebeurde dit niet dan ging de benzine en lucht zo weer door de carburateur naar buiten. Het mengsel wordt gecomprimeerd en ontploft na een vonk van de bougie. De zuiger gaat weer naar beneden, er ontstaat onderdruk, membraan gaat openstaan, er wordt weer mengsel aangezogen enzovoort...

Re: 21mm carb + orgineel luchtfilter

Geplaatst: ma 04 apr 2011, 07:25
door Boeki
malossiboy schreef:ff wat doet een membraan: op het moment dat je zuiger naar beneden gaat ontstaat er een onderdruk in je carter. Je membraan klepjes gaan open staan en er kan lucht en benzine door je carburateur worden aangezogen. Vervolgens gaat je zuiger omhoog. Er ontstaat overdruk in je carter en het membraan sluit zich. Gebeurde dit niet dan ging de benzine en lucht zo weer door de carburateur naar buiten. Het mengsel wordt gecomprimeerd en ontploft na een vonk van de bougie. De zuiger gaat weer naar beneden, er ontstaat onderdruk, membraan gaat openstaan, er wordt weer mengsel aangezogen enzovoort...
:thumbup: :thumbup:

Re: 21mm carb + orgineel luchtfilter

Geplaatst: ma 04 apr 2011, 09:12
door dreuser
Iemand die ook een antwoord heeft op mijn vragen? :wave:

Re: 21mm carb + orgineel luchtfilter

Geplaatst: ma 04 apr 2011, 18:36
door royke
ooh srry van dat pm ge doe jullie hebbe gelijk.
maar dankje wel malossiboy voor de technische =) info zo wrden we allen weer een beetje wijzer.
vooral ik .

Re: 21mm carb + orgineel luchtfilter

Geplaatst: di 05 apr 2011, 15:01
door Boeki
dreuser schreef:Iemand die ook een antwoord heeft op mijn vragen? :wave:
Wat bedoel je met "hetzelfde type"? :roll:

Re: 21mm carb + orgineel luchtfilter

Geplaatst: di 05 apr 2011, 19:12
door tommie
ik heb een dellorto phbg 21 bs. Ik kan alles er zo op aan sluiten. Paste bij mij allemaal wel ongeveer na wat passen en meten :happy:

Re: 21mm carb + orgineel luchtfilter

Geplaatst: di 05 apr 2011, 20:40
door dreuser
Volgens deze site heeft de dellorto 21mm phbg bs geen vacuum en olieaansluiting?

http://www.scootparts.nl/Carburateur-De ... uct/55469/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: 21mm carb + orgineel luchtfilter

Geplaatst: vr 08 apr 2011, 23:35
door dreuser
Niemand die dit kan bevestigen?

Welke 21mm Dellorto Carburateur moet ik nou hebben voor olie en vacuum aansluiting??

Re: 21mm carb + orgineel luchtfilter

Geplaatst: za 09 apr 2011, 00:24
door Boeki
Waarom moet je dat persee hebben?

Vacuum vervangen voor een normaal kraantje, en zelh olie mengen is de oplossing. :)

Re: 21mm carb + orgineel luchtfilter

Geplaatst: za 09 apr 2011, 11:03
door dreuser
Omdat ik geen zin heb om elke keer bij het tanken ene fles olie mee te moeten nemen. Wil gewoon rond kunnen rijden zonder daar elke keer aan te moeten denken.

Een kraantje kan ik wel meeleven dus een carb zonder vacuum is ook ok.