Pagina 1 van 1
hoge toeren
Geplaatst: wo 15 nov 2017, 21:37
door derjebiroen
ik heb een derbi senda drd gekocht.
het blok is compleet standaard en er zit een gianelli conti uitlaat onder. nu trekt hij altijd pas wat meer in de hoge toeren. daarom probeer ik altijd in hoge toeren te rijden maar is het slecht om in hoge toeren te rijden?
Re: hoge toeren
Geplaatst: wo 15 nov 2017, 22:35
door Sytzevdh
Uitlaat is vgm hoogtoerig, dus heeft bijv. Pas t meeste kracht vanaf 7000 toeren ofzo. Is niet slecht hoor, zo zijn die uitlaten gemaakt.
Re: hoge toeren
Geplaatst: wo 15 nov 2017, 23:33
door willemVEBU
2-takt motoren zijn er op gebouwd om hoge toeren te kunnen draaien zonder schades

Re: hoge toeren
Geplaatst: do 16 nov 2017, 07:08
door Narco
Wij hebben deze Giannelli ook en persoonlijk vind ik het een kut uitlaat.
Mooi om te zien, maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Hij is te hoog toerig en loopt gewoon niet lekker en het is een hel om af te stellen.
Ik ben weken/maanden bezig geweest met verschillende sproeiers en gasnaald instellingen.
Of hij loopt onderin goed maar bovenin de toeren veel te arm.
En als je hem hoog toerig goed hebt, loopt hij onderin veel te rijk.
Daardoor zal je nooit echt de perfecte afstelling kunnen krijgen, onze Derbi loopt nu wel redelijk goed ermee (80 met originele cilinder) maar in zijn 1e en 2e versnelling zit er met optrekken nog steeds een kleine stotter in omdat hij bij lage toeren een te rijk mengsel krijgt. En die stotter blijft mij irriteren want dit hoort gewoon niet.
Daarom voor mij dus nooit meer een Giannelli.

Re: hoge toeren
Geplaatst: do 16 nov 2017, 10:11
door reliku
Meer gas geven, laat doorschakelen, toerental hoog houden

Re: hoge toeren
Geplaatst: do 16 nov 2017, 22:29
door JoopKarelSpank
zelfde ervaring gehad met de technigas E-nox kon wel een bult gas geven maar kwam zelfs zonder aan te drijven soms niet door de stotter heen
Re: hoge toeren
Geplaatst: za 18 nov 2017, 11:27
door derjebiroen
oke bedankt
